کد خبر 1527837
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
قیمت نفت در نزدیکی 95 دلار

به دنبال پیش‌بینی افزایش کمبود عرضه در سه ماهه چهارم و خوش‌بینی در مورد بهبود تقاضا در چین، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی به ۹۴.۷۷ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، به دنبال پیش‌بینی افزایش کمی عرضه در سه ماهه چهارم پس از تمدیدکاهش تولید و عرضه عربستان و روسیه تا پایان سال و خوش‌بینی در مورد بهبود تقاضا در چین، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی برای سومین جلسه متوالی افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با ۸۴ سنت افزایش ۹۴.۷۷ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و ۱۰ سنت افزایش ۹۱.۸۷ دلار معامله شد.

تینا تنگ، تحلیلگر بازارهای سی‌ام‌سی با اشاره به کاهش نسبت ذخایر ارزی توسط بانک مرکزی چین در هفته گذشته برای تقویت نقدینگی و حمایت از اقتصاد این کشور، گفت: «سیاست‌های محرکی چین، آمارهای اقتصادی انعطاف‌پذیر آمریکا و کاهش تولید ادامه‌دار اوپک عوامل افزایشی قیمت نفت بوده است.»

تاجران تصمیمات و نظرات بانک‌های مرکزی از جمله فدرال رزرو آمریکا را در مورد سیاست‌های نرخ بهره و آمارهای کلیدی اقتصادی خارج از چین در این هفته رصد خواهند کرد.

قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا ۳ هفته متوالی افزایش یافت و به بالاترین رقم از ماه نوامبر رسید و در مسیر بیشترین افزایش سه‌ ماهه‌ای از زمان حمله روسیه به اوکراین قرار دارد.

تحلیلگران بانک ای‌ان‌زد در یادداشتی اعلام کردند، کاهش تولید و عرضه عربستان و روسیه، بازار را در سه ماهه پایانی سال با کاهش ۲ میلیون بشکه در روز مواجه خواهد کرد و به دنبال آن، کاهش ذخایر نیز می‌تواند افزایش قیمت‌ها در بازار در سال ۲۰۲۴ را به دنبال داشته باشد.

عربستان و روسیه کاهش عرضه را تا پایان سال به عنوان بخشی از برنامه های گروه اوپک پلاس تمدید کردند.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت گفت: «به نظر می‌رسد که قیمت‌ها به آسانی در سطح ۹۰ دلار در هر بشکه جایگیر شده‌اند و این به معنای تمرکز بازار بر چشم‌انداز تقاضا در دو اقتصاد بزرگ جهان است.»

بانک ای‌ان زد اعلام کرد، رشد تقاضا برای نفت در جهان در مسیر رسیدن به ۲.۱ میلیون بشکه در روز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس