1

وزرای خارجه ژاپن و شرکایش در بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی خواستند تا به تعهدات بین‌المللی پایبند باشد و مصونیت‌های آنروا را تغییر ندهد.

به گزارش مشرق، سفارت ژاپن در تهران با انتشار متنی بیانیه مشترک وزیران خارجه این کشور به همراه کانادا و سایر کشورهای هم فکر را به شرح زیر منتشر کرد.

این بیانیه مشترک در مجموع توسط هفت کشور ژاپن ، کانادا، استرالیا، فرانسه، آلمان، کره جنوبی و انگلیس صادر شده است.

آنها در این بیانیه تاکید کردند: ما وزرای امور خارجه کانادا، استرالیا ،فرانسه ،آلمان ،ژاپن جمهوری کره و بریتانیا نگرانی عمیق خود را نسبت به قانونی که در حال حاضر توسط کنست اسرائیل در حال بررسی است ابراز می‌داریم. این قانون به دنبال لغو امتیازات و مصونیت های آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک است و هرگونه تماس بین نهادهای دولتی اسرائیل مقامات و آنروا را ممنوع کرده و هرگونه حضور این نهاد در اسرائیل را منع می‌کند.

وزرای خارجه این کشورها اعلام کردند: آژانس آنروا کمک‌های بشر دوستانه ضروری و نجات بخش و خدمات اولیه را به پناهندگان فلسطینی در غزه شرق بیت المقدس کرانه باختری و در سرتاسر منطقه ارائه می‌دهد بدون کار این سازمان ارائه چنین کمک ها و خدماتی از جمله آموزش مراقبتهای بهداشتی و توزیع سوخت در غزه و کرانه باختری به شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و یا غیر ممکن خواهد بود که پیامدهای ویرانگری بر وضعیت انسانی که در حال حاضر بحرانی و به سرعت در حال وخامت است به ویژه در شمال غزه خواهد داشت .

ژاپن به همراه شرکای خود در این بیانیه عنوان کردند: این امر بسیار مهم است که آنروا و سایر سازمانها و نهادهای سازمان ملل بتوانند به طور کامل کمک‌های بشر دوستانه و خدمات خود را به کسانی که بیشترین نیاز را دارند ارائه دهند و به طور مؤثر به وظایف خود عمل کنند. ما از دولت اسرائیل میخواهیم که به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد امتیازات و مصونیت‌های UNRWA را دست نخورده نگه دارد و به مسئولیت خود برای تسهیل کمک‌های بشر دوستانه به طور کامل سریع ایمن و بدون مانع در تمام اشکال و همچنین ارائه خدمات اساسی به شدت مورد نیاز به جمعیت غیر نظامی عمل نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس