موضع گیری اردوغان درباره استفاده تل آویو از خاک قبرس برای حمله

رئیس جمهور ترکیه به گمانه‌زنی‌ها درباره استفاده رژیم صهیونیستی از خاک قبرس برای تدارک حملات، واکنش نشان داد و از قبرس خواست تا از تشدید تنش خودداری کند.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در بازگشت از سفر به قبرس شمالی، درباره گمانه‌زنی‌ها مبنی بر استفاده رژیم صهیونیستی از خاک قبرس برای تدارک حملات، گفت که مشارکت در کشتار، به نفع هیچکدام از کشورهای قبرس و یونان نیست.

اردوغان درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: عواقب اقدامات اسرائیل برای آنها باید به اندازه‌ای شدید باشد که همه را از ارتکاب چنین اقدامات بیرحمانه‌ای برحذر دارد.

وی افزود: امیدوارم که حکم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری، جامعه بین‌المللی را بیدار کند. هرچند اسرائیل دستورات قبلی این دادگاه را اجرا نکرد! دولت آمریکا باید با اعمال فشار بر اسرائیل و قطع حمایت از (بنیامین) نتانیاهوی قاتل و همدستانش، به ظلم و بیداد در غزه پایان دهد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به گزارش‌ها درباره استفاده تل‌آویو از خاک قبرس برای تدارک حمله، گفت که همدستی در کشتار به دست اسرائیل، نه به سود قبرس و نه به سود یونان است.

وی در ادامه گفت که آنکار در صورت لزوم پایگاهی دریایی در شمال قبرس تاسیس خواهد کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه در حکمی اعلام کرد که اسرائیل باید در اسرع وقت به شهرک‌سازی در اراضی اشغالی پایان دهد و در ادامه نیز از تل‌آویو خواست تا بابت اقداماتش که جامعه بین‌الملل آن را نامشروع می‌داند، غرامت کامل پرداخت کند.

این دیوان همچنین رژیم صهیونیستی را به نقض متعدد قوانین بین‌المللی از جمله اقدامات برابر با آپارتاید، محکوم کرد.

از آغاز جنگ غزه و تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه در هفتم اکتبر(۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون حدود ۳۹ هزار فلسطینی که عمده آنها زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    11 12
    بازم دم اردوغان گرم
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
      20 9
      اردوغان وعلی،اف خائن به امت اسلامی هستند آنها نفت اسرائیل را تامین می کنند
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
      0 1
      باید بین خطوط هم بخونی زود گول نخور. وصل کردن قبرس به اسرائیل یعنی اردوغان در یک جنگ زرگری میخواد قبرس رو تصاحب کنه و به واسطه اینکه قبرس همدست صهیون است بنابراین ترکیه به نیابت از امت اسلامی قبرس رو اشغال خواهد کرد. اسلام ابزار اردوغانه
    • DE ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
      0 2
      وقتی اسم و عکس این آدم را میبینم معده درد میگیرم، شاید اسمش در تاریخ بعنوان مکارترین روباه جهان هستی در کتاب گینس ثبت شود.
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
      2 3
      اردوغان با اسرائیل رابطه میلیاردی داره همه اینا فریبه
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    1 0
    اردوغان وتورکیه جهت برخوردهای قاطعتر با نتانیاهو وصهیونیست هاکه در خط مقدم جبهه با دوطرف بلوک شرق وغرب قرار دارد نیاز به پشتیبانی صریح و بیشتر دارد . یک یا علی دیگر
  • اطلس IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    0 1
    قبرس شمالی اشغالی ترکی مورد تایید هیچ کشوری نیست حتی کشورهای ترک زبان و مستعمره ترکیه مانند باکو ،اکثر یهودیان در قبرس شمالی اشغالی ترکیه زمین و خانه خرید و روند کوچ یهودیان به قبرس شمالی شروع شده و ترکیه و حکومت خود خوانده قبرس شمالی بعلت نبود سرمایه از این راهکار حداکثر سود بردند ،حال نصیحت گرگ میکند
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    7 2
    مگر چیزی از غزه مونده که از سمت قبرس هم میخواد حمله کنه
  • DE ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    5 7
    به ایرانی اصیل این دعواها ربطی نداره
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    5 6
    آقای اردوغان روتو برم!!! آمریکا باید رژیم جعلی رو فلان کنه؟ شما سالوس ها وظیفه ای ندارید؟ شما و دولت نجس علی اف که خون به رگ هیا نجس رژِم جعلی تزریق می کنید وظیفه ای ندارید؟ حالا چشمت به رأی دیوان بین المللی دادگستری افتاده و با اون جمله سازی می کنی؟ با سرتو نگاه که خدا ناظره، نونو به نرخ رژیک جعلی و ناتو نخور.
  • US ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    1 0
    یمن باید فرودگاه قبرس رو بزنه تا از این غلطا در سکوت موذیانه دیگر نکند
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    1 2
    آره دیگران لازم نیست همکاری کنن چون اردوغین خودش به تنهایی تمامی کمکهای لازم به اسرائیل را انجام میده!!!
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    1 1
    اردوغان در کشتار مردم غزه شریک صهیونیستهاست شک نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس