کد خبر 1499567
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
قیمت نفت افزایش یافت

با جهش در فعالیت پالایشگاه‌های چین، قیمت نفت در معاملات امروز به ۷۳.۹۷ دلار افزایش یافت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پس از اینکه آمارها از یک جهش در فعالیت پالایشگاه‌های چین خبر دادند، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت اما پیش زمینه آمارهای اقتصادی ضعیف مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شد.

هر بشکه نفت برنت با ۷۷ سنت افزایش ۷۳.۹۷ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۷۱ سنت افزایش ۶۸.۹۸ دلار فروخته شد.

هر دو شاخص نفتی در روز چهارشنبه ۱.۵ درصد از ارزش خود را از دست داده بودند.

پس از اینکه آمارها امروز نشان داد، ظرفیت پالایشگاه‌های چین در ماه می نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۴ درصد افزایش یافته و دومین رکورد بالای خود را ثبت کرده است، بازارها را روند افزایشی به خود گرفتند.

مدیر اجرایی شرکت پترولیوم کویت (KPC) امروز گفت تقاُضای چین برای نفت در نیمه دوم سال با نرخ مطمئنی همچنان در حال افزایش است.

اما چشم‌انداز اقتصادی ضعیف تاثیرگذار بود، زیرا رشد تولید صنعتی و خرده‌فروشی چین در ماه می کمتر پیش‌بینی‌ها بود.

از دیگر عواملی که مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت شد، نگرانی در مورد نرخ بهره بالا بهره است که سبب کندی اقتصاد آمریکا و اروپا و کاهش تقاضا برای نفت می شود.

بانک مرکزی آمریکا دیروز نرخ بهره این کشور را بدون تغییر حفظ کرد اما افزایش حداقل ۵۰ درصدی هزینه‌های استقراض تا پایان سال را اعلام کرد.

در عین حال پیش بینی می‌شود، بانک مرکزی اروپا نیز به منظور مقابله با افزایش تورم، نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد دیگر افزایش دهد؛ اما در مورد بانک مرکزی ژاپن نیز انتظار می‌رود، سیاست بیش از حد انبساطی خود را همچنان حفظ کند.

با این حال، تحلیلگران انتظار دارند که قیمت نفت تا پایان سال به علت کاهش تولید اوپک پلاس و عربستان همزمان با بالا رفتن تقاضا، افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    تنها کشوری که می توان به او امیدوار بود که اسراییل را نابود کند کشور مصر و عربستان است و بالاخره مصر بر اسراییل پیروز خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس