کد خبر 1478361
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
افزایش 6 درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته

قیمت نفت طی هفته گذشته به علت تصمیم اوپک پلاس و کاهش ذخایر نفت آمریکا ۶ درصد رشد داشت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، از آنجایی که تمرکز بازار بیشتر بر کاهش بیشتر تولید اوپک پلاس و همچنین کاهش ذخایر نفت آمریکا معطوف شده، قیمت نفت همچنان دارای روند افزایشی است و سومین هفته افزایشی قیمت در حال طی شدن است.

هر بشکه نفت برنت پیش از آغاز تعطیلات با ۱۳ سنت افزایش ۸۵.۱۲ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۹ سنت افزایش ۸۰.۷۰ دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی این هفته افزایش ۶ درصدی را ثبت کردند، زیرا کشورهای عضو اوپک و هم پیمانانشان موسوم به اوپک پلاس روز یک شنبه متعهد شدند که میزان تولید خود را بیشتر کاهش دهند.

دنیس کیسلر، معاون ارشد معاملات در BOK Financial گفت، صندوق‌های تامینی در تمام طول هفته نفت خام خریداری کردند و از حاشیه معاملات به حالت «ریسک‌پذیری» بازگشته‌اند.

از دیگر عوامل افزایش قیمت، کاهش بیش از انتظار و دومین کاهش هفتگی ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته بوده است. ذخایر بنزین و فرآورده‌های نفتی نیز کاهش یافت که نشان از افزایش تقاضا دارد.

شرکت‌های انرژی آمریکا نیز این هفته از تعداد دکل‌های نفتی فعال خود برای دومین هفته متوالی کم کردند. تعداد دکل‌ها به عنوان شاخص اولیه تولیدات آتی، دو دکل کم شد و به ۵۹۰ دکل رسید.

از عواملی که مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد، آمار فرصت‌های شغلی آمریکاست که نشان از کندی اقتصاد این کشور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس