نخستین افزایش ماهانه قیمت نفت به دنبال تصمیم اوپک پلاس

قیمت نفت در معاملات امروز بیش از یک دلار افزایش یافت و در ماه اکتبر، نخستین ماه افزایشی قیمت نفت پس از حدود ۵ ماه رقم خورد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، با کاهش ارزش دلار که گسترش محدودیت های کرونایی در چین را جبران کرد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

گسترش محدودیت های کرونایی در چین نگرانی در مورد کند شدن تقاضا برای سوخت در دومین مصرف کننده انرژی در جهان را تقویت کرده است.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۶۳ سنت افزایش ۹۴.۴۹ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و ۷۶ سنت افزایش ۸۸.۲۹ دلار معامله شد.

با کاهش ارزش دلار از بالاترین رقم یک هفته گذشته در برابر سبدی از ارزهای بین المللی در معاملات امروز قیمت نفت افزایش یافت زیرا تاجران احتمال می دهند که فدرال رزرو در نشست سیاست گذاری روز چهارشنبه خود، موضعی کمتر تهاجمی اتخاذ کند.

هرچه ارزش دلار کاهش یافت، قیمت نفت برای مالکان ارزهای دیگر، ارزان تر می شود و تقاضا برای این کالای اساسی بالا می رود.

نفت برنت و WTI هر دو ماه اکتبر را با افزایش قیمت به پایان بردند و نخستین هفته افزایشی از ماه می تاکنون را به ثبت رساندند. دلیل این رشد قیمتی، تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس بود که اعلام کرد تولید خود را از ماه نوامبر ۲ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد.

تینا تنگ، تحلیلگر بازارهای سی ام سی گفت: «کاهش تولید اوپک پلاس در آینده از نطر فنی بازارها را تقویت کرد.»

تاماس وارگا، فعال بازار نفت گفت کاهش عرضه نفت و احتمال توقف آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت آمریکا (SPR) و همچنین رشد مجدد تقاضا برای نفت می ‌تواند، قیمت نفت را دوباره به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه برساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس