جنگ رژیم صهیونیستی در غزه قیمت نفت را به بالای ۹۳ دلار رساند

قیمت نفت در بازارهای جهانی در پی نگرانی از ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و احتمال گسترش درگیری‌ها در غرب آسیا، به ۹۳.۵۱ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، به دنبال افزایش نگرانی‌ها از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت در غزه به سایر کشورهای غرب آسیا و اختلال در عرضه نفت در یکی از بزرگ‌ترین مناطق تولیدکننده نفت در جهان، قیمت نفت در معاملات روز جمعه بیش از یک دلار افزایش یافت و در مسیر ثبت دومین هفته افزایشی قرار دارد.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۱۳ سنت افزایش ۹۳.۵۱ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و ۱۳ سنت افزایش ۹۰.۵۰ دلار فروخته شد.

به دنبال بمباران بیمارستانی در غزه و پیش‌بینی یورش زمینی اسرائیل که نگرانی از کشیده شدن جنگ به غرب آسیا را تقویت کرده، هر ۲ شاخص نفتی در مسیر ثبت دومین هفته افزایشی قرار گرفته است.

تحلیل‌گران کامرزبانک امروز در یادداشتی نوشتند: «نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد، حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه قریب‌الوقوع است و این امر قیمت نفت را از دیروز به میزان قابل‌توجهی افزایش داده است. با اینکه تاکنون وضعیت عرضه در بازار تغییری نکرده هر بشکه نفت برنت اکنون دوباره به بالای ۹۳ دلار در هر بشکه رسیده است.»

به گفته این تحلیل‌گران، قیمت نفت احتمالا بالا بماند به ویژه اینکه بازار نفت به میزان چشمگیری در حال حاضر با کمی عرضه مواجه است.

قیمت نفت همچنین تحت تاثیر پیش‌بینی افزایش کسری در سه ماهه چهارم افزایش یافته است که دلیل این کسری هم تمدید کاهش تولید عربستان و روسیه تا پایان سال و کاهش ذخایر نفت به ویژه در آمریکا عنوان شده است.

وزارت انرژی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد، از آنجاییکه واشنگتن به برنامه خود برای تکمیل ذخایر راهبردی ادامه می‌دهد، به دنبال خرید ۶ میلیون بشکه نفت خام در ماه‌های دسامبر و ژانویه برای پر کردن ذخایر راهبردی نفت خود است.

از طرفی، منابع اوپک پلاس به رویترز گفتند، لغو موقت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا که عضو اوپک است، در حال حاضر مستلزم تغییر سیاست‌های گروه اوپک پلاس نخواهد بود، زیرا احتمالا بهبود تولید (این کشور) تدریجی خواهد بود.

تاماس وارگا، معامله‌گر بازارهای نفتی معتقد است، تولید نفت ونزوئلا در آینده نه چندان دور عامل مهمی در شکل دادن به توازن بازار نفت در جهان جهانی نفت نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس