آمریکا سامانه‌های پدافندی بیشتری وارد سوریه کرد

منابع محلی سوریه می‌گویند آمریکا به‌تازگی چند سامانه پدافندی کوتاه‌برد جدید در پایگاه‌های خود در شرق و شمال شرق سوریه مستقر کرده است.

به گزارش مشرق، «خالد الحسکاوی» از اهالی استان حسکه در شمال شرق سوریه می‌گوید ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، روز دوشنبه، کاروان تسلیحاتی جدیدی از پایگاه‌های خود در منطقه کردستان عراق از طریق گذرگاه مرزی «الولید» وارد پایگاه «خراب الجیر» در منطقه «الرمیلان» (شمال شرق سوریه) کرده است.

این منبع سوری که دوشنبه‌ با روزنامه «العربی الجدید» گفت‌وگو می‌کرد، خبر داد این کاروان شامل ۴ سامانه پدافندی (AN/TWQ-۱) Avenger) بوده است.

آونگر سامانه‌ای کوتاه‌برد و سیار آمریکایی با موشک‌های «استینگر» و بُرد ۴۴۳ کیلومتر است.

الحسکاوی همچنین به العربی الجدید گفت یکی از این سامانه‌ها در پایگاه خراب الجیر،‌و دیگری به پایگاه «الشدادی» در جنوب استان حسکه منتقل شده است.

سامانه پدافندی سوم نیز به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر در شرق استان دیرالزور و پدافند چهارم نیز به میدان گازی «کونیکو» در شمال استان دیرالزور انتقال داده شده است.

سامانه‌های آونگر روی خودروهای زرهی «هاموی» قرار می‌گیرند و قادر هستند موشک‌های زمین‌به‌هوا شلیک کنند.

این کاروان در حالی وارد سوریه شده است که آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته نیز کاروانی نظامی متشکل از ۴۰ خودروی نظامی وارد سوریه کرد.

منابع محلی سوریه گزارش داده بودند در این کاروان خوابگاه‌های سیار و کامیون‌هایی که با خود سامانه‌های پدافندی آونگر حمل می‌کردند، وارد سوریه شدند.

آمریکا همچنین هفته گذشته افزون بر ارسال تجهیزات بیشتری به سوریه، ساخت حدود ۴۰ برج مراقبت در منطقه‌های عکیدات، جدید بکاره، الصبحه، ابریهه، البصیره، الزر، اشحیل، ذیبان، الطیانه و هجین را در سوریه آغاز کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس