به گزارش مشرق، در دهه اول محرم هر سال، همزمان با رونق فعالیت هیأتها و تکایای عزای حسینی(ع)، بازار همرسانی و اشتراک ویدئوهای مذهبی و مداحی در فضای مجازی هم حسابی گرم میشود.
در ۱۰ روز نخست ماه محرم، مجموع بازدید ویدئوهای مذهبی بارگذاری شده بالغ بر ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بوده است که رکوردی تازه در زمینه فعالیت محرمی کاربران محسوب میشود و این آمار نسبت به آمار ۴۵ میلیونی بازدید دهه اول محرم در سال گذشته، نزدیک به ۱۰ میلیون افزایش بازدید را نشان میدهد.
یکی از نکات مهم در آمار بازدیدهای محرمی، استقبال ویژه از ظرفیت پخش زنده مراسمهای مذهبی در این دهه بوده است. بیش از ۶۰۰ کانال مذهبی، حداقل یک برنامه را بهصورت پوشش زنده در این دهه روی خروجی خود داشتهاند که مجموع زمان پخش زنده آنها بیش از ۵۴۳ هزار دقیقه را شامل میشود. آمار قابل تاملی که نشان از استفاده درست و هوشمندانه هیات مذهبی از فضای نوین رسانهای بر بستر اینترنت دارد.
سایت آپارات با افزایش ۱۰ میلیونی بازدید نسبت به دهه اول محرم سال گذشته، در محرم ۱۴۰۳ توانست رکورد ۵۴ میلیون بازدید را به ثبت برساند.