فریادهای اعتراض پیش از تجاوز به یمن؛ حمله بدون اتفاق آرا

دنی سیترینوویچ، کارشناس برجسته صهیونیست به ارزیابی تبعات حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یمن پرداخت و ارزیابی کرد که این حمله، عزم یمنی ها برای حملات به اسرائیل را افزایش داده است.

سرویس جهان مشرق - دنی سیترینوویچ، کارشناس ارشد صهیونیست در مسائل منطقه با اشاره به حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به یمن، به این واقعیت اشاره کرد که حملات به مواضع گروه و کشورهای محور مقاومت، موضع محور مقاومت در حمایت از فلسطین را تغییر نخواهد داد و تنها رژیم صهیونیستی را به یک جنگ منطقه ای خواهد کشاند.

این کارشناس صهیونیست در این یادداشت خود نوشت:

«پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین یمنی‌ها به تل آویو که منجر به کشته شدن یک شهروند اسرائیلی شد، روز گذشته (شنبه) ارتش اسرائیل اهدافی در یمن را مورد حمله قرار داد.»

حمله دیروز ما به یمن، فقط عزم یمنی‌ها برای حملات را افزایش داد
"دست بلند"؟ مسئله ای وجود دارد که بدون آن ما به سرعت به یک جنگ منطقه ای کشیده خواهیم شد

«زمانی که یمنی‌ها نه تنها به حملات علیه اسرائیل ادامه می‌دادند، بلکه حتی به دنبال گسترش آن بودند، اسرائیل نمی‌توانست بی تفاوت بماند، اما واکنش‌های تهدیدآمیز یمنی‌ها پس از حمله اسرائیل به یمن، نشان می‌دهد که بسیار جای تردید است که این حمله آنها را از حمله مجدد به اسرائیل منصرف کرده باشد.»

«از واکنش ها در یمن مشخص است که حمله روز گذشته اسرائیل تنها عزم سازمان انصارالله یمن را برای ادامه فعالیت های خود علیه اسرائیل افزایش داده است. یمنی‌ها حتی تحت حملات مکرر ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، تداوم عملکرد خود را حفظ می‌کنند و حتی پس از حمله دیروز نیز توانایی کافی برای آسیب رساندن به اسرائیل را دارند.»

«علاوه بر این، گزارش روزنامه الاخبار،‌ روزنامه نزدیک به حزب‌الله، در رابطه با ارتباط بین حمله یمن به تل‌آویو و گسترش حملات حزب‌الله، نشان می دهد که بسیار جای تردید است که این حمله بر کل آمادگی محوری مقاومت برای اقدام علیه اسرائیل تأثیر گذاشته است یا نه.»

«بسیار محتمل است که واکنش اسرائیل در بازه زمانی فوری منجر به افزایش عملیات‌ها از یمن و حتی عراق علیه اسرائیل شود. (با توجه به تشدید روابط بین نیروهای مقاومت در عراق و یمن). اگر واقعاً چنین است و حزب‌الله بر اقدامات خود علیه اسرائیل پافشاری می‌کند، پس با توجه به حمله دیروز اسرائیل،‌ لزوم اقدام فوری برای رسیدن به آتش بس بیشتر از قبل احساس می شود.»

حمله دیروز ما به یمن، فقط عزم یمنی‌ها برای حملات را افزایش داد

«به طور کلی، اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه، علیه اهداف مرتبط با ایران (در سوریه)، لبنان و اکنون نیز یمن، عملیات‌های بسیار چشمگیری انجام داده است.، اما باوجود این عملیات‌ها، این اقدامات نتوانستند ارتباط و حمایت‌های محور مقاومت از مقاومت فلسطین را قطع کنند.»

«بسیار جای تردید است که عملیات‌های احتمالی در آینده، هر چقدر هم که چشمگیر باشند، به هیچ وجه بتوانند این واقعیت را (حمایت محور مقاومت از نیروهای مقاومت فلسطینی) تغییر دهند. اگر اسرائیل می خواهد به پایان جنگ نزدیک شود و از یک جنگ منطقه ای اجتناب کند، آتش بس در غزه کلید آن است. اما بدون یک سنارویوی سیاسی پایانی، تنها اسرائیل به یک جنگ منطقه ای نزدیک‌تر می‌کند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    3 6
    البته دارن سیگنالهای برای داخل ایران ارسال میکنند با توجه به تغییر رییس جمهور و کابینه این احتمال را میدهند که مقداری ورق به سمت اونا برگرده
    • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
      0 0
      بحث مقاومت رو رئیس جمهور تعیین نمیکنه حتی اگه حمایت نکنه. بحث مقاومت رو ولی فقیه یعنی مقام معظم رهبری تعیین میکنه
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    2 5
    یمنی ها کار ارزشمندی کردند حمله کردند ولی این وسایل پهپاد که تل اویو را زدند به دلیل کوچک بودن و ضعیف بودن نمیزنند چون قدرت تخریب ندارند
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
      0 0
      مستر تخریب نیست بلکه ایجاد جو ناامنی برای افرادی هست که از سرتاسر جهان اومدن فلسطین اشغالی
  • ایرانی IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    0 0
    این نتانیاهو خوک صفت از ترس کشیده شدن به جنگ منطقه ای به دروغ دستور مذاکره به جهت آزادی اسرا نموده در حالی که واقعیت نداره فقط منحرف میکنه ب نظر تا زمانی که یکی از طرف نابود نشود جنگ تمومی نداره انشا الله رژیم صهیونیستی کودک کش ریشه کن و از بین خواهد رفت.
  • مهدی IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    1 1
    این احمق های صهیونیست و رسانه های هم پیاله شان این قدر در پروپاگاندای رسانه ای بزرگ نمایی میکنن که کم کم دروغ های خودشان را هم باور می‌کنند به طور مثال میگن 20 جنگنده اف 35 با صد ها تن مواد منفجره! آخه مگر هر هواپیما اف 35 چقدر بمب ظرفیت دارد که... هر اف35 برای طی این فاصله حد اکثر توان حمل 4 تن بمب و موشک را داره تازه اونم اگر از جایگاه های بیرونی استفاده کرده باشه و مخزن سوخت خارجی نداشته باشه و موشک پدافندی هم لود نکرده باشه کلا 80 تن بمب میتونستن حمل کنن نتیجه این که یا آمریکا بمباران کرده وبرای حفظ ابرو اسرائیل مسئولیت را گردن گرفته یا جنگنده ها از پایگاهی در عربستان به یمن حمله کردند
  • DE ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    0 0
    و باز هم چرتو پرتها و توهمات مشرق
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    0 0
    یمن توسط اسرائیل نابود خواهد شد یه پرنده موتوری فرستادن چی فکر کردن یه کشور اتمی تا دندون مسلح
  • ایرانی IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    0 0
    یه پهپاد نه ساعت پرواز کرده تا به تل آویو رسیده و هیچ آژیری به صدا در نیومده و باعث کشته شدن و زخمی شدن صهیونیست ها شده این یه پیروزی بزرگه این یعنی نبوغ یعنی جنگ روانی علیه رژیم اسرائیل و صهیونیست ها
  • مالک IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    2 1
    دلاور مردان یمنی "به قدر وسع "می کوشند واین جای تقدیر دارد . بی غیرت و بی شرف سران عرب هستند .
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    0 0
    آمریکایی کشی نزدیکه اسراییلی کشتن ثواب داره ولی ولی سرباز و مسئول آمریکایی نفله کردن یه چیز دیگری هست که به خودم قول دادم تا زندم حتما باید انجامش بدم من در هر لحظه، شرایط و زمانی آماده هستم انجامش بدم
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    0 1
    مرگ بر صهیون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس