کد خبر 1505860
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
قیمت نفت در آستانه 77 دلار در هر بشکه

نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی در جهان و کاهش عرضه نفت به بازار، قیمت نفت را امروز به ۷۶.۷۷ دلار در هر بشکه رساند.

به گزارش مشرق، از آنجا که بازار در کنار نگرانی در مورد رکود اقتصادی در جهان، در حال بررسی کمی عرضه در بازار است، قیمت نفت امروز اندکی تغییر کرد.

هر بشکه نفت برنت با ۱۲ سنت افزایش ۷۶.۷۷ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۸ سنت افزایش ۷۱.۹۷ دلار معامله شد.

به لحاظ عرضه، عربستان و روسیه دور جدید کاهش تولید و عرضه نفت در ماه آگوست را اعلام کردند.

خبرگزاری دولتی عربستان روز دوشنبه خبر داد، ریاض کاهش تولید داوطلبانه خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز تا ماه آگوست تمدید خواهد کرد.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه پس از این بیانیه گفت، روسیه نیز صادرات نفت خود را ۵۰۰ هزار بشکه در روز در ماه آگوست کاهش خواهد داد.

این میزان کاهش ۱.۵ درصد عرضه جهانی را تشکیل می‌دهد و میزان کاهش تولید اوپک پلاس را به ۵.۱۶ میلیون بشکه در روز می‌رساند. اوپک پلاس ۴۰ درصد تولید نفت در جهان را تولید می‌کنند.

این کاهش تولید و انتظار برای کاهش تولید بیش از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا از عواملی بودند که قیمت نفت را بالا بردند.

تاماس وارگا، تحلیلگر PVM گفت:‌ با توجه به انتشار صورت جلسه فدرال رزرو در شب گذشته، عرضه نفت احتمالا کم و شرایط مالی نیز سخت خواهد شد. ‌

صورت جلسه فدرال رزرو در روز چهارشنبه نشان داد، بانک‌های مرکزی آمریکا توافق کردند تا در ماه ژوئن نرخ بهره را ثابت نگه دارند تا هم زمان بخرند و هم نیاز برای افزایش‌های بیشتر را ارزیابی کنند.

‌نگرانی‌های مداوم در مورد رکود اقتصادی احتمالا مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت می‌شود، اما مانع بالا رفتن قیمت‌ها نخواهد شد. ‌

بازار انتظار دارد به منظور مقابله با افزایش تورم، نرخ بهره در آمریکا و اروپا افزایش بیشتری پیدا کند، این در حالی است که به علت کاهش فعالیت کارخانه‌ها و خدمات در چین و اروپا، نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصاد در جهان افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس