بهرام پارسایی

پیشنهاداتی از قبیل "برگزاری رفراندوم" به دکتر پزشکیان عملا به معنی گذاشتن پوست خربزه زیر پای رئیس جمهور جدید و دولت اوست.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اشتباه پزشکیان و ظریف

اشتباه پزشکیان و ظریف/ ورود مقام قضایی به مسئله گرانفروشی

محمدجواد ظریف، وزیر اسبق امور خارجه که این روزها به عنوان رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم فعال است، به تازگی فهرست اسامی اعضای این شورا را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، در این فهرست که متشکل از چند چهره اصلاح طلب و اعتدالی است و بسیاری از حاضرین آن در زمره "چپ های نجیب" قرار دارند اما نام برخی افراد مثل "محسن رنانی، علی تاجرنیا و شهیندخت مولاوردی" نیز به چشم می خورد که این مسئله سبب بروز برخی تأملات است.

*قبل از هرچیز باید به ایده تشکیل یک شورای راهبری برای چینش کابینه دولت جدید با چشم خوشبینی و البته تحسین نگاه کرد. این کار در دولت های سابق مرسوم نبود و منهای نتیجه به نظر می رسد یک الگوی خوب است که می توان برای انتخابات های بعدی اینطور متصور بود که حیطه فعالیتی آن به قبل از انتخابات و مثلا تعیین معاون اول تمام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز گسترش یابد.

مسئله دیگر اینست که هیچکس حق ندارد به استفاده دکتر پزشکیان از رجال اصلاح طلب برای مشاوره یا اجرائیات دولت چهاردهم خرده بگیرد زیرا به هر حال آقای پزشکیان اصلاح طلب هستند و دولتی که از مردم رأی گرفته نیز اصلاح طلب است.

در این میان اما دو تأمل و هشدار مهم وجود دارد.

تأمل و هشدار اول ناظر به عقلانیتِ استفاده از نخبگان برای تصدی امورات اجرایی کشور است.

چه اینکه نخبگی بر هر نگرش سیاسی رجحان دارد و عقلانیت حکم می کند که رئیس جمهور برای مناصب و مصادر دولت خود ابتدا به نخبگی افراد و مدیران توجه کند. زیرا بدین ترتیب کارنامه بهتری هم از خود به جا خواهد گذاشت و به جای اینکه دل چند فعال سیاسی چپ را به دست بیاورد؛ دل مردم و رهبری را به دست آورده است.

و اما مسئله دوم هشدار درباره حضور برخی افراد مسئله‌دار در شورای راهبری مذکور است!

آقایان پزشکیان و ظریف باید بدانند که مثلا تاجرنیا از جمله دستگیرشدگان فتنه سال 88 و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم است. و یا محسن رنانی کسی است که صحبت های عجیب و غریب او و حضورش در سمت براندازی بر کسی پوشیده نیست!

او کسی است که در همین ایام انتخابات گفته بود باید پزشکیان را بیازماییم و اگر جواب نداد پس آنگاه شاید مجبور شویم به بیگانگان پناه ببریم! [1]

و یا همینطور در ادبیاتی عجیب به آنها که در انتخابات شرکت نکرده بودند دست مریزاد گفت. [2]

رنانی همچنین کسی است که فکر می کند ایران دارای خردمندی سیستماتیک نیست و یک اغتشاش خیابانی نظیر آبان 98 هم نظام اسلامی را خواهد شکست. [3] (بماند که اغتشاشات موسوم به فتنه مهسا تکرار شد و نظام اسلامی نه تنها نشکست بلکه قویتر هم شد)

درباره خانم مولاوردی هم حواشی سیاسی او در ایام دولت اعتدال و ایضا ناکارآمدی‌اش همچنان در یادها مانده است.

ما به آقایان ظریف و پزشکیان این نکته مهم را یادآوری می کنیم که یک سیب کرم خورده می تواند تمام سبد سیب های سالم و زیبا را از بین ببرد.

آنها باید اهمیت بیشتری به تنزّه و نجابت افراد حاضر در فهرست شورای راهبری انتخاب وزرا در دولت چهاردهم بدهند وگرنه دکتر پزشکیان نخواهد توانست به وعده های خود به مردم عمل کند!

***

ورود مقام قضایی به مسئله گرانفروشی

اشتباه پزشکیان و ظریف/ ورود مقام قضایی به مسئله گرانفروشی

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در راستای حفظ حقوق هم‌میهنان و صیانت از حقوق عامه، دادستانی تهران دستوراتی در راستای نظارت مستمر بر قیمت گذاری اجناس و اقلام در پایانه‌های فرودگاه‌های مهرآباد و بین‌المللی امام خمینی (ره) و برخورد قاطع و قانونی با متخلفان صادر کرد.

به گزارش مشرق، علی صالحی افزود: این دستور در پی گزارش‌های متعدد واصله مبنی بر گرانفروشی و عدم نظارت بر قیمت گذاری اجناس و اقلام در ترمینال‌های شماره ۲ و ۴ فرودگاه مهرآباد و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و همچنین احصای موارد تخلف در پی بازدیدهای صورت گرفته از سوی معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه فرودگاه‌ها از اماکن، فروشگاه‌ها و غرفه‌های ارائه کننده اجناس و اقلام در دو فرودگاه موصوف، صادر شده است.

دادستان تهران با بیان اینکه در این بازدیدها، موارد متعددی از قبیل نبود یا ضعف بازرسی و عدم نظارت کافی بر قیمت گذاری اجناس و اقلام و در نتیجه گرانفروشی، فروش خودسرانه و بی اعتنایی به قیمت مصرف کننده مندرج بر کالا از طریق سوءاستفاده از اضطرار مسافران، مشاهده و مستند گردید؛ اظهار داشت: کلیه موارد فوق‌الذکر طی مکاتبه‌ای به سازمان تعزیرات حکومتی منعکس و بر ضرورت افزایش بازرسی‌های ادواری، برخورد قانونی با متخلفان و آگاه سازی مسافران از حقوق خود، تأکید شد. [4]

*پیش از این و در فروردین ماه امسال بود که خبرگزاری ایرنا به نقل از سازمان تعزیرات حکومتی گزارش داد که قاضی شعبه هفتم سازمان تعزیرات تهران در راستای نظارت های طرح نوروزی؛ از واحدهای صنفی فرودگاه بین المللی امام خمینی بازدید کرد و از بین 7 واحد صنفی بازدید شده؛ برای 3 واحد پرونده تخلف تشکیل داد!

در همان حوالی خبر دیگری هم منتشر شد مبنی بر اینکه معاون سازمان بازرسی کل کشور نیز در بازدید خود از فرودگاه مهرآباد تهران به گرانفروشی بلیت ها اشاره کرده و گفته بود که در همین رابطه نامه ای به وزیر راه و شهرسازی ارسال شده است. [5]

مع الوصف خبر فوق الذکر مبنی بر ورود دادستانی تهران به مسئله گرانفروشی در فرودگاه ها بیانگر این است که برخوردها و نظارت های پیشین یا نمایشی بوده و یا به هر دلیلی اثر لازم را نداشته است. و باید پرسید که چرا!؟

باید از دادستان محترم تهران این مطالبه را مطرح کرد که ضمن پیگیری مسئله گرانفروشی در همه ابعاد -و نه فقط در فرودگاه ها- این مسئله را هم مورد پیگرد قرار دهند که چرا نظارت های پیشینی با وجود طمطراق فراوان اما از اثربخشی لازم برخوردار نبوده اند؟

دقت شود که بر اساس نظر کارشناسان، گرانی فعلی در بازار ایران یک گرانی بیقاعده است که از هیچ ملاک بازاری، دلاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی کند و راه حل آن نیز صرفا از دالان نظارت و برخورد می گذرد.

گفتنیست، مقام قضایی در قوانین کشور ما مدعی العموم نیز هست و می تواند در مواردی از قبیل گرانفروشی که یک ظلم یا اجحاف عمومی صورت می گیرد؛ وارد مسئله شده و با متخلفان برخورد کند.

***

پزشکیان رفراندوم برگزار کند!

اشتباه پزشکیان و ظریف/ ورود مقام قضایی به مسئله گرانفروشی

بهرام پارسایی، فعال اصلاح طلب و از نمایندگان ادوار مجلس اخیرا در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا و در قالب یک پیشنهاد خطاب به دکتر پزشکیان گفته است: -آقای پزشکیان- باید صدای مردم را بشنوند. همان‌طور که گفتند من صدای معترضین سال گذشته خواهم بود، اگر در جایی به بن‌بست رسید با مردم شفاف صحبت کنند و از اهرم قانونی‌ که اصل رفراندوم است استفاده کنند تا نام نیکی از خودشان به جای بگذارند و اولین رئیس‌جمهوری باشند که مسائل مهم اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را به رأی مردم می‌گذارند. [6]

*این قبیل سخنان، از سر بدمستی ناشی از پیروزی انتخابات در نزد رجالی است که جنبه برد انتخاباتی را ندارند و بلافاصله قصد دارند شهوات سیاسی خود را در جامعه بگسترانند!

ضمن اینکه باید به امثال آقای پارسایی توصیه کرد که دست از جوان‌سری در سیاست بردارند و اندکی خوددار باشند؛ لکن مسئله اصلی ما صلاح و مصلحت دکتر پزشکیان است.

رئیس جمهور جدید باید بداند که این قبیل حرفها که صرفا کشور را به آستانه پرتگاه خواهد کشاند؛ حاوی هیچ دلسوزی یا منفعتی برای دولت چهاردهم نیست.

صد البته اصول قانون اساسی مترقی ما به ضرر هیچکس نیست اما توجه کردن به فرایندهای قانونی، مصلحت های مربوط به تحقق اجرای فلان بند از قانون اساسی و سایر عقلانیت های ماجرا حتما بایستی مد نظر همه و خاصّه رئیس جمهور جدید باشد.

از ناپخته بودن اظهارات پارسایی همین بس که ایران عزیز ما فعلا با چالش های عمده ای مثل گرانی، تورم بالا، ناکارآمدی، توجه به جوانان و نیازهای آنان و... مواجه است و رفراندوم مسئله هزارم ما هم نیست.

اما همانطور که اشاره شد عده ای به صرف هم جبهه پنداشتن خود با دکتر پزشکیان قصد گذاشتن پوست خربزه زیر پای رئیس جمهور جدید را دارند که حتما بایستی جلوی این کار ایستاد.

***

1_mshrgh.ir/1617026

2_mshrgh.ir/1619831

3_mshrgh.ir/1466143

4_mshrgh.ir/1624907

5_mshrgh.ir/1588820

6_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1502945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 182
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 61
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    جناب پزشکیان ! چقدر زود معنی کارشناس را فهمیدیم! جای بسی تاسف است که یکی محکوم دادگاه انقلاب اسلامی به جرم فروش اطلاعات حساس کشور به بیگانگان و یک عامل اصلی اجرای سند 2030 در کشور و دیگری نویسنده بیانیه های مناظراتی از جمله بیانیه های مهر علیزاده در انتخابات سال 1400 و یکی هم عامل توهین به اصفهانیها ، با چاشنی طعنه به آقای رئیسی بودند! ضمنا عباس عبدی، علی ربیعی ، آذری جهرمی ، فیاض زاهد ، عبده تبریزی ، الیاس حضرتی و... را از قلم انداخته اید!
    • حاجی از لندن IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      44 30
      هیهات من الچای دبش.....
    • سید IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      18 31
      ما ایم و رئیس جمهور پزشکیان/ ایشان ز افلاکیان و ملت زخاکیان
    • H 3 IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      39 50
      اشتباه ظریف و پزشکیان نگوییم باید بگیم اشتباه شورای نگهبان و مردم
    • پریسا متفکر IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      83 58
      درود بر خاتمی سلام بر ظریف زنده باد پزشکیان و پاینده باد ایران
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      33 62
      دولت چهارم و پنجم روحانی
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      75 4
      بانیان چای دبش باید محاکمه شوند
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      72 10
      عاملان فیلتریک در کشور که کسب و کارهای مجازی را نابود کردند محاکمه کنید
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      31 13
      شما که به جلیلی رای دادی مشخصه
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      14 3
      مردم اعتماد ندارن
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      22 27
      با نگاهی به اون لیست ، کسی گفته بود کابینه اجاره ای ولی به گمانم خطا رفته! زیرا اجاره ای در کار نیست، بلکه سربسته و دربستی است!
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      43 29
      بسوزید که سوختن تان بسی لذت بخش است
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      15 13
      حاجی لندن نشین! تو که چای ارل گری اصل انگلیسی ،به دست اومده از مستعمرات روباه پیر رو میخوری برای ما فاز چای دبش و مبارزه با فساد بر ندار.
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      18 6
      از نظر ایشان کارشناس یعنی خائن به کشور و فراماسون
    • خداپرست IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      9 2
      جناب «حاجی از لندن»! مشکل شما بیماردلی است. فسادی که از دولت روحانی آغاز شده بود، در دولت رئیسی آشکار و با آن برخورد شد. به جای تقدیر از رئیسی و مذمت روحانی، دارید دلقک‌بازی ظریف را تقلید می‌کنید؟!!
    • ناشناس IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      8 2
      این آقایان بعضی هایشان جاسوس دشمن هم هستند نقشه طرح ترور سردار سلیمانی هم بی ارتباط با بعضی از اینها نیست
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      14 3
      هیهات من الظریف هیهات من البرجام هیهات من خالی کردن خزانه در زمان روحانی هیهات من الصندوق فرهنگیان و ... ضمنا چای دبش در زمان روحانی شروع شده بود و خود رئیسی گزارش داده بود
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      3 3
      سوختن سال۸۸ همانند چاه ویل را نمی‌شود با چیزی مقایسه کرد__ دولت صدقه سری
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      0 0
      هیهات
    • تهرانی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      8 4
      این حاجی جوبشور از قم که سینه چاک روحانی بود چطور سر از لندن در آورده برای حمایت از پزشکیان ؟؟؟!
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      2 3
      درود بر پزشکیان و سلام بر ملت فهیم ایران که با حضور در انتخابات مسیر پیشرفت مملکت را مشخص کردند. احتمالا معنی دکتر را چند سال قبل فهمیدید.
  • عبدالله IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    22 8
    آقای پارسایی کی دیگه؟
    • حاجی از لندن IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      16 11
      هیهات من الچای دبش
    • عمیر IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      10 1
      مردم ایران خون دل خوردند
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      5 7
      چی شد از دولت سایه رسیدید به مار پیتون خوش نیت . زنده باد پزشکیان و مرده باد مخالفانی که خرده شیشه دارند
    • ایرانی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      6 7
      هر کاری هم بکنید از پست و مقام خبری نیست.من رای ندادم ولی اگر روزی قرار شد رای بدم حتما به پزشکیان رای میدم فقط بخاطر اینکه یه کسی مثل جلیلی رییس جمهور نشه . دادستانی توی این سه سال که رییسی بود چرا با گران‌فروشی برخورد نکرد حالا می‌خواید بگید از دولت رییسی مبارزه با گران فروشی شروع شده بود و در کار پزشکیان اخلال بیارید و در ضمن مگه رییسی چندین سال رییس قوه قضاییه نبود چرا با گران‌فروشی بقول خودتون زمان روحانی برخورد نکرد ؟!! البته دلیل اصلیش اینه که گران‌فروشی از زمان دولت ربیسی شروع شد .
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      4 3
      متاسفم برای کسانیکه حرفهای امثال پارسائی را نظر کارشناسی میدانند !!!! خدا از سر تقصیر این منافق دلان نگذرد!!!! آقا پزشکیان یک توصیه ! آخرت خودت را برای دنیای هیچ کسی خراب نکن !!! از ما گفتن
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      3 2
      متاسفم برای کسانیکه حرفهای امثال پارسائی را نظر کارشناسی میدانند !!!! خدا از سر تقصیر این منافق دلان نگذرد!!!! آقا پزشکیان یک توصیه ! آخرت خودت را برای دنیای هیچ کسی خراب نکن !!! از ما گفتن
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      4 0
      حاجی ازلندن جوش مردم ایران رومیزنه وعمیرازاسراییل ! مردم مردمی که شما میگید هیچوقت براشما معنایی نداشته فقط وقتی براتون مهم میشه که بخواید رای بگیریدوبعدش ازتوی ماشین شاسی بلندتون به کارهاشون رسیدگی میکنیدتانکنه مثل اجداد مطهرتون هوای دهانشان هواروالوده نکنه !داریوش سوم وچهارم واعوانهم شب درازه ومامنتظریم نتیجه ی حرفای صدمن یه غازشماروببینیم
  • محسن IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    45 62
    به نظر من مسبب وضع موجود قوه قضائیه است با وجود این همه مستندات در مورد خیانت و خسارت و ترک فعل دولنت روحانی اونها محاکمه نکرد تا امروز شاهد این وضع موجود باشیم ۶
    • حاجی از لندن IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      13 16
      هیهات من الچای دبش
    • US ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      6 5
      کاش محاکمه می شدند تا الان شاخ وشونه نکشن
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      7 3
      هیهات من عربده کش
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    21 37
    این کار اقای ظریف و دوستان اصلاح طلبش بر گرفته از چیست
    • امیر NL ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
      0 0
      تسخیر شده اند
  • سید IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    50 16
    ما ایم و رئیس جمهور پزشکیان
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      28 9
      بگو بایدن خودمون!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      29 10
      پزشکیان انسان درستی هست
    • صید IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      6 10
      فقط شمایید. 20 درصد.
    • اکبر IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      4 0
      کمی هم از داداش بگید
  • عبدالله IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    43 85
    ظریف از همه ملعون تر و فاسدتر است.
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      16 12
      لیاقت شماها همون زیر دیپلما هستن
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    36 52
    من با اون کسانی که می گویند کابینه اجاره داده شده مخالفم! چون جیزی از اجاره نمی بینم بلکه بهتر است بگوئیم به کلی واگذار شده!
  • ترابیان IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    29 38
    لعنت بر جدو آباد افساد طلبان بناشان بر خرابکاری است نه اصلاح امور و بامزه با رانت و فساد
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      16 8
      لعنت
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      13 7
      منافق آلبانی نشین
    • حاجی از لندن IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      14 13
      لعنت بر تو
    • جعفری IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      6 6
      داداش حق داری باختن خیلی سخته مخصوصا در زمانی فکر میردید مملکت مال شماست ،مردم فهیم ما انتخاب کردند که امثال شما را اصلا نمیخواهند ومیزان رای ملت است.
  • قمی IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    26 12
    مقام قضایی که هر روز به دولت رییسی گیر می‌داد ببینیم با دولت دوست و مطلوب جدید چه می‌کند؟
    • رومی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      2 0
      به تو گیر نده یک وقت ؟
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    4 3
    ای فدای اون تاملات شما بشه ایشاالله!!!
    • حاجی از لندن IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      2 6
      هیهات
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      32 20
      درود بر ظریف سلام بر پزشکیان
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      22 7
      ننگ بر عاملان فیلترینگ اشتغال ستیز
  • US ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    14 8
    اینها میخوان الگوی آرژانتین و برزیل بعد از سرنگونی داسیلوا در چند سال پیش رو پیاده‌کردن و مثل رئیس‌جمهور جدید آرژانتین، و رئیس جمهور قبلی برزیل که عضویت بریکس رو منتفی یا منفعل کرد، رشته های عضویت ایران در بریکس و شانگهای رو پنبه کنن. اگر دست رنانی به اقتصاد ایران برسد، فاتحه بریکس و شانگهای و استقلال کشور رو باید خوند. این رشته سر دراز دارد، و این سر به آخوری دور بند است. هدایت این جریان از خارج، برای فروپاشی بریکس و تدوام سلطه دلار و پیشگیری از چندقطبی شدن جهان هست.
  • طهماسخانی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    16 9
    باسلام شما می فرمائید اقای پزشکیان اصلاح طلب هستند .ایشان درمناظره شان به صراحت فرمودند که حزبی نیستند یا شما دروع می گوئید یا ایشان مردم ایران راگول زده اند؟
    • محمد IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      19 4
      مگر اصلاح طلب تر از ظریف هم داریم که شده همه کاره ایشان
    • رهگذر IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      18 14
      از اینکه سیاسیونی مثل پزشکیان کارشان گول زدن است امری طبیعیاست ولی در عجبم که چرا مردم به این راحتی گول می خورند و چندسال دیگر باز هم گول میخورندو ....
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      4 3
      دقیقا . گول زدند خالا چه کلر می خواهی،بکنی خروج لز بریکس بعدش حسرت تماشای پول بریکس که امارات وعربستان وبحرین هم در آن قرار خواهند گرفت
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      6 2
      صد درصد ایشان مردم راگول زده اند . مردمی که عقلشان به چشمشان هست . مگر کم بوده که اصلاح طلبان ( افساد طلبان زیر قولشان بزنند.باز صد رحمت به روحانی که حداقل عرضه داشت ریشش را رنگ کند . این پزشکیان حتی عرضه رسیدگی به دندانای خرابش را نیز ندارد. اصلا حوصله صحبت کردن ندارد که پاسخ مردم یا مجلس را بدهد. مردوم تو این هشت سال بد بخت تر از همیشه خواهند شد با این انتخاب غلطشان . من جزو هیچ گروهی نیستم ولی این مرد بیچاره مریض است که افراد مکاری چون ظریف اورا جلو انداخته تا به اهداف پلیدشان برسند . این ترک زبان ساده اصلا نمیداند ریاست جمهوری یعنی چی . ببیین چه بلایی بر سر کشور خواهد امد بشین و تماشا کنین .
    • ناشناس IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      6 1
      علت اینکه اصلاحاتی ها رای آوردن این بود که زحمت زیادی در کشور طی سی سال کشیدن آنهم این بود که فرهنگ فاسد غرب را تقویت کردند و براندازان نظام را پر بال دادند وحالاهم آنها دینشون را ادا کردن ورای خود را به به جناب آقای پزشکیان دادند
  • DE ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    15 4
    امثال بهرام پارسایی ها فقط فک میزنن و اهل تدبیر و اندیشه و خردمندی و دوراندیشی نیستند! حرفهای هوایی میزنن و قدری نیز چاپلوس اند!
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      15 7
      ننگ بر تندرو
    • حاجی از لندن IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      9 9
      هیهات من الچای دبش
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      5 1
      هیهات ازمتوهمای داخلی یقه چاک کن وهوادارکرسنت مسببین چای دبش به گردپای دوستان شما نمیرسن حاجی لندن نشین
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    16 7
    اشتیاه بزرگتر را شورای نگهبان مرتکب شد که نامزد اين طیف مخالف جمهوری اسلامی را تأیید صلاحيت کرد
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    28 22
    حاجی ریاست جمهوری رو اجاره نداه ، تمام و کمال با ثمن بخس تحویل یک عده معلوم الحال خائن داده.
  • DE ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    13 11
    برای تداوم سلطه دلار یکعده غربگدا چه به دست و پا افتادن! چه بازی هایی درراهه!
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    4 4
    شما خوبید
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 7
    رفراندوم
  • DE ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    18 8
    خلوص سردار دل ها شهید سلیمانی و شهید رئیسی کجا ! این لیست فتنه بازان 88 کجا؟؟؟؟؟؟؟
  • ایثارگر جانباز IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    33 14
    هیچ اشتباهی در کار پزشکیان و ظریف نیست اون نگاه منفی برخی آقایان است. چرا میترسند و هیاهوی به پا کردند
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 4
    چقدر کلمه رفراندوم
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    16 21
    متاسفانه همین فضای مجازی در دست دشمنان کشور و البته دوستان اصلاح طلبان است و با همین فضا اختلاف انداختند و رای گرفتند ...الان هم به کامنت های منفی توجه نکنید که بیشترش از آلبانی و اسراییل و انگلیس است ...علی ایحال مردم فریب خورده زمانی بخودشان میایند که پالان به پشت به فرزندان اصلاح طلبان سواری میدهند
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      3 4
      باید دید. قضاوت زود هست
  • جعفری IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    27 15
    باختن تلخه تازه اگر قرار باشه برای همیشه میز ریاست راترک کنید تلخ تر ،دیر هست برای تخریب کردن ،میزان رای ملت است.
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      13 23
      جعفری از طویله آلبانی
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    10 1
    بسیاری از مشکلات به خاطر وجود نحس اشغال گران است
  • احد. یاحقی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    16 1
    بعضی از اشخاص که. می‌خواهند در پشت. پرده دولت باشند اکثرا فرزان نشان در اروپا. زندگی می کنند و اینها هر روز باید برايشان دلار بفرستند پس اینها. مجبورند. با سازمان‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس و فرانسه همکاری کنند. و هیچ راهی ندارد. اینها دلشان برای مردم دهک پایین جامعه ایران نمی‌سوزد. بلکه. بفکر فرزندان خود در اروپا می باشنداین دولت. با مردم دهک پایین جامعه. سر سازگاری ندارد
  • احد. یاحقی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    9 1
    بعضی از اشخاص که. می‌خواهند در پشت. پرده دولت باشند اکثرا فرزان نشان در اروپا. زندگی می کنند
  • احسان معتمدی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    12 14
    رضا داوری شما در طیف اصلاح طلبان هستید حمایت قاطع شما از تخریب کنندگان سعید جلیلی با انکه می دانستید بهترین متدیننین کشور از ابشان حمایت می کنندو بنده اینکار شما را هرگز فراموش نمی کنم
  • ناشناس IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    13 12
    از ماست که بر ماست از یه اصلاح طلب هیچ انتظاری نیس که بتونم کشور سر و سرمان بده
  • احد IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    6 4
    وقتی صفحه ای در اختیار داری که مردم میخونند اشتباه نگیر این قدرت نیست بلکه صحبت های منطقی و درست قدرته نویسنده محترم شما خودت از اونایی که سوار موج پزشکیان شده تا مقاله بده بیرون...
  • حامد IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    9 8
    خدا عاقبت پزشکیان را خیر کند
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    5 5
    با سلام چرا اجازه ندیم مخالفان هم حضور داشته باشند
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      4 3
      چرا نظرم رو در یک خط فرستادید واقعا متاسفم برای شما
  • حمید IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 0
    درمورد ماجرای گرانفروشی در ترمینال فرودگاه و همینطور پارکینگ های فرودگاه قضیه از این قرار است که این اماکن گاهی تا چند دست واگذار میشود و این دست بدست شدن غرفه باعث میشود که غرفه داری که اجناس را عرضه میکند قیمتها را تا چند برابر افزایش دهد که بتواند هزینه اجاره را پرداخت کند.
  • محمود IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    7 8
    مشرق چطوره کابینه رو شما بچینید؟؟؟!!!
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    7 4
    واقعا برای امثال این به اصطلاح اقای پارسایی متاسفم عقده ی چی دارین؟!
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    17 20
    پزشکیان شروع نشده تموم شده ،کسی دیگه ایشون رو جدی نخواهد گرفت
  • مسعود دیپلمات IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    25 23
    جناب پزشکیان در مناظرات، کاملا هوشمندانه هیچ برنامه ای ارائه نداد تا اگر رئیس شد و کار خراب شد، جوابگو نباشد، و مدعی شد می خواهد عدالت را برقرار کند و از متخصصان کمک بگیرد! ولی در عمل کار را بدست غیر متخصصی چون ظریف خیانتکار می دهد و هیچ یک از کاندیدا های تایید صلاحیت شده دیگر را آدم حساب نمی کند.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    13 19
    اصلاح طلبان هر وقت قانون مطابق میلشون باشه قانونمدار هستند -هر وقت مطابق میلشون نباشه حرف از رفراندوم میزنن - یادشون رفته رییس جمهور مجری قانون اساسی ست
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 1
    واسه روفراندوم که فرمودند قدرت تشخیص نداریم. مزاح نفرمایید آقای پارسایی.
  • حسین IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    16 19
    به نظر میرسد از حالا پزشکیان قافیه را باخته مردم به پزشکیان رای دادند نه به ظریف
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      4 1
      این کلاهیه که سر رای دهنده هاش رفت.یعنی دوباره به روحانی رای دادن.نوش جونشون.اینجوری سر آدم کلاه میره.نمیبینی چطور از ته دل به ریش مردم میخندن
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    18 28
    خدایا تو رابه امام حسین قسم،شر ظریف وآذری جهرمی رااز این ملت دور کن.ما خون دادیم وانقلاب کردیم.نه اینکه ایادی استعمار مثل این دوننگ بر گرده مردم سوار بشن.۴
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      6 7
      خود حق پندار جزم اندیش که میگن یعنی تو
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    5 7
    کیهان و اذناب و دشمنان ایران، برای 8 سال آماده سوختن و تحمل کردن باشید :))
  • سیروس DE ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 5
    تا اسم رفراندوم بیاد، شماها کهیر میزنید...! ما که می شناسیمتان...
    • DE ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      1 1
      از عجایب روزگار: ما هم شماها را خیلی خوب می شناسیم.😊
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    6 1
    پارسایی خیلی غلط بی جا فرموده که حرف از رفراندوم زده؟ آخه توی اوشکول مال این حرفا نیستی. فکر کردی پدر خوانده اصلاحاتی؟؟؟ پدرخونده تون جرات این حرفو نداره اونوقت تو بچه سال سیاسی زر مفت میزنی؟
  • یزدان IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    2 6
    معلومه که تودهنی سختی از مردم خوردید که به یاوه گویی افتادید جیغ بنفشی بکشید و بمیرید
    • مزدینانس IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      2 1
      از اسم خودت نترسی ملوسک!
  • علی US ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    9 1
    سلام دوست عزیز ایران مال همه ایرانیان است
  • ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    4 3
    راستی اذری جهرمی از اغوش رایگان حمایت کرده و مخالفان ان را به روان پزشک توصیه نموده.لطف میکنید ادرس منزل اذری جهرمی را به ما هم بدهید تا از اغوش رایگان ما هم سهیم باشیم.دوست نداریم به روان پزشک مراجعه کنیم.
  • ali IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 3
    اولا مثلاً وقتی یک گزارش گر فوتبال که مثلاً پرسپولیسه داره یک فوتبالی را یک طرفش پرسپولیسه گزارش می کنه اونقدر عقل داره که اون نود دقیقه پرسپولیس نباشه.به احتمال زیاد آقای دکتر پزشکیان هم اونقدر عقل داره که در این چهار سال از اصلاح طلبی خودش دم نزه البته اگر مشرق و‌ مشرقیها بگذارند.در ضمن آقای پارسایی بد نیست بدونی هر دوره رییس جمهوری چهار ساله که اگر رییس جمهور در این برهه های حساسی که هر عاقلی می‌دونه چقدر الان زمان کار و خدمتم نه رفراندم اگر پزشکیان دنبال رفراندوم باشد فقط به همین کار میرسه.عزیز خدا وکیلی چه چپی‌ها چه راستی‌ها که خود را سر آخور نظام بسته اند و فقط و فقط به فکر منافع خود هستند بگذارید رییس جمهور منتخب کار خودش را بکنه حداقل این چهار سال گور پدر جناحتون به فکر مردم باشید
  • حمید ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    5 5
    کارگروهی که اقای پزشکیان برای کابینه مشخص نموده.البته که این کارگروه توسط خاتمی ملعون چیده شده و تمامی نفرات ان در فتنه 88 بسیار فعال بودند.بنام پزشکیان وبه کام خاتمی
  • م ع IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    2 0
    با تشکر از قوه قضائیه که بعد سه چهار سال به یاد گرانی بازار فشار بر مردم افتادن ظاهرا همه کارا طبق قانون و برای رضای خدا نیست اگر بود که این مدت قیمت‌ها نجومی بالا می‌رفت قوه قضاییه کجا بود
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 0
    اصل و اساس مشکلات جامعه ‌مردم تبدیل به دعوا سر لحاف ملا شده وضعیت سگ و‌گربه جون هم افتادن گرانی تبعیض دروغ پارتی بازی ویژه خواری ومشکل همسان سازی اجرایی نشده بازنشستگان کشور از بی اهمیت ترین موضوعات برای رجال قبول خودشان سیاسی کشور شده است ‌راست مسکین اول اینم شکلات رو‌حل‌و فصل‌کنید هرروز بدتر از دیروز مردم کیلوچند
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    2 6
    رفراندوم
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    16 48
    این ظریف با اون بیان و خنده های مشمئز کننده ، چطور میارنش تو تلویزیون و میگه کاندید شیعه ، امتیاز منفی داره؟؟ تو چه کاره ای ؟ مردم لجوج و جاهل به تو رای دادن یا پزشکیان؟؟
    • حاجی از لندن IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      2 4
      هیهات من الچای دبش
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    4 0
    آقای پارسایی هنوز متوجه نیستند توکه تخصص در دانپزشکی داری اگر ازلطف سهمیه دانداپزشک شدی لطف کن برو به مطلبت،حرفی درباره رفراندم زدی،این حرفادرحد و قواره تو نیست،اگر از جایی دستور میگیری این حرفا روبزنی،سخت در اشتباهی،جوجه رو آخر پاییز میشمارن
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    6 14
    آقای ظریف دمت گرم‌. همینکه شیعه را به کابینه راه نمیدی خیلی معنی میده.
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      6 5
      نه آقای ظریف شیعه ها را حذف می کند و نه تعیین کننده نهایی کابینه است. فقط وزنی به بخشهای کمتر دیده شده جامعه داده است تا دیده شوند. خواهید دید کابینه دکتر پزشکیان هم غالبا مردان شیعه خواهند بود. شاید از زنان و اقوام و سایر مذاهب هم، اشخاص کارا در این جمع وارد شوند.
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      2 2
      برداشت های یک بی سواد از سخنان یک دکتر
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    12 17
    با حساب کتاب ظریف ، یک دختر جوان یهودی امتیازش از یک انقلابی ایرانی شیعه ، بیشتر برای وزارت. خخخخ
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      7 6
      مغز تک سلولیت این اجازه را بهت نداد بفهمی که این سیستم امتیاز دهی، برای این بود که به اقلیت هایی که امتیاز پایینی دارند ارفاق شود. مثلا دختری که سنی است قطعا در موارد دیگر امتیاز دهی به دلیل اقلیت بودن، امتیاز پایینی کسب می کند و با ارفاق قدری امتیازش تعدیل می شود. امان از بی سوادی و وراجی
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      6 3
      ظریف :شیعه = تزوریست ==>>> 0 امتیاز . ترنس یهودی صهیونیست قاتل هرکدام ضریب 6 ( چون نمادعدد 6 .... ) .
  • علی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 0
    امیدکاریم کارهای بازرسی فقط به ) ورود ( منحضر نشود . بلکه خروجی مطلوبی داشته باشد .
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    4 3
    این مملکت با وجود تفکر غربگدایی فقط برای پولداران خوب است والسلام
  • نام اشنا IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    4 5
    به جناب پزشکیان توصیه میشود به فکر ان روز هم باشند که طرح سئوال از رئیس محترم جمهور در مجلس اصولگرا کلید بخورد!؟
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      3 5
      مجلس 4 درصدی خخخخ
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      1 6
      سلام. آن مجلس اصولگرا را هم دو سال دیگر به دست و پای مردم میافتند برای یه برگ رای. خداحافظ
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 3
    مشرق، کیهان، شریعتمداری و ..... تورو به جان حسین دست از این دشمنی با پززشکیان بردارید واله بالله مملکت در حال احتضاره
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    6 3
    ظريف مورد اطمينان نيست
  • ضیا IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 4
    به جای انتقاد حاکمیت باید به ظریف پاداش بدهد و قدردانی کند برای گرم شدن تنور انتخابات و حفظ و رونق جمهوریت نظام در این امتخابات چه عرق ها که نریخت - خدایی در این انتخابات چه کسی به اندازه ظریف زحمت کشید و عرق ریخت مردم کسی که واقعا کار می کند و کسی که فقط شعار میده را خوب تشخیص دادند
  • محفوظ IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 1
    آقای پزشکیان که خود را مردمی و عضو هیچ گروه و دسته ای نمیداند ، نباید اجازه بدهد که عده ای اصلاح طلب بی جایگاه بین مردم ( اشاره به شعارهای : اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا ) به جای ایشان تصمیم بگیرند و ایشان را به بیراهه بکشانند . شخص من به پزشکیان مستقل رای داده ام نه پزشکیان اصلاح طلب . لذا توصیه میکنم ایشان به جای این تیمهای کذایی مستقلا وزرای خود را انتخاب و به مردم معرفی و طی رفراندمی از مردم نظر خواهی کنند . در غیر این صورت بنده ایشان را فریبکار جهت اخذ رای قلمداد نموده و من بعد به هیچ مستقل و اصولگرا و اصلاح طلب و اقتدارگرا و .... رای نخواهم داد .
  • حامد IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    2 1
    گران فروشي در تمام فرودگاه ها، ترمينال هاي اتوبوس، راه آهن، برخي مراكز تفريحي در ارتفاعات و مثل تله كابين و مراكز مشابه گاه به سه برابر قيمت مثل سرگردنه وجود دارد و هيچ نظارتي نيست. سه برابر قيمت روي كالا مي فروشن و اعتراض كني مي گن دوست نداري نخر. در ماجراي بازديد آخوندي از فرودگاه گوشه اي از مسئله مشاهده شد و در كمال تأسف آخوندي از گران فروشي حمايت كرد
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 5
    خطر فتنه پزشکیان از روحانی و خاتمی زیادتره
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 5
    گپ مفت نزن شما ایران نا بود میکنید نه آقای پزشکیان فقط دوست دارید دزدی کنید از حق ملت
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    2 2
    با ارزوی موفقیت برای دولت اقای پزشکیان مرد دلسوز و پاکدست . کشور متعلق به همه مردم است نه تفکری خاص . اللهم عجل لولیک الفرج
    • DE ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      0 1
      خدا کنه این حرف در عمل نشون بده درست عمل میکنه و فقط یک شعار توخالی نیست مثلا یارانه انرژی بین همه هشتادو پنج میلیون مساوی تقسیم میشه. مشکل مسکن بی خانه ها با دادن زمین حل بشه. برا ی جوانان کار تولید بشه!
  • فدایی ایران IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    2 2
    گورباچف ایرانی
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 1
    پزشکیان و ظریف دارن به ریش مردم می‌خندن.میگن ۸ سال پدرشون رو در آوردیم باز دوباره مارو انتخاب کردن.چه مردم ساده ای .دوباره گرونی و ... رو بهشون تحمیل میکنیم تا بلکه از نظام روی برگردونن
  • حسین IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 1
    باسلام ظزیف مساویبا بنی صدر شما به خدا اگر میتوانید فیلم اقای ظریف که شاخ برای جناب پزشکیان جلوی دوربین یعنی جهان گذاشت به اقای پزشکیان نشنا ذهید با ان خنده مستانه
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 0
    دورہ امام خمینی رحمت اللہ علیہ باوجودجنگ تحریم اجناس بسیاارزان وفراون بود
  • سپیده IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 0
    منطق از اصل غلط است چون مثلاً پلیس هم که می‌خواهد خلافکارها را بگیرد می‌رود یکی از آنها را نفوذی انتخاب می‌کند که شناسایی کند. نمی‌شود کسی خارج از اصلاح‌طلب‌ها آورد که بگوید اصلاح‌طلب‌ها کدامشان چه جور آدمهایی هستند. به دموکراسی اعتماد کنید، اگر آرای مردم در انتخابات تکان نمی‌خورد با سه نفر توی یک لیست هم دنیا به آخر نمی‌رسد.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 0
    در پاسخ به کامنت برخی دوستان، قوه قضاییه حتما مسببین اصلی را معرفی کند تا ببینیم واقعا این پرونده متعلق به کدام دولت است.
  • رضا IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 0
    تا حالا کجا بودید با آمدن پزشکیان دولت واردات خودرو دست دوم آزاد کرد ۵۰ نفر نماینده مجلس نامه مینویسند سفره مردم خالی شده دادستان میخاد جلو گرانی بگیره به قول معروف هر جا باد بیاد شن میکنند
  • ناشناس IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 1
    بخش زیادی از آرا جمع آوری شده به طیف اصلاحات بر اندازان نظام بودند که حاصل تلاش جناب خاتمی ،ظریف وحسن روحانی است
  • ملت IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 0
    بله باید درصورت نگذاشتن برای پیشرفت وکمک به معیشت مردم کارکنند باید رفراندوم را جزو گزینه های اصلی مطرح کنند.
  • ایرانی IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    2 0
    آقای پزشکیان نباید به افراد مسئله دار میدان بدهند چرا که ماهیت این افراد روشن است ودولت را به حواشی خواهند کشاند. شما چرا آقای پزشکیان؟
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 0
    در مورد دلار زدایی و رابطف به چین هم و بقیه رابطه با روسیه باز هم کارهایی که لازمه را انجام بدید تا هنوز دولت نیامده سرکار بزارید این بنده های خدا در عمل انجام شده باشند فرابورس و مسایل دیگر و مهرههای که باد بچینید و به طوری که نتونند عوص شون کنند از منطر تاریخی و هیچ مصلحت اندیشی هم انجام نشود هیچ وقت ...
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 2
    هزار بار گفتیم پزشکیان دوران انتخابات نهج البلاغه می خونه بعدأ فاتحه کشور. الان کار مهم پزشکیان انتخاب و معرفی کابینه است یا دید و بازدید محرم و خونه این و اون رفتن. حاجی مسئولیت قبول کردی زودتر کارتو شروع کن. بایدن ایرانی
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      0 0
      تو سنت کم است
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 0
    به حاجی لندنی ها__ گوشت باید بشود ۱۰۰ تومان بچه های انقلابی__ طایفه بی عرضه ها دارند صورت مساله را با حاشیه سازی پاک میکنند_ هیهات از گوشت صد تومانی
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    2 1
    پزشکیان خود را تا زمانیکه مدیون ظریف و امثال او ببیند و به انها بها دهد ،نمی تواند کاری برای حتی خودش هم بکند. جالب اینجاست که پزشکیان انگیزه ای برای رییس جمهوری نداشت و ندارد او فقط می خواست رای بیاورد و دیگر هیچ.و اطرافیانش خوب می دانستند که او حوصله کشور داری را ندارد فقط کتابی بخواند و چند جلسه ای سخنرانی داشته باشد برایش کافی است. ظریف می خواهد جاه طلبی خود را به نهایت برساند و رییس جمهوری باشد در سایه . ظریف خوب می داند که نگاه مردم به او همان روباه مکاری است در فیلم کارتونی پینوکیو که جرات رو در رویی ندارد و دایما نقشه می کشد. از پزشکیان هم هر توقعی داشته باشیم ،بی فایده است چون او حوصله و توانایی رییس جمهور بودن را ندارد.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 1
    همه نوع پیمانکاری و کنترات دیده بودیم الا کنترات دادن ریاست جمهوری به ظریف. قشنگ دارن پزشکان رو اداره می کنن. پزشکیان شده سر پرستار ، ظریف شده جراح - دارن می افتن به جون مملکت
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    2 2
    فکر کنم از البانی مستقیم ریختن تو سایت مشرق بای منفی و مثبت زدن والا خود ظریف تحمل دیدن مناظره رو نداشت چه برسه به نوچه هاش که بیان سایت مشرق رو بخونن
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 6
    جناب ظریف معلوم نیست با معیار زن جوان ترگل غیرشیعی باچهره غیرتکراری(بدون سابقه وزارت) میخواد کابینه دولت رو تشکیل بده یا ....
  • داود IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 2
    باعرض تسلیت به افراطیونی که خودشونو عقل کل میدونند باید عرض کنم که باید به انتخاب مردم احترام بگذاریم و از دخالت و سنگ اندازی پرهیز کنیم شماهای که نماینگانتون از عدم شرکت حداکثری بیشتر ذوقو میکردند وبه نوعی دنبال طالبان سازی بودند فراموش نکنید که رهبری به دنبال انتخابت پرشور بود و این یعنی تبعیت نکردن از ولایت فقیه در ثانی ببینید چه کسی باعث شور انتخابات شد و ارامش ساکن بر بازارو هم رصد کنید
  • محمد IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 7
    ۸ سال دولت روحانی صف مرغ گرونی های پی در پی دروغ های مکرر قراردادهای ننگین وزیرهای بی عرضه بالا پایین شدن های مکرر دلار رخنه مفسدین قیمت های کالای لحظه ای کشتن جوجه ها فروش دام های ماده خوابیدن چرخ های تولید و ... سیمان ریختن داخل تاسیسات انرژی هسته ای بی اعتبار شدن پاسپورت ایرانی بی بند و باری خفت جلو آمریکا و غرب دست گدایی به سمت غرب اجرای ۲۰۳۰ و ... فساد برادر های آقایون تحمل گرایی آقایون نظارت از پشت در های بسته و داخل خودرو ملت خوابن تکرار دولت روحانی حق مردم هست بچشید دوباره نوش جون
  • حسین همیشه تنها IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 4
    بفرمائید اقای ظریف.ازخصوصیات مردان بیشتر بر خورداراست یا از خصلت های زنانه.؟وسلام
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    2 1
    استادان به اصطلاح انقلابي، ولايي،غرب و شرق ستيز، هميشه نگران و .... كه هيچ وقت نقاط ضعف و ايرادات خود و اعوان و انصارنتون رو نديدن و فقط به بقيه تهمت، انگ و دروغ بستين. اقا يه نفس بكشين اذيت ميشين به خدا هنوز حكم تنفيذ پزشكيان نيومده. 4 سال وقت دارين بكوبين فقط يه نكته يادتون نره با همين فرمون جلو برين هر روز منفورتر ميشين
    • . IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      1 0
      شما هم هیچ وقت گوش شنوایی نداشتی اگه حرفی هم زده میشه از سر دلسوزی هست دوست نداریم عاقبت پزشکیان بشه مثل یه سری از هم جناحی هاتون که تا اسمش میاد تف و لعنت همه پشتشون هست اون هایی که عادت به کوبیدن و زیر میز زدن دارن هم طیفی های خودتون هستند این سه سال رو یادمون نمیره چه تخریب هایی که متوجه شهید رییسی نکردید یکم آستانه تحمل تون رو ببرید بالا شما که شعارتون اینه درود بر مخالف من چی شد پس فقط در حده شعاره ؟!! طاقت شنیدن نقد مخالف خودتون رو ندارید ؟!
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    5 23
    وقتی رییس جمهور توانایی مثل احمدی نژاد را رد صلاحیت می کنید همین است هم مشارکت پایین و هم رییس جمهوری اینچنینی انتخاب می شود
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      10 2
      همه عالم فهمیدن احمدی نژاد چه گندایی زده اونوقت یه اقلیت دو سه میلیونی هنوز دنبالش هستن ما که از سال 84 فهمیدیم چیکاره حسنه و بدرد نخوره
  • دیده بان IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 8
    ظریف خان آخرش دودمان جناب پزشکیان رئیس جمهور محترم رو به باد میده .ببینید کی گفتم دوستی خاله خرسی
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    2 6
    گوارای وجود مردم جاهل که به دولت سوم روحانی رای دادن. من دولت سوم روحانی نیستم - من می فهمم که نمی فهمم - اگه 8درصد و محقق نکرد ، اعدامش کنید - من برنامه ندارم برنامه رو کارشناس تهیه می کنه - افتاده تو دید و بازدید هییت ها و محرم . انگار هنوز تو دنیای تبلیغات و انتخابات
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
      0 0
      توهین به بیش از 16 میلیون ایرانی نشانه چیست؟ حتما مومن و انفلابی هم هستی
  • بابک خرمدین IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 3
    دکترپزشکیان وقتی برگه ها را بعداز خواندن روی میز پرت می کند و یا می گوید اگررسانه چاپ کرد مردم بخوانند، ازنظررواشناسی ( بی حصوله ) نامیده می شود، از امروز رسانه های بی طرف خواهشا مراقبت حرکات او باشندو نهایتا از کارگروه روانشناسی بالینی و سیاسی، معاینه و تست رواشناختی او را مطالبه نمایندو اگر او بی حوصله شناخته شد،واویلا است ، چگونه حوصله اداره کشور و دولت و منطقه را خواهد داشت ؟؟افسوس
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    5 2
    استادای ما تو دانشگاه کمبریج درس خوندن و تدریس کردن اونوقت بعضی مشرق نیوزی ها به رائفی پور میگن استاد فوق دیپلم حسابداری از دورقوز اباد
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 1
    اتفاقا همین چالش های عمده ای مثل گرانی، تورم بالا، ناکارآمدی، توجه به جوانان و نیازهای آنها را که اشاره کردید به دليل ناکارآمدی سیستم و نظام مورد حمایت اقلیت حاکم است اگر به قول خودتان که بعد از اغتشاشات (اعتراضات مردمی) نظام قوی تر شده است پس چرا تا صحبت از رفراندوم می‌شود مانند کوه آتشفشان فوران میکنید و بر افروخته میشوید هرچند که انتخابات اخیر خود یک رفراندوم خاموش اما روشن و واضح بود با عدم مشارکت 60 درصد واجدین شرایط رای دهنده وحتی بخش بزرگی که به پزشکیان رای دادند و همچنین آرای باطله نشان از رویگردانی ملت از این نظام ناکارآمد دارد. رای حاکمیت در خوش بینانه ترین حالت همان 15 ملیون اقلیت همیشگی هستند.
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    2 3
    در زمان وزارت که خیلی پزش داد ، توسط مجلس همسو ، به دلیل بی کفایتی استیضاح و برکنار شد. از بایدن ایران هیچ انتظاری نداشته باشید چون حتی یک خط برنامه و تهعد هم نداد. فرمان مملکت رو اجاره داده به ظریف و هم قبیله ها
  • حمید IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 5
    اصلاح طلبها سالها به مردم ایران خیانت کرده اند
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      3 1
      دستاوردای دولت رو اسم ببر ما هم مطلع بشیم احمدی نژاد هم که دیگه هیچ کس گردنش نمیگیره
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    4 1
    دوستان انقلابی قلابی آنقدر سوخته اند که فراموش کرده اند دولت فعلی هنوز دولت سیزدهم است.
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 1
    ما هنوز در دولت سیزدهم هستیم ای بی سوادان :)) هنوز دولت چهاردهم مستقر نشده. اینقدر حرص نخورید از مسیر لذت ببرید :))
  • حسن IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    4 3
    لازم به یادآروی می باشد که مردم شما اصول گراها را قبول ندارند در یک انتخابات حداقلی هم رای نیاوردین واقعا خجالت آوره ولی بد باختین و سوختین چقدر حال کردم
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      0 0
      من از روزی که پزشکیان کاندید شد با اینکه نمیشناختمش گفتم همین رئیس جمهور میشه بعدش هم هزار تا اتفاق دیگه افتاد توی انتخابات که تابلو بود که پزشکیان رئیس جمهور میشه ولی بعضی ها درک ندارن متوجه بشن
  • آنتی ویروس IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 0
    45 ساله که نظام جمهوری اسلامی ایران با انواع ویروس ها مواجه و مقابله کرده است ، کسانی که امروز تصور می کنند با ظریف و ظریف کیشان می شود رو در روی نظام ایستاد ، ویروس که چه عرض کنم در حد و قواره باکتری هم نیستند، شاید سمت انگل مناسب تر باشد
  • DE ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 0
    آقای پزشکیان امیدواریم از همین روزهای اول کارتون امین و امانتدار خوبی برای ملت باشید. بهترین ها رو برای مردم دست چین کنید که عالی ترین متخصصینی که کارنامه کاری عالی وجهادی داشته و دلسوز باشند نه دسته ای از این افراد معلوم الحال که تو لیست نشستن!
  • بابک IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 0
    وجدانا دلیل اصلی پیروزی پزشکیان حمله به ارکان حاکمیتی بود. چون دیگر نامزدها هر یک به نوعی به حوزه حاکمیتی متصل بودن لذا حرفی علیه ان نزدند ودرنتیجه باختند.همین...
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 2
    یعنی ( پزشکیان ) نمی فهمد که یک سری ( اراذل و اوباش ) را ( ظریف ) تحت عنوان : شورا انتخاب کرده که بسیاری از آنها حتی یک بقالی را تاکنون اداره نکرده و بسیاری از آنها وابستگی شان به آمریکا و انگلیس محرز و بعضا نظام و اسلام را قبول ندارند دور خودش جمع کرده تا نظر بدهند ؟؟؟!!!!!
    • DE ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      0 1
      آفرین بر شامه سیاسی آقای پزشکیان!
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 1
    ظ را هنوز عشق و دل دادگی به موگرینی کورش کرده و فقط دنبال دیدار با آن زنیکه ... است . علی برکت الله .
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 0
    باید سوابق کسانی که به عنوان وزیر انتخاب میشند و دیدگاهاشون در حوزه تخصصی خودشون و مورد مطالعه قرار بدید ...
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 0
    آقای ظریف این عتیقه هارو از کجا پیدا کردی؟
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    0 0
    متاسفیم قوه قضاییه با مفسدین اقتصادی وفرهنگی وسیاسی واطلاعات فروشی مثل حسن روحانی وظریف و...برخورد نکرد که نظام امروزبااینهمه مشکلات باید مواجه شود باید درپیشگاه خدا جواب بدهید
  • عطش IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    0 0
    ورود دادستان عمومی به موضوع گرانفروشی که مطابق قانون نظام صنفی درصلاحیت تعزیرات حکومتی میباشد صرفامیتواند جنبه توصیه داشته وسمت مدعی‌العمومی نمیتواند موجب ورود فراتر ومداخله در صلاحیت فوق الذکر گردد . درغیراینصورت حق پیگیری قانونی برای سازمان مذکور محفوظ خواهد ماند. اگر واقعا دغدغه‌ای وجوددارد و نمایش نیست لازم است حمایتهای جدی تقنینی وقضای ازاحکام صادره محاکم تعزیرات صورت پذیرد.
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    0 0
    یاد ولید فیلم امام علی میفتم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس