رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خلوص و تلاش بی‌نظیر علامه امینی در راه اثبات اصل ولایت در اسلام تاکید کرد: ما باید در راه اهل بیت مانند علامه امینی فداکاری کنیم. علامه به تنهایی و در زمانی که امکانات امروزی نبود در این زمینه کارهای عظیمی انجام داد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی در ابتدای سخنان خود در سومین نشست جهانی دهه غدیر که صبح شنبه 22 مهرماه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد به احادیثی از پیامبر(ص) اسلام در مورد جایگاه امام علی(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) اشاره و تاکید کرد:‌ در مساله غدیر آنچه که در عمل تاریخی موثر بوده جنبه‌های اثباتی قضیه بوده و خداوند در قرآن‌ به این جنبه تاکید داشته که می‌فرماید "بلغ ما انزل الیک".

وی تاکید کرد: مشکل این است که به خیلی‌ها مساله اصل رسالت پیامبر(ص) که همان ولایت و امامت است نرسید، تبلیغ با صحبت فرق می‌کند، تبلیغ یعنی رساندن. اگر مطلبی را به کسانی برسانیم تبلیغ می‌شود، لذا پیامبر(ص) مامور به تبلیغ می‌شوند. همه پیامبران خدا وظیفه ابلاغ رسالت را داشتند، خداوند در آیه تبلیغ تاکید دارد که اصل رسالت به مردم نمی‌رسد مگر اینکه اصل ولایت بیان شود چون برای رساندن این جایگاه تنها رسالت نبی کافی نیست، بلکه ولایت ولی هم لازم است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پرداختن به جنبه‌های مثبت واقعه تاریخی و دینی غدیر تاکید کرد و افزود: بیان جنبه‌های منفی واقعه غدیر، بیشتر افراد را از یکدیگر دور می‌کند. ما نیز بهتر است از امام خمینی(ره) پیروی کنیم کسی که منادی اتحاد مسلمانان بود و در وصیت‌ نامه خود در عین حال به ولایت پذیری امام علی(ع) افتخار می‌کند. ایشان در مورد بحث اصل ولایت بر جنبه‌های مثبت تاکید می‌کردند پس ما نیز از ایشان تبعیت کنیم تا دل‌ها را جذب کنیم چرا که نگهداری غدیر از طریق اثبات به مراتب سخت‌تر از نگهداری آن از طریق جنبه‌های منفی است.

آیت‌الله مهدوی کنی تاکید کرد: آنچه در سراسر عمل تاریخ مسلمانان و حقیقت اسلام و ماهیت معنوی باقی مانده، این است که بدون ولایت ادامه نبوت ممکن نیست و باید با عمل و فداکاری آن را حفظ کنیم.

وی با اشاره به خلوص و تلاش بی‌نظیر علامه امینی در راه اثبات اصل ولایت در اسلام تاکید کرد: ما باید در راه اهل بیت مانند علامه امینی فداکاری کنیم. علامه به تنهایی و در زمانی که امکانات امروزی نبود در این زمینه کارهای عظیمی انجام داد.

آیت‌الله مهدوی کنی در پایان با تاکید بر قدرشناسی نسبت به نعمت ولایت که خداوند به بشریت عنایت کرده تصریح کرد علت مسلط شدن دشمنان در برهه‌های مختلف تاریخ به خاطر قدرناشناسی این اصل است و امیدواریم همه مسلمانان با پیوند با یکدیگر عزت و عظمت اسلام را بازیابند و زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) به زودی محقق شود و ما نیز جزو سربازان فداکار آن حضرت باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس