اردن تروریستی خواندن آنروا از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای تروریستی اعلام کردن آنروا از سوی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه اردن اعلام کرد: اقدام کنست در تلاش برای کشتن آنروا، ترور سیاسی آن و هدف قرار دادن جایگاه سمبولیک آن که بر حق پناهندگان فلسطینی برای بازگشت و پرداخت غرامت مطابق با قوانین بین المللی تاکید می‌کند، انجام گرفته است.

سفیان القضاه سخنگوی وزارت خارجه اردن، گفت: ادعاها و اقدامات مداوم (رژیم) اسرائیل علیه آنروا و جلوگیری از نقش محوری و اساسی آن در ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین مطابق با وظیفه محول به آن از سوی سازمان ملل متحد، نقض آشکار قوانین بین المللی و تعهدات (رژیم) اسرائیل است.

در همین رابطه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اقدام پارلمان رژیم صهیونیستی در تروریستی خواندن آژانس آنروا را محکوم کرد.

پیش از این نیز جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس در بیانیه‌های جداگانه‌ای تروریستی اعلام کردن آنروا توسط رژیم اسرائیل را محکوم کرده بودند.

کنست شامگاه دوشنبه با طبقه‌بندی آنروا به عنوان یک سازمان «تروریستی» در شور نخست موافقت کرد.

در این نشست پیش نویس قانونی نیز تصویب شد که فعالیت آنروا در اراضی اشعالی و قدس را ممنوع می‌کند. همچنین پیش نویس قانون دیگری نیز تصویب شد که از هرگونه همکاری میان رژیم اسرائیل و آنروا جلوگیری می‌کند.

این قوانین در شور نخست تصویب شدند و قرار است که به زودی در شور دوم و سوم برای تصویب نهایی و تبدیل شدن به قانون لازم‌الاجرا به رای گذاشته شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    1 1
    اردن کشوری است که به صهیونیست ها کمک کرد تا پهبادها و موشک های ایرانی را شناسایی و سرنگون کند و فقط تنها کاری که بلد هست محکوم کردن است . چون حرف مفت است . و هزینه ای ندارد
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    1 1
    زیاد جدی نگیرید فردا با یک تلفن ناتانیاهو اردن هم آنروا را تروریستی اعلام می کند. اردن همان نسخه عربی اسراییل است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس