کد خبر 1490208
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
قیمت نفت در معاملات امروز به 75 دلار رسید

هر بشکه نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی با ۱۰ سنت افزایش ۷۵.۳۳ دلار فروخته شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، به دنبال خنثی شدن اثر پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر افزایش تقاضا در جهان با آمارهای اقتصادی ضعیف چین، قیمت نفت در معاملات امروز نوسان زیادی نداشت.

قیمت نفت برنت امروز با ۱۰ سنت افزایش ۷۵.۳۳ دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با ۹ سنت افزایش ۷۱.۲۰ دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی دیروز بیش از یک درصد افزایش قیمت را ثبت کرده بودند و روند سه روزه کاهش قیمت در معاملات دیروز شکسته شده بود.

آژانس بین‌المللی انرژی، پیش‌بینی خود از تقاضا برای نفت در سال جاری را ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داد و به ۱۰۲ میلیون بشکه در روز رساند؛ این نهاد بین‌المللی اعلام کرده است، بهبود اقتصادی چین پس از برداشتن محدودیت‌های کرونایی از انتظارات فراتر رفته و تقاضا در ماه مارس به رکورد ۱۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.

وزارت انرژی آمریکا نیز دیروز اعلام کرد که ۳ میلیون بشکه نفت خام برای ذخایر راهبردی خود برای تحویل در ماه آگوست خریداری خواهد کرد که خود یک عامل افزایشی دیگر برای قیمت نفت به شمار می رود.

اما آمارهای اقتصادی چین نشان داد، تولیدات صنعتی این کشور و رشد خرده‌فروشی کمتر از پیش‌بینی‌های ماه آوریل است و این نشان‌دهنده آن است که اقتصاد شماره ۲ جهان در شروع سه ماهه دوم شتاب خود را از دست داده است.

با این حال، افزایش ۱۸.۹ درصدی ظرفیت پالایش نفت در چین در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دومین بی سابقه در تاریخ این کشور مانع از کاهشی شدن قیمت نفت شد.

به لحاظ عرضه، آتش‌سوزی‌های گسترده در آلبرتا در کانادا، حداقل ۳۱۹ هزار بشکه نفت در روز که ۳.۷ درصد از تولید این کشور را شامل می‌شود، متوقف کرد.

عرضه نفت در جهان نیز ممکن است در نیمه دوم سال کاهش یابد چراکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هم‌پیمانانش از جمله روسیه، موسوم به اوپک پلاس میزان تولید خود را بیشتر کاهش دادند.

از طرفی، آمارهای اداره اطلاعات انرژی نشان می‌دهد، تولید نفت آمریکا از ۷ حوضه بزرگ تولید نفت شیل در ماه ژوئن به بالاترین رکورد خود افزایش خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس