به گزارش مشرق،کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین در مطلبی با عنوان قیمت جهانی کالاها در پایان سال ۲۰۲۴ چگونه خواهد بود نوشت:

گزارش چشم‌انداز بازارها برای شش ماهه دوم سال جاری توسط موسسه جی.پی. مورگان در روزهای گذشته منتشر گردیده ‏است که عنوان آن با توجه به شرایط عمومی اقتصاد جهانی «راهی طولانی به سوی شرایط عادی» انتخاب شده است.

این گزارش در بخش‌های جداگانه به پیش‌بینی وضعیت ‏بازارهای مهم شامل ارز، سهام، اعتبارات، نرخ سود و بازارهای نوظهور می‌پردازد که از میان موارد پیش‌گفته، پیش‌بینی قیمت کالاهای راهبردی و منتخب جالب توجه است.

‏ براساس برآورد جی. پی. مورگان پیش‌بینی می‌شود در ماه پایانی سال جاری میلادی، نفت برنت معادل ۸۵ دلار بر هر ‏بشکه، نفت تگزاس معادل ۸۱ دلار بر بشکه، طلا به قیمت ۲۵۰۰ دلار بر انس، مس به قیمت ۱۰۴۰۰ دلار بر تن، آلومینیوم به قیمت ‌‏۲۵۶۰ دلار بر تن، سنگ آهن معادل ۱۱۰ دلار بر تن وزن خشک، دانه سویا ۱۲ دلار بر بوشل و گندم ۷.۳۰ دلار بر بوشل معامله گردد. ‏

گزارش مذکور علاوه بر عوامل بنیادین، نوسانات آب و هوایی ماه‌های آتی از جمله افزایش شدید گرما را عاملی موثر در ‏اعمال فشار و ایجاد گسست در زنجیره‌های تامین کالایی بالاخص در حوزه کشاورزی دانسته است.

قیمت جهانی کالاها در پایان سال ۲۰۲۴ چگونه خواهد بود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس