.

به نظر می رسد پهپاد "یافا" مدل توسعه یافته با برد و سر جنگی بیشتر از خانواده پهپادهای صماد یمنی باشد.

سرویس دفاع و امنیت مشرق _ بامداد روز گذشته در حالی که شهر تل آویو مرکز رژیم صهیونیستی در سکوت و آرامش به سر می‌برد به ناگاه صدای انفجار بلندی شهر را به لرزه درآورد.

یک فروند پهپاد انتحاری بدون اینکه مزاحمتی از سوی سامانه دفاعی صهیونیست ها برای آن ایجاد و حتی بدون اینکه آژیر هشدار حمله به صدا در بیاید به ساختمانی در نزدیکی کنسولگری امریکا اصابت کرد؛ یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن با انتشار بیانیه ای بلافاصله مسئولیت حمله به تل آویو و جزئیات مربوط به عملیات را تشریح کرد.

پیام‌های مهم حمله یمن به قلب رژیم صهیونیستی

از زمان عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و حمایت تمام عیار انصارالله یمن از مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه حملات گسترده موشکی و پهپادی به خاک سرزمین های اشغالی انجام شده بود؛ مدل حملات معمولا این گونه بود که ارتش یمن ضمن هماهنگی با مقاومت عراق در ساعتی مشخص و همزمان با حمله از عراق به بندر حیفا یا جولان اشغالی، پرتابه های خود را به سمت بندر ایلات شلیک می کردند تا بدین گونه از تمرکز پدافندی اسرائیل بر نقطه و جبهه ای خاص جلوگیری کنند.


ویدئو مربوط به سال گذشته از حمله موشکی به ایلات


اما وقوع جنایت بزرگ صهیونیست ها در حمله به کمپ آوارگان در خان یونس که منجر به شهادت و زخمی شدن صدها غیرنظامی فلسطینی شد نیازمند طراحی عملیات جدید با سلاحی جدید و به هدفی متفاوت در قلب سرزمین های اشغالی بود.

در حملات گذشته، انصارالله یمن در برد حدود ۱۷۰۰ کیلومتری اقدام به حمله به تاسیسات بندر ایلات در جنوب سرزمین های اشغالی می کرد اما این بار قرار بود رکوردشکنی جدیدی در بحث برد تسلیحات شلیک شده رقم بخورد؛ هدف در قلب تل آویو انتخاب شده بود که نیازمند سلاحی با برد حداقل ۲ هزار کیلومتر بود.

همچنین انتخاب هدفی در نزدیکی ساختمان کنسولگری امریکا در مرکز تل آویو نیز دربردارنده پیام مهم دیگری بود: ایالات متحده در کلیه جنایات انجام شده توسط اسرائیل شریک بوده و نمی‌تواند خود را از صحنه کنار بکشد.


لحظه اصابت پهپاد یمنی به تل آویو


این عملیات که با غافلگیری کامل شبکه دفاعی اسرائیل همراه بود و آنها حتی موفق به اخطار و به صدا درآوردن آژیر خطر نشدند بار دیگر ثابت کرد مقاومت هنوز بخش اصلی توان نظامی خود را وارد معرکه نکرده و در روز نبرد بزرگتر غافلگیری های بیشتری برای صهیونیست ها در راه خواهد بود.

آشنایی با جدیدترین محصول پهپادی انصارالله یمن/ "زیبای یمنی" با سر جنگی Air burst در قلب تل آویو +فیلم
بقایای پهپاد یمنی در محل حمله

"زیبای یمنی" که پدافند هوایی اسرائیل را دور زد

اما سوال مهمی که از لحظات اول ذهن کارشناسان را به خود مشغول کرده بود این است که چه سلاحی در این عملیات استفاده شده که دفاع هوایی اسرائیل را تسلیم خود کرده است؟

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی پس از عملیات موفق پهپادی ارتش یمن تایید کرد علیرغم اینکه به شکل همزمان از لبنان و عراق نیز پهپادهایی به سوی اسرائیل شلیک شده است اما آنچه به شهر تل آویو اصابت کرده بود پهپادی از مبدا یمن بوده است؛ در واقع هاگاری وارد شدن ضربه به قلب اسرائیل از فاصله ۲ هزار کیلومتری را رسما تایید کرد.

همچنین سخنگوی ارتش صهیونیستی مدعی شد پهپاد استفاده شده در این حمله از مدل صماد۳ بوده است که در گذشته نیز بارها توسط انصارالله علیه ایلات، ناوهای غربی و کشتی های تجاری صهیونیستی و البته تاسیسات نفتی آرامکو شلیک شده بودند.

اما یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن در بیانیه رسمی خود پهپاد استفاده شده در عملیات را "یافا" معرفی کرد؛ یافا در زبان عبری به معنی "زیبا" بوده و بخشی از منطقه ساحلی تل آویو نیز گفته می شود.

آشنایی با جدیدترین محصول پهپادی انصارالله یمن/ "زیبای یمنی" با سر جنگی Air burst در قلب تل آویو +فیلم
پهپاد یمنی صماد4 که احتمالا یافا از روی آن توسعه یافته است

به نظر می رسد پهپاد یافا مدل توسعه یافته با برد و سر جنگی بیشتر از خانواده پهپادهای صماد یمنی باشد.

همچنین بنا بر تصاویر منتشر شده از لحظه اصابت پهپاد به هدف دو نکته جالب از بعد نظامی مشاهده می شود:

_ نخست اینکه پهپاد مورد نظر دارای سر جنگی Airburst بود به این معنی که در آستانه رسیدن به هدف فعال شده و حجم زیادی از ترکش را به اطراف پرتاب می کند که در صورت استفاده علیه تاسیسات نظامی و محل تجمع سربازان صهیونیستی تلفات بالایی به آنها وارد خواهد کرد.


ویدیو از زاویه متفاوت و نزدیک شدن پهپاد از مسیر دریا به سمت تل آویو

_ همچنین تصاویر منتشر شده از سوی گردشگران در ساحل مدیترانه نشان می‌دهد که پهپاد یمنی از سمت دریا وارد حریم هوایی تل آویو شده است که به عقیده کارشناسان نظامی، یمنی ها با هوشمندی خاصی مسیر پروازی پهپاد را از دریای سرخ به سمت صحرای سینا و سپس شرق دریای مدیترانه انتخاب کردند تا کلیه سامانه های هشدار زودهنگام اسرائیلی را از دور خارج کرده و پدافند اسرائیل را فلج کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 26
  • رضا IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    47 8
    یک شوک به دوست ودشمن بود اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنی من خیر اعوانه و انصاره والمستشهدین بین یدیه
    • عباسعلی IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      24 3
      حزب الله هم باید از این پهپاد به تعدادزیاد تولید کند.
    • ایرانی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      9 6
      امروز روز بزرگی در تاریخ جهان است و همه آزادگان از این اتفاق و نیز محکومیت اشغال فلسطین توسط صهیون از سوی دادگاه لاهه خوشحالند. این ثمر خون مظلومان غزه و فلسطین است
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      6 1
      وقتی مجامع بین المللی حامی صهیونیست ها هستند تنها راهکار مقابله با ستمگران اشغالگر کودک کش جنگ نا متقارن است . هزینه روانی که صهیونیست در احساس ناامنی می پردازند بیشتر از اثابت یک یا ده پهباد است . ای کاش ای پهباد را بالای سر پالایشگاه ها ، نیروگاههای برق ، تاسیسات شیمیایی ، ناوچه ها و هواپیماهای اف 16 و اف 35 منفجر کنند .
    • طاهری IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      3 2
      این «قارقارک» زیبا !!!
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      2 11
      منتظر زشت اسراییل باشین
    • کارگر IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      1 3
      فیلمبردار روس زبان ! صدای پهپاد مشابه موشک V1 به لندن !
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      9 1
      بنویسید زیبای یمنی بخوانید دلبر ایرانی .
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    25 7
    تاوان این همه تخریب غزه و کرانه باختری و شهادت هزاران مظلوم فلسطینی برای اسرائیلی ها دو چیز است یا مرگ اونها و یا فرار اونها از اسرائیل به کشورهای دیگه.دیگه کشوری به نام اسرائیل نباید وجود داشته باشه
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      11 10
      باید سگهای کثیف روکشت چون عین ویروس منتشر میشن وهمه روالوده میکنن همون شعارریختن به دریا بهتره این قوم فاسد به پیامبران خودش هم رحم نکرده اونا یه مشت نژادپرست سامری نزولخوار ودزد واشغالگرن که یه آدم ازجنس هیتلرچاره ی کارشونه روحت شاد آدولف تواورپاییها واین قوم کثیف روخوب میشناختی
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      7 1
      زندانی ها ی فلسطینی رو سگیونیستها شکنجه میکنن و هر کدومشو خواستن میکشن.زنان و کودکان زیادی در زندان های اسرائیل هستن و معلوم نیس چه سرنوشتی در انتظار آنهاست.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    8 0
    درود بر یمن و انصارالله . زد آنجائیکه میبایست . علت آزادی عملش را هم میدانیم . پیام دادن شهر را تخلیه کنید و به صحرای نقب بروید . شاید برخی بپندارند شوخی باشد اما باب المندب و قبل و بعدش گواه هست و خاصه غربی ها مثل ناوداران و شناورهای نظامی تأئید خواهند کرد به هیچ وجه تعارف نیست . عین عقل است که بمردم اخطار میدهند اگر طوری شدی پای خودتان هست . این مرحله دیگری از تصمیم یمن عزیز است
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    8 6
    مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: اگر ۲۰ میلیون زوار اربعین یک مقداری مسیر خود را تغییر دهند و به سمت قدس بروند چه کسی می‌تواند در برابرشان مقاومت کند؟
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      3 12
      هواپیماهای جنگی و تانک و... فکر کردی شوخیه قضیه حج سال ۶۶ را یادت رفته
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      12 6
      اونهایی که پیام رو باید بگیرن گرفتن.برای کارهای بزرگ شهامت بزرگ میخواد.این کارزار رو درست کنین تا اسرائیل بترسه و احتمالش رو صفر ندونه.از یمنی ها باید درس شجاعت گرفت.غزه رو نبایستی تنها گذاشت
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 9
    البته پهپاد رو در هوا منفجر کردن تا رعب و حشت زیادی ایجاد کنه و ترکش هاش به اطراف برسه .
  • نان خشکی @ IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    5 18
    بابا سرکوچه ما هم از این اسباب بازیها میفروشند
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      17 5
      اسرائیل جونت همین اسباب بازی رو نتونست شناسایی کنه.
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    5 4
    اگر یمنی ها زیر کوهستان صعده را کاملا حفاری کنند و به ۳ هدف ، شهرک هایی زیر این کوهستان بسازند شامل ۱ . نظامی به الویت الف . بخش ساخت و توسعه موشکی راکتی خمپاره ایی خصوصا نقطه زن با سیلوهایی برای شلیک‌ ب . بخش ساخت و توسعه پهبادی ج . توسعه و ساخت سایر سلاح ها و ادوات انفرادی زرهی د . تحقیق و توسعه برای تشکیل نیروی هوایی ۲ . بخش پزشکی و تولید دارو به الویت تجهیزات پانسمان و داروهای اولیه مورد نیاز ۳ . بخش تولید و کشت غذا به الویت تولید نان و کشت سیب زمینی و سیر (آنتی بیوتیک) و واحد تحقیق و توسعه غذایی و همچنین در چند نقطه ساحلی ، شهرک های زیرزمینی برای توسعه نیروی دریایی و ساخت و شلیک امثال شهپادها و اژدرها سر و شکل بدن نه تنها امروز را بیمه می کنند که آینده را هم بیمه شده خواهند داشت در این صورت هیچ مدل حمله ایی نمی تواند اصل داشته های یمن را از بین ببرد خصوصا اگر این اماکن به شکل ضدهسته ایی ، ضدشیمیایی میکروبی ساخته بشن اونا از زیر کوه ها می تونند به قدرتی حتی فرامنطقه ایی تبدیل بشن .
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    11 5
    اسرائیل الان گیج شده باید از هر طرف ضربه های پی در پی بهش بزنن تا از درون فروبپاشه.جنگ مثل بوکس میمونه اگه ضربه هات پی در پی و شدید باشه زود حرف رو از پای در میاری.سربازان اسرائیلی در غزه باید نگران خانواده هاشون در تل آویو باشن چون از این به بعد ضربه ها بزرگتر خواهد شد
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    5 3
    همزمان با عملیات پهپادی علیه تل آویو، درخواست‌ها برای پیوستن به نیروهای مسلح یمن افزایش یافته است.تل آویو هدف همه روزه یمن خواهد بود
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    8 4
    این عملیات یمن با عملیات وعده صادق ایران برابری میکنه .درود خداوند بر انصارالله یمن
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 0
    انها بمب اتم ندارند ولی ما داریم بهش می گویم ابرنارنجک تعداد زیادی ترکش دارد که می تواند تا هزاران نفر را بکشد ,با پهپاد هم می توان پرتابش کرد بعد قبل از حمله به عربستان پناهگاه زیر زمینی بسازید
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 1
    بلینکن اگر راست میگه همان طور که ترامپ از برجام خارج شد، بایدن برگرده به برجام.ولی اینها فلیم اند دارن وقت میخرن و دارن ایران رو تضعیف میکنن، بهترین راه حل این است که ایران اعلام کنه که به سلاح هسته ای دست پیدا کرده اون وقت شاید ترامپ بگه بیا برگردیم به برجام.
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    2 4
    این وسط فقط شماها می ترسید میدونید فرق شماها با حوثی ها و حزب الله و بقزه چیه اونا چیزی برای از دست دادن ندارند اما شما غرق در قدرت و ثروت جا خوش کرده اید و می ترسید کاری بکنید این خوشی رو از دست بدید
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
      0 4
      درود به شرفت هموطن ، باور کن در این چند ماه که شاهد قتل عام فلسطینی های مظلوم هستیم فقط حرص خوردم و به خودم بد و بیراه گفتم که چرا امثال من نمیتونیم به کمک مظلومین غزه بریم ؛ در مورد شجاعت حوثی ها حق با شماست من نمیدونم چرا حضرات که چهل سال بود ادعای نابودی اسرائیل رو داشتند و هنوز هم آرزو میکنند چرا این ح زه ها رو درو نمیکنند ؟! یعنی اینهمه مسلمون فقط شاهد جنایت های بیشمار این قوم لجوج باشند ؟! اف بر ما و بر حاکمان ترسو و بی غیرت مون !
  • 12121 CA ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 2
    موتورش مثل موتور پیکان است . خوبه که این موتور های پیکان را دور نندازیم و بکوبیم به سر این دژخیمان
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    2 1
    ترامپ بیاد چنان طوماری از این برادران یمنی بپیچه که نگو .واقعیت ماجرا اما قدرت نمایی بالای ایرانیها هست ولی ایرانیها باید یاد بگیرن الان که تو موضع قدرت هستن تمام این دستاوردها رو حفظ کنند وبا مذاکره از حریف امتیاز بگیرن درجهت این بار بیشتر خود مردم ایران .مردم ایران این قدر بابت مبارزه با اسراییل وحماس وفلسطین بها دادن که هیچ کشور پولدار عرب منطقه از عربستان وقطر وکویت هیچ کدام هزینه ندادن.
  • جواد IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 4
    دم شیران یمنی گرم
  • احمد IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    2 1
    اسرائیل تئوری هزار چاقو رو برای براندازی ایران کلید زده بود. الان هر اسراییلی روزی هزار بار حس مرگ و تجربه میکنه. دنیا رو شیعیان نجات میدن با ولی امرشان.
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 3
    منابع رسانه‌ای از حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن در پاسخ به حمله پهپادی یافا خبر می‌دهند
  • سهیل بشردوست DE ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    4 3
    ای کاش هدف نظامی رو میزد، هدف قرار دادن مناطق مسکونی انسانی نیست
  • دلاوری IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 3
    حالا خوبه که زدن اسرائیلو ،دمشثن گرم،میخوام بدونم میتونن احیانا اگه اونا حمله کردن جلوشون وایسن،البته وظیفه این کارو آمریکا به دست میگیره،امیدوارم تو حوزه پدافندی هم درس خوبی بهشون بدن
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 1
    جوابشو یک ساعت پیش گرفت
  • DE ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 4
    این جنایتی که اسرائیل در غزه کرده با هزارتا پهپاد هم تلافی و جبران نمیشه ، بمب اتم میخواد .
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 3
    اگر به اسراعیل حمله کنیم کاملا قانونی است
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 4
    ولی اگر اسراعیل حمله کند غیر قانونی است
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 3
    چین باید به اروپا و امریکا مالیات بدهد چونکه از انها استفاده کرده است
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 0
    بعد اینجا قلمرو من است حضور ماهواره اینجا غیر قانونی است فقط ماهواره های حکومت رسمی می تواند باشد ولی حکومت رسمی هم نداریم پس ماهواره هم نباید داشته باشیم پس حمله به ماهواره ها هم قانونی است
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 3
    اول می رویم به روسیه حمله می کنیم چونکه انها درگیر جنگ با اوکراین هستند اگر از دو طرف حمله کنیم همان اول نصف اسیا را فتح می کنیم
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 0
    باید گرجستان و اذربایجان به روسیه حمله کنند چونکه فرصت خوبی است تا روسیه فتح بشود
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 3
    چرا اسراعیل به روسیه حمله نمی کند که کلی زمین به دست بیاورد ؟! اینکه بهتر است با اذربایجان متحد بشود
  • یزدان IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    4 2
    از بندر حدیده چه خبر؟
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 3
    قلب تل آویو
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    1 3
    کنست و سران اسرائیل هدف اصلی باید باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس