سیّد محمّد بطحایی

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: در کشورهای کاپیتالیستی هم دولت به فرادستان نمی‌گوید که هرطور خواستید مدرسه، معلم و محتوای آموزشی داشته باشید.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

یک بی‌عدالتی بزرگ در آموزش و پرورش

لطفا دوباره شروع نکنید آقای ظریف! / انتظار عجیب عضو جبهه پایداری از پزشکیان

سیدمحمد بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا درواکنش به اینکه اکنون برای فرادستان جامعه _و قشر برخوردار_ مدارس و امکاناتی بسیار ممتاز وجود دارد، در حالی که مابقی مردم باید به مدرسه‌های دولتی با امکانات کم بروند، گفت:

"حتما این برداشت که دهک‌های بالای اقتصادی کاملا مختار باشند که محیط ممتاز و سراپا متفاوتی برای خود بسازند، برداشت ناصحیحی‌ است و حتی در کشورهای کاپیتالیستی نیز مقبول نیست. در آن کشورها هم دوران مدرسه و آموزش عمومی طبقه‌بندی نمی‌شود. ممکن است در آموزش عالی چنین باشد، اما در آموزش عمومی چنین نیست. در دوره‌ی آموزش عمومی چه برای ثروتنمدان و چه برای تهی‌دستان این دولت‌ها هستند که امر آموزش را راهبری می‌کنند. با اطمینان می‌گویم که در کشورهای کاپیتالیستی هم دولت به فرادستان نمی‌گوید که هرطور خواستید مدرسه، معلم و محتوای آموزشی داشته باشید. مجددا تاکید می‌کنم که نه در مورد کشورهای سوسیالیستی بلکه در مورد کشورهای کاپیتالیستی صحبت می‌کنم. من پیش‌تر هم اشاره کردم، معنی عدالت این نیست که امکانات را از مناطق برخودار بگیریم و به مناطق محروم بدهیم، بلکه در توزیع منابع باید به سمت کاهش تبعیض برویم. "[1]

*این بسیار دردآور است که دانش آموزی به صرف امکانات خانواده اش بتواند از تحصیلات عمومی با کیفیت تری برخوردار باشد و بقیه مجبور باشند به کیفیت معمولی یا کم بسنده کنند.

این امر صراحتا مغایر عدالت و حکمرانی پیشرفته اسلامی است و صحبت های آقای بطحایی در این زمینه کاملا صحیح است.

از آسیب های مسئله مذکور همین بس که شاهدیم پذیرفته شدگان دانشگاه و سطوح عالی به مرور صرفا برخاسته از یک طبقه خاص اجتماعی هستند و در جمع آنها جایی برای بچه های متعلق به خانوارهای معمولی جامعه و یا خانواده های فقیر نیست.

دقت شود که پذیرفته شدن افراد متعلق به دهک های بالای جامعه در مقاطع آموزش عالی لزوما نشان استعداد نیست و این بچه ها به صرف داشتن امکانات آموزشی بیشتر است که رموز و آموزش های لازم برای قبول در کنکور را در می یابند. امکاناتی که البته سایر طبقات جامعه عموما از آن برخوردار نیستند.

وزارت آموزش و پرورش و کلیت دولت حتما بایستی نسبت به این مسئله اهتمام ویژه ای داشته باشند و بدانند که "مدارس ویژه" با اصل عدالت در تضاد است.

***

لطفا دوباره شروع نکنید آقای ظریف!

لطفا دوباره شروع نکنید آقای ظریف! / انتظار عجیب عضو جبهه پایداری از پزشکیان

محمدجواد ظریف، رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم عصر یکشنبه گذشته طی سخنانی در نشست «واکاوی گفتمان دولت چهاردهم» که در محل فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، گفته است:

"با شکستن سد اف ای تی اف و هسته‌ای می‌توانیم موفق باشیم. "

به گزارش اعتمادآنلاین، او تصریح می کند: آنهایی که از مذاکره می‌ترسند خودشان را باور ندارد. نگاه تهدید محور ناشی از عدم خودباوری است. دولت آقای پزشکیان دولت صلح و دولت فرصت محور است نه دولت تهدید محور. [2]

*آقای ظریف در 64 سالگی اما مثل جوانان سیاست ورزی می کنند و این اصلا خوب نیست!

ما ملتمسانه از دکتر ظریف می خواهیم که تجربیات شکست خورده دولت اعتدال و آنهمه گره زدن معیشت مردم و اقتصاد کشور به FATF و برجام و... را از یاد نبرند.

گره زدن هایی که موجب خلل در کار کشور و معطل گذاشتن ظرفیت ها شد و دست آخر هم به جز "خسارت محض" هیچ آورده ای برای روحانی و ظریف نداشت.

واقعا چرا آقای ظریف آن تجربه سترگ و البته تلخ 8 ساله را به یکسو نهاده و دوباره حرفی را بر زبان می آورد که حتی نوجوانان دبیرستانی هم می دانند درست نیست!

ما بعنوان رقیب، حتما تلاش و تقلای آقایان پزشکیان و ظریف برای رفع تحریم ها را ارج می نهیم و به راهکارهای انتخابی آنان که برای 4 سال مورد تأیید مردم هم قرار گرفته است احترام می گذاریم. ولی هیچیک از این رخدادها نمی تواند رافع عقلانیت باشد.

و عقلانیت حکم می کند که آقایان در کنار پیگیری راهکارهای خود برای بهبود بیشتر اوضاع کشور اما تجربه تلخ 8 ساله دولت اعتدال در بحث تحریم و برجام و... را از یاد نبرند و اقلا تز "گره زدن همه امورات کشور به برجام و FATF" را دیگر پی نگیرند.

ما حرف های منتقدان معقول آن 8 سال را مجددا به آقای ظریف یادآوری می کنیم که مشکل کشور ما سوء مدیریت است و کمتر از 20 درصد مشکلات کشور به تحریم ها ربط دارد.

به دیگر سخن اینکه دولت تازه استقرار یافته باید بخش اعظم همّ و غمّ خود را به جای مذاکره و... بر بهبود مدیریت و به کارگیری رجال کارآمد متمرکز کند.

***

انتظار عجیب عضو جبهه پایداری از پزشکیان!

لطفا دوباره شروع نکنید آقای ظریف! / انتظار عجیب عضو جبهه پایداری از پزشکیان

قاسم روانبخش، از اعضای جبهه پایداری در مصاحبه با خبرگزاری رسا با طرح انتقاداتی نسبت به طرح پزشکیان برای تشکیل شورای راهبری تشکیل کابینه و نیز با تحسین دولت آیت‌ا... رئیسی گفت: همین دولتی که الان هست را می‌بینیم؛ آیا هیچ کدام از وزرای این دولت به درد نمی‌خورند؟ باید از وزرای این دولت را که کارا و توانمند هستند استفاده شود؛ شعار فراجناحی، عدالت، حکومت عدل علوی برای دکتر پزشکیان است که چنین استفاده‌ای از وزرای پیشین با این شعارها سازگارتر است. [3]

*طبعا به همان میزانی که رئیس جمهور مرحوم از وزرای اصلاح طلب و یا حتی از چهره های منتقد خود در سمت های کلیدی کابینه استفاده می کرد؛ باید انتظار داشت که آقای پزشکیان هم استفاده کند!

اگرچه تأکید می شود که اگر دکتر پزشکیان بتوانند یک رجل کارآمد را در دولت سابق بیابند و از آن استفاده کنند؛ یک اقدام قابل تحسین انجام داده اند.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1507557

2_https://www.etemadonline.com/tiny/news-668111

3_https://rasanews.ir/003CEP

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 106
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    22 34
    قراره طریف باز هم به کشکر خسارت بزنه می خواهید چه کنید میشه سوال را جواب بدید لطفا الان می خواهید چکار کنید محور مقاومت را می خواهید چه کنید می تونید به جنگ ادامه بدید اره یا نه فت اف و این لوس بازی های طریف را نی خواهید چه کنید ملتمسانه یعنی چی یعنی کشکر را دادید رفته دیگه عیر از اینه ..اوکراین دو ....
    • پریسا متفکر IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      15 18
      چه قدر دلم برای شهید نواب صفوی و گروه فدائیان اسلام تنگ شده.
    • خاله فرنگیس @ IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      5 18
      درود مردم بر استاد بزرگ سیاست دنیا🙏
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      6 5
      پسرم برو کلاس اکابر درس بخون چیه نوشتی سه بار خوندم متوجه نشدم
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      12 29
      پزشکیان خودش ادعا کرد من فراجناحی هستم دولت من وفاق ملی و چه و چه هست ولی رئیسی چنین ادعایی نکرد ولی با این حال استاندار سیستان معاون فن آوری و رئیس سازمان انرژی اتمی (حداقل این سه تا رو می دونم شاید بیشتر هم باشه) از آدم های دولت روحانی بودن!!! عجیب هست که شما روز به روز اصلاح طلب تر می شوید!!!
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      11 38
      حکایت ظریف حکایت معاون تیتو رییس جمهور یوگسلاوی هست
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      4 16
      نترس، دندانشان دیگر توان پاره کردن ندارد،
    • DE ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      7 30
      بهدا بطحایی حرف راستی زده. کشور در آستانه هرج و مرج قرارگرفته. پلیس فاقد اقتدار، آموزش پرورش فاقد استراتژی.
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      7 3
      لطفا به اطرافتان نگاه کنید کشور ونزوئلا با تورم بالا که قیمت ها لحظه ای بالا می‌رفت از طریق دیپلماسی و رفع تحریم ( نه دور زدن تحریم) تورم را یک رقمی کرد کمی به فکر مردم باشید خود خواهی صفات بسیار ناپسند است و همیشه خدا را در نظر بگیرید.
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      1 55
      اینکه مردم دلشان برای نواب یا فرضا کمیته مجازات دوره قاجار تنگ شده باشد باید زنگها را برای مسئولان کودتاچی بصدا درآورد.
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      5 3
      ظریف را باید خاموش کرد
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      0 1
      وقتی که به نمره نهایی اعتراض می کنی به زور بیست پنج صدم نمره تو می خوان کم کنند تا دیگه اعتراض نکنی یعنی فضاحت جنایت بی شعوری عقده ای بازی ،قرار نیست دراعتراض نمره ی قبلی کم بشه بفهمید این یعنی شماها نفهمید.این طور که میگن عکس برگه رو اینترنتی می فرستند معلوم نیست کدوم ؟؟؟؟؟تصحیح کنه .ظلم ظلم ظلم بی عدالتی
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      4 4
      دقیقا برعکس. ونزوئلا زمانی به مذاکره رفت که تورمش رو یه ماه جلوتراز شروع مذاکرات تک رقمی کرده بود. بعد با موضع قدرت رفت مذاکره رکد. نه مثل ظریف بیسواد از موضع ضعف و گدایی...
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
      0 0
      ما از محور مقاومت حمایت معنوی می کنیم ولی اگر شما خیلی نگران هستید می توانید با تمام دوستانتان شخصاً حضور داشته باشید شاید حضور شما باعث شکست دشمن صهیونیستی شود و باعث نجات کشور های عرب مسلمان و جهان اسلام شوید اجرتان نزد خداوند محفوظ خواهد بود.
    • DE ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
      0 0
      دم پینوکیو گرم که بعد از ۴۰ قسمت ادم شد ولی ظریف و طرفدارهاش تا روز قیامت حماقت برجام رو حتی اگر فیثاغورس هم بیاد اثبات کنه بازم قبول نمی کنند.
    • شهریار IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
      1 0
      با سلام پریسا خانم متفکر، ولله قسم چند سالی است که من هم دلتنگ و نیاز شدید به وجود بزرگواران فداییان اسلام را احساس می کنم! مطمئن باشید که آزاده زنان و مردان بسیاری همین افکار و احساسات را دارند. و باز مطمئن باشید که تاریخ تکرار خواهد شد...
  • سید IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    28 67
    جناب ظریف الممالک کسی از مذاکره نمی ترسد بلکه بیم از مذاکره کننده ای تمام خُل مانند ابوموسا اشعری دارد که در ازای دریافت لبخند و نسیه ای که هرگز نقد نخواهد شد ثروت یک امت را نقداً و بالمرّه به دشمن اهداء کند!!!!
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      8 2
      ظریف نیویورکی بیشتر شبیه عمر و عاصِ تا ابوموسی اشعری
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
      1 4
      ظریف را اکثر مردم فهیم ایران دوستش دارند و کارش بسیار عالی است بهمین دلیل در دور دوم جمعیت بیشتری در انتخابات شرکت کردند
  • FR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    29 3
    تو چه کاره ای؟
  • سیف IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    4 5
    خاک
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    11 22
    اگرچه جناب روانبخش فاقد بصیرت و دانش کافی برای دخالت در امور سیاسی یک کشور هستند با این همه شخصاً به علت آشنایی نزدیک با دکتر فتاح و دکتر محرابیان این دو عزیز را در صدر نیروهای توانا و نخبه برای سازماندهی و حل ابر چالش های کشور می دانم.
  • سید IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    12 36
    مگر آقای رئیسی از افرادی از دولت اصلاح طلب حسنک وزیر مانند: شمخانی، اسلامی، ستاری و .... در دولتش به کار نگرفت؟! از رسانه معتبر مشرق تاکنون سابقه نان به نرخ روز خوردن نداشتیم!
  • سید IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    10 30
    مگر آقای رئیسی افرادی از دولت اصلاح طلب حسنک وزیر مانند: شمخانی، اسلامی، ستاری و .... در دولتش را به کار نگرفت؟
  • علـی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    13 44
    این مفلوکین همونایی بودن که حتی ارتباط با همسایگان و عضویت در شانگهای و بریکس رو هم در گرو پذیرش اف ای تی اف میدیدن! اونقدر هم پررو و لجوج هستند که دیدند که همه اینها بدون اون کوفتی هم انجام شده! ولی ظاهراً یه #اشانتیـــون خیــــــــــــــــــــــــــــــــلی خیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی گُنده براشون داره که اینقدر به این کوفتی اصرار دارند! قطعاً و یقینــاً همینه!
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      2 0
      دلیل اصرار اینها از،دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند بعد مدعی شدن تنها کسی که می تونه رابطه با آمریکا رو برگردونه ماییم خب آمریکا که قصد رابطه نداره پس شما تا ابد به ما رای بدید تا نا مالک جاه نفت ایران باشیم اصل ۴۵ هم بره می کارش تقسیم پول نفت بی تقسیم اف ای تی اف هم همین آمریکا شما را از لیست خارج نمی کنه ولی ادخارج نکرد ظریف وفرزندان مالک جاه نفت باشند
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    69 29
    بهترین افراد برای کابینه که امتحان پس داده و پشت انقلاب و رهبری هم هستند آقای عراقچی و امیر حاتمی و محمد اسلامی و حسین دهقان و جهرمی هستند
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      20 47
      پشت حرفهای رهبری پنهان شدن تا اون کاری که بر اساس منافع حزب و گروه خودشان است انجام بدهند اینو ما نمیی گیم کارنامه سیاه ۸ ساله دولت روحانی اینو میگه
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      20 9
      خودتی! جان کلامت همون عراقچی و جهرمی بود اون سه اسم دیگه پوششی
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      2 29
      بهترین معیارها برای بشریت که امتحان پس داده و پشت حیثیت انسان هم هستند جناب حقوق بشر آمریکای، آزادی بیان آمریکایی، آزادی بیان غربی، حقوق بشر اسرائیلی و دین انسانیت هستند
  • حسن IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    21 69
    اقای پزشکیان ما را با جواد چکار هست
  • FR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    3 0
    مردم منتظرت بودن تا پیدایت شود
  • مهدی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    12 78
    برجام فقط یک کم و کسری داره که اون هم محاکمه خائنین هست اگر بهش اضافه میشد، میشد بهترین عهدنامه ننگین تاریخ ایران
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    25 93
    گویا آقای پزشکیان پوششی هستند و ظریف رئیس جمهور اصلی! تازه سد هسته ای را که کلا قبلا جناب ظریف و صالحی شکستند و با سیل آن توسط برجام تمام ایران را شستند، شاید این دفعه برای شخم زدن کامل آن به FATF هم نیاز دارند!
  • علی س IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    12 21
    کجای پیشنهاد آقای روانبخش عجیب هست؟! حداقـــــل چیزی که از دولت سیزدهم دیدیم این بود که با وجود گرمای وحشتناک بی‌سابقه که موجب شده که حتی در بسیاری از کشورهای مدعی و مثلاً پیشرفته، قطعی برق دارن ولی ما الحمدلله تا حالا خاموشی از قبل برنامه‌ریزی شده نداشتیم! خب چه اشکال داره از همین تیمی که موجب این آرامش مردم شده‌اند استفاده بشه؟ آهــــا منظورتون اینه که نباید همچین انتظاری در دولت جدید داشته باشیم چرا که در تغییر و تحولات مدیران کشور ما مرسوم هست که معمولاً مدیران جدید، مدیران سابق رو اخی و دشمن فرض می‌کنند و اتوبوسی آدمای جدید میارن! از اون لحاظ...! خب اینو بگیـد!
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      1 3
      خاموشی نداریم؟داداش برق تمام شهرکهای صنعتی رو به بهانه تامین برق مشترکین خانگی هفته ای یکبار والان بعضی مواقع دوروز قطع می کنند بعد شما دارین میگی خاموشی نداریم.تو شهرک صنعتی صفادشت کرج هفته ای دوروز برق قطع هست وکارفرمای بیچاره باید جور قطع برق رو هم بده
  • گواه صادق IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    2 5
    یک وزیر که با خط فکری آقای رئیسی همخوانی نداشت وانتخاب شدش رو معرفی کن
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    15 18
    حرفهای روانبخش کجاش اشتباه بود که مشرق بهس انتقاد کردی ؟! حرفهاش درست بود هنوز مشرق تو انتخابات موندی
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      7 2
      اونجاش قشنگه که میگه روانبخش حالا حالاها مونده تا با واقعیت های سیاست آشنا بشه انگار نویسنده سطور خودش هزار تا پیرهن پاره کرده البته انتظاری از وابستگان رسانه ای به کاندیدای سوم دور اول انتخابات نیست
  • امیری IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    21 39
    آیا اینکه از وزرای توانمند کابینه شهید رئیسی استفاده کند عجیب است
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      4 27
      پزشکیان خودش ادعا کرد من فراجناحی هستم دولت من وفاق ملی و چه و چه هست ولی رئیسی چنین ادعایی نکرد ولی با این حال استاندار سیستان معاون فن آوری و رئیس سازمان انرژی اتمی (حداقل این سه تا رو می دونم شاید بیشتر هم باشه) از آدم های دولت روحانی بودن!!! عجیب هست که شما روز به روز اصلاح طلب تر می شوید!!!
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    13 88
    اگر خدا منو کاره ای بکنه ظریف را نگهبان دام‌های خودم میکردم یاهرکسی که بهش اعتماد کنه !
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    6 25
    بطحایی ضعیف ترین و بی برنامه ترین وزیر آموزش و پرورش تا زمان خودش بود و همین انتقادی که می کند خودش انجام می داد حالا شده صاحب نظر ؟!!!
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    2 27
    صریف خوبان نیست صالحی هم نیست هیچ کدام از اینها نیستند
  • DE ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    10 50
    تز "گره زدن همه امورات کشور به برجام و FATF"شکست خورده، پس الکی وعده توخالی سیب و گلابی برجامی به مردم لطفا ندید!
  • DE ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    13 25
    اگر آقای پزشکیان از وزرای ناکارامد و مستکبر ! دولت آقای روحانی استفاده کنند، نتیجه اش شکست و حل نشدن مشکلات مردم و شدت خشم مردم نسبت به دولت آقای پزشکیان خواهد بود. زیرا آزموده رو آزمودن خطاست! و وقت جبرانی برای آقای پزشکیان باقی نمی مونه!
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      1 1
      هیچ اتفاقی نمی افته و هیچ خشمی نیست، حتی اگه جزء وزراش نتانیابو باشه
  • LU ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    42 16
    بدون FATF چجوری می خواهید موتور اقتصاد کشور و شرکت ها رو روشن کنید؟ چجوری می خواهید با دنیا داد و ستد کنید؟! این همه حماقت و عقده گشایی سیاسی واقعا خیانت محض 🤦🏻‍♂️ خوب که جلیلی هم در مورد FATF خودش رو‌ لو داد.
  • محمد IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    4 34
    خوب گفتی کابینه دولت شهید رئیسی عالیه من جای پزشکیان بودم اکثریت را نگه میداشتم متاسفانه ظریف همه کاره است
  • حامد IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    5 31
    شهید رییسی ادعای فراجناحی نکرد اما پزشکیان چنین ادعایی دارد پس باید از تمامجناح ها استفاده کند مگر انکه...
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    6 21
    خیلی بی انصاف هستید انصافا اعضای دولت قبل در هیئت دولت و در معاونان را در دولت شهید رئیسی نمی بینید یا نمی خواهید ببینید.
  • حسام IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 0
    در کشورهای کاپیتالیستی معلم را گرسنه وخوار وخفیف نمی کنند
  • لنگی سوز IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    3 83
    اینطور که معلومه ناظریف رئیس جمهوره ، نه پزشکیان خخخخخخ خاک....
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    7 59
    آقاي ظريف ما از مذاكره نمي ترسيم از شما و تفكر شما مي ترسيم
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    3 78
    ظریف بچه بیش فعالی که ادعای بزرگ و کذایی دارد وروی کاغذ توسط عوامل طغیانگر و دحشت ناک بزرگ شده و کم کعبه یک معضل تبدیل می شود
  • امیر NL ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    3 55
    باز هم با طناب ظریف به ته چاه خواهیم رفت :/
  • حمید IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    5 54
    مگر این ظربف همون ظریفی نیست که در آذر ۹۵ با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: من اعتراف می‌کنم که اشتباه کردم و به حرف جان‌کری اعتماد کردم، اگر استراتژی خودم را دنبال می‌کردم، اکنون با مشکل مواجه نمی‌شدم، می‌پذیرم که اشتباه کردم... اصلاً دیگه با چه رویی دوباره وراجی میکنه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    • علـی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
      0 0
      واقعیت تغییر نمیکنه گرچه با ربات منفی بدید خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    2 5
    روانبخش باید به بخش روانی مراجعه ای داشته باشد
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      0 0
      تو هم باهاش برو .شما بیشتر احتیاج داری تا روانبخش
  • حمید IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    5 23
    مگر این ظریف همون ظریفی نبود که حتی یکبار هم برجام کوفتی رو نخونده بود و در مجلس با اون اعتماد به‌نفس بالا داد و بیداد میکرد که اصلاً در برجام کلمه تعلیق وجود نداره! و پس از رسوایی در کمال وقاحت گفت اشتباه از من بود، چهار بار کلمه‌ تعلیق در برجام وجود دارد. مذاکره کنندگان به من نگفتند!! در حالیکه بازم دروغ میگفت و بازم نخونده بود! چون کلمه تعلیق 30 بار در برجام کوفتی تکرار شده بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چطور آقای پزشکیان یه همچین کذابی رو برای این کار به این مهمی انتخاب کرده؟!
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    2 28
    من توی انصاف نیوز راجع به طریف گفتم که اقای طریف دیگه کسی حرفاتو جدی نمی گیره
  • ناشناس DE ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    9 47
    من از قوه فضایی کشورم نا امید شدم ! ظریف و روحانی که مایه ننگ کشورند و میخواهندبار دیگر برجام ها ی ( یک و دو سه و …) را به کشور تحمیل کنند و جلوی پیشرفت و تلاش جوانان سر افراز ایران عزیز را بگیرند و با خنده هاو‌قهقهه ها ی بی شرمانه در مقابل دشمنان ، و اخم و خشم در برابر مردم خود به اربابانشان حال بدهند!باز از برجام فاجعه بار تعریف می‌کنند ! از Fatf میگویند ظریف در کودکی هم بعلت قد کوتاهش روی چهار پایه میرفت تا سخنرانی کند یک فرد لوس و متوهم دست پرورده غربی ها که خود را دربست در اختیار دشمنان ایران قرار داده و امروز هم در توهم فرنگستان به سر می برد! این حسن فریدون ، هم از خیلی وقت پیش باید پیش برادر مجرمش در زندان بود ولی راستی چه دست های مرموزی در کنار این شیادان سیاسی باسواد هستند که آن ها را چنین گستاخ کرده است ؟که حتا حکومت تعیین می‌کنند ؟ظریف و روحانی هر چه زود تر باید محاکمه و بخاطر خیانت هایشان به کشور و جلوگیری از پیشرفت و قدرت دفاعی، محاکمه شوند . .
  • NZ ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    5 65
    اگر فکری به حال اين ظریف خائن نکنيد، در دوره پيش رو بد ضربه ای به کشور می زند
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    5 50
    وزیر راه و شهرسازی دولت جناب روحانی شد رئیس سازمان انرژی اتمی دولت شهید رئیسی! جناب ستاری هم تا مدت ها معاون علمی رئیس جمهور بودند. آقای مشرق نیوز سابق (قالیباف نیوز جدید) دست از این رفتار منافقانه بردار. چه شده که طیف مرحوم آقای مصباح مورد غضب تو واقع شدند؟
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      2 0
      احسنت بر شما
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    1 24
    فکر نکنم هیچ وزیری در دوره روحانی به اندازه بطحایی رودست خورده باشه چنان بازیش دادن که خودش نفهمید از کجا خورد حالا بازم سنگ اینا رو به سینه میزنه عجیبه واقعا.
  • BE ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    7 70
    "با شکستن سد اف ای تی اف و هسته‌ای می‌توانیم موفق باشیم. " زرشک اینکه همونی است که کدخدا میخواد...این همه شهید برای چی بود؟؟
  • صادق JP ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    5 101
    چقدر بجا و خوب گفته اند بزرگان علم و ادب: بگو دوستت کیست تا بگوبم کیستی مردم اکثرا این گفته های اندیشمندان قبول دارند آقای پزشکیان وقتی با ظریف و عبدی رنانی امثالهم سر یک سفره است شناخت افای پزشکیان راحت یا به فرموده بزرگی که گفته آنکه با هر کس خورد و نشست و برخاست کرد بر او گمان نیک مبر اقای پزشکیان از یک طرف حسین حسین میگه و به هیئت میره از یک طرف با فتنه گران 88 و بقیه فتنه گران و محکومان خوش بش میکنه و شورا تشکیل میده حالا قضاوت با مردم فهیم
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    2 0
    مذاکره هم بخشی از،جنگ جنگ مرد. جنگ می خواهد مثل مالک اشتر ومشاوره هم مرد مذاکره می خواهد مثل عبد الله ابن عباس هاشمی آقای ظریف تیوبورکی شنا نه مرد جنگی نه مر. مذاکره نه سیاستمدار داخلی یک پولی از بیت المال بگیر برو نیویورک وخوش بگذرون نوش جانت فقط برو
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 0
    جنگ مرد جنگی می،خواهد مثل مالک اشتر ومذاکره مرد خودش را می خواهد مثل عبد الله ابن عباس هاشمی آقای ظریف نیویورکی شما نه مرد جنگی نه مذاکره نه سیاستمدار داخلی فقط بدرد این می خوری که از بیت المال پول بگیری وبری تیویورک بخوری بخور نوش جانت فقط برو
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 0
    این آقا هم انگار خوابه! اینا شدند سیاستمدار این مملکت!!!
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    1 1
    ریس جمهور مرحوم!
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
      2 0
      طیف مشرق عوض شده، شهید شد مرحوم🤷🏻‍♂️
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    5 95
    آقای ظریف ملت ایران از مذاکره نمی ترسد چون اینقدر موشک و پهباد و مردان غیور و دلاورمرد پشتش خوابده است که دشمن را وادار به تسلیم می کند مشکا اینست که به شما اعتماد نداریم که اطلاعات کشور را به دشمن می دهید آنها هم از نقاط ضعف سوء استفاده می کنند همانطور که در ابتدای دولت روحانی خودش اعلام کرد که خزانه خالی تحویل گرفتیم دشمن هم 8 سال از شما سواری گرفت شما هم لبخند زدید
    • علـی IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
      1 0
      واقعیت تغییر نمیکنه گرچه با ربات منفی بدید خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    6 34
    مجددا علافی و رکود کشور کلید خواهد خورد
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    7 27
    کارتان به جایی رسیده که در پیشگاه باشکوه طریف التماس کنید؟!!! طوری شده که مواضع شخص ظریف را باید موصع دولت آینده فرض کنیم.قانون و شورای نگهبان در مورد رئیس جمهوری که عنانش دست دیگری باشد پیش بینی حقوقی ندارد؟! مردم به پزشکیان رای دادند یا به طریف؟؟
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    6 39
    اصلاح طلبها تصور کرده اند طرف مقابلشان اصولگراها هستند خیر حضرات حواسشان باشد حتی اگر مجلس را هم تطمیع کنند مردم اجازه نخواهند داد که به این سادگی و به اسم مردم ایران عملگی استعمار غرب را بکنید .
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    5 29
    ظریف بغیر از وزارت امور خارجه مگه تجربه کاری دیگری هم داشته؟همون هم که بارها وبارها گاف داد و نمونه بارزش متن برجام که اروپایی ها یه چیز نوشته بودن وایشون یه برداشت دیگه از متن داشت و پای کشورمون در برجام بخاطر ضعف علمی وناآگاهی ظریف ماند توی پوست گردو
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    26 6
    هر چی ظریف و پزشکیان بگن قبوله ... رای ما با ایشان برای همین بوده که هر جور ضلاح میدونن عمل کنن
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      2 0
      بع بع بع یادت نره
  • اکبر IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 4
    ظریف= امیر کبیر عصر حاضر حالا ممکنه بعضی از افکارش اشتباه باشه، ولی برآیندش به شدت مثبته
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    1 0
    بازهم گره خوردن اقتصاد به FATF و برجام و ابوموسی اشعری(ظریف) منتظر دلار چهارصدهزار تومنی باید بود
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    1 0
    با ظریف و پزشکیان باید منتظر تورم های سه رقمی بود. غم انگیزه
  • حامد IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    1 0
    لطفا از کلمه ملتمسانه برای درخواست از ظریف استفاده نکنید. به چند دلیل. التماس مال خود ظریف است که دکترای دیپلماسی التماسی دارد. در یک جا هم مدام تکرار می کرد ما برای یک موشک و گلوله در زمان جنک التماس می کردیم. هم این که فردا تمسخرتان خواهند کرد و به شما برچسب ملتمسان خواهند داد درست مثل دلواپسان. عدم اتحاد و در هم دریدن یک دیگر به جای حمله به رقیب و برخی اشتباهات دیگر باعث پیروزی عناصری شد که بزرگ ترین ضربه ی اقتصادی به انقلاب را در هشت سال وارد کردند و این افراد دوباره با همان سیاست فاسد و شکست خورده و کودکانه با مغزهای زنگ زده و کوچک بر سر کار آمده اند و دوباره با آب نبات پلاستیکی بازیافتی دنبال شیره ومالیدن به مدت هشت سال و چپاول کردن بیت المال و تفریح در بهترین هتل های دنیا هستند
  • حامد IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    2 0
    ظریف و امثال ظریف به مذاکره در ازای هیچ اعتیاد داره و از مذاکره لذت می بره. یک ملت تاوان این اعتیاد به مواد مخدر مذاکره رو خواهد داد
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    3 0
    کجای حرف روانبخش عجیبه؟همینقدرکه جبهه پایداری بوده عجیب شده؟رئیس جمهورشهیدنه مرحوم.وزیرراه دولت روحانی هسته ای دولت شهیدرئیسی بود....ذات کثیف چقدرزودلومیره!!!همین روزامنتظرواژگون شدن اونی که شماازش خط میگیرین هستیم
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    3 0
    ببخشید این رو میگم. اما مشرق واقعاً چقدر قراره خودش رو ضایع کنه؟!! مثلاً این انتقاد بود که به روانبخش کردید؟
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    3 1
    حالم از این کشور بهم میخوره
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    1 6
    ما به ظریف رای ندادیم .بیز ظریفه رای ورمدیک
  • محمد IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 0
    ضرب المثلی است که میگه آش اونقدر شور شد که خان هم فهمید و اینست داستان مهره چینی مغرضانه وجناحی ظریف و انتقاد دکتر پزشکیان.ای کاش ظریف یه سر به خودش بزند که سر پل صراط چه جوابی به شهید سلیمانی ودیگر شهدا خواهد داد؟
  • رضا IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    3 0
    ظریف علت کشته شدن سردار سلیمانی بود. اصلاح طلب ها علت کشته شدن رییسی هستند. سالها است بسیجیان مخلص را فراموش کردند و بسیجیان مخلص هم کاری به دولتها ندارند.
  • اا IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    0 0
    آقای بطحایی موقع خروج یادش افتاده چطور بود موقع وزارت از مدارس حداد عادل شروع می‌کرد تا عدالت رو برقرار کنه... مشکل ما با غرب اسراعیله هسته ای و... بهانه است می‌شود با قوی کردن ایران بدون شعار و هیاهو کمر اسراعیلو شکست ولی این شعارها دکان سه نبشی است که عده ای به قیمت تحریم مردم از آن سود می‌برند ترس آنها از ظریف به این دلیل است
  • بهنام IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    0 0
    حکایت ظریف و طرز تفکرش شبیه این مثال که ، پدری تصمیم داده فرزندش رو بفرسته مدرسه غیرانتفاعی ولی هنوز پول تحصیل غیرانتفاعی رو نداره برای همین به بچه میگه تو مدرس دولتی هم نرو اصلا درس نخون تا من روی که پولدار بشم بعد تورو بفرستم مدرسه خصوصی ....، حالا اگه این پولدار شدن ده سال هم طول کشید بچه باید بدون درس و تحصیل بمونه !!!!!! واقعا خیلی تلخ و ناراحت کننده کسی خودش و مردمش رو بخاطر طرز فکرش تحقیر کنه
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    0 0
    اقای دکتر با ظریف انتخاب کابینت هم به مشکل می خوره ؟
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    2 0
    باید منتظر ریاست جمهوری ترامپ بمانیم. ظاهرا حتی تعداد زیادی از دمکرات‌ها در خفا از او حمایت می‌کنند. دولتی مستبد و زورگو را اغلب راه کار می‌دانند تا بر جهان تسلط کامل داشته باشند. آقای ظریف قبل از آنکه افکارتان را بر ملا کنید، چاره رویارویی با ترامپ را مرور نمایید. حتی خود شما هم نتوانستید با مایک پامپیو کنار بیایید. چه خود گول زنی یا مردم گول زنی در سر داشته باشید، یک سیاست مدار دستش را هنوز شروع ب کار نکرده رو نمی‌کند. با درایت و شکیبایی راه ب جلو پیش می‌رود ن قبل از مذاکره ب دادن پوئن، پوینی هم اگر ردل و بدل شود زمانش در میدان مذاکره است. ساده لوحی و ارزش ندادن ب دست تقریبا پر ایران، گرفتن فرصت از کشور است.
  • سعید IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    2 1
    انتظار عجیب!!! خود پزشکیان گفته هرکی کابینه و افراد مورد نظرش رو بگه بعد مشرق کاسه داغ تر از آش شده
  • علی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    2 0
    یک جوری آقای ظریف دو انگشت پیروزی پشت سر دکتر پزشکیان نشان میده و غلطی آیه قرآن می‌خواند و صدا کلفت میکنه ؛ یادش رفته اینجا ایران و بسیج و آماده ها برای شهادت !
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    3 1
    همانگونه که آقای احمدی نژادبخاطر ندانم کاری ودخالت های گاه وبیگاه مشایی از عرش به فرش رسید تاریخ یه جورایی برای دکتر پزشکیان داره تکرار میشه ظریف پزشکیان همان مشایی احمدی نژاده
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    2 0
    مشرق نیوز: "ما ملتمسانه از دکتر ظریف می خواهیم که .... " آقایون مشرق نیوز چرا خجالت می کشید که آشکارا خودتان را پیرو ظریف و اصلاح طلبان بدنام و رسوا معرفی کنید؟؟!! ظریف به آمریکایی ها و انگلیسی ها التماس می کرد، و شما به خود ظریف التماس می کنید!!!
  • وحید IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    1 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسراییل. درود بر روسیه. مرگ بر زلنسکی صهیونیست یهودی.
  • رستم IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    1 0
    درود خدا بر شهدای هشت سال دفاع مقدس. درود خدا بر شهدای مدافع حرم.
  • محمد IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    3 0
    شعارهای انقلابی عدالت آموزشی روز به روز و سال به سال،بی معنی تر شدن. به برکت حضور اصلاح طلبا در مسندعای تصمیم‌گیری
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    1 0
    بهتره ظریف تا بعد از انتخابات امریکا صبر کنه شاید از ترامپ براش دعوتنامه ارسال شود لژیونرهای سیاسی خیلی کم داریم تو کشور
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    0 0
    درمورد ونزوئلا:یک کشوری از اون سر دنیا اومد محاصره ی اقتصادی ونزوئلا رو شکست، اون کشور یه دونه است اگه یکی دیگه مثل اون کشور بود و به ما کمک میکرد مشکل ما هم حل می شد،اسم اون کشور ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس