هشدار استراتژیست ترامپ نسبت به پیشی گرفتن هریس در نظرسنجی‌ها

«تونی فابریزیو» ناظر انتخاباتی و استراتژیست «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، نسبت به پیشی گرفتن «کاملا هریس» نامزد دموکرات‌ها در نظرسنجی‌ها هشدار داد.

به گزارش مشرق، در یادداشتی که دیروز سه‌شنبه در ستاد انتخاباتی ترامپ دست به دست می شد، نسبت به پیشی گرفتن هریس معاون جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار صادر شده است.

فابریزیو به عنوان نویسنده این یادداشت می گوید که انتظار می رود هریس در نظرسنجی‌های چند هفته آینده از ترامپ پیشی می‌گیرد.

وی که در این یادداشت انتخاب هریس به عنوان نامزد حزب دموکرات را پس از کناره گیری بایدن، «ماه عسل» توصیف کرد، افزود: این پیشروی احتمالی معاون رئیس جمهور در نظرسنجی ها احتمالا تجلی پوششی خواهد بود که هریس از MSM [رسانه جریان اصلی به رسانه‌های گروهی بزرگی گفته می‌شود که تعداد زیادی از مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهند و جریان‌های فکری رایج را بازتاب و به آن شکل می‌دهند]. دریافت می کند.

وی اضافه کرد: این پوشش تا حد زیادی مثبت خواهد بود و بی تردید به دموکرات ها و برخی دیگر از بخش های ائتلاف آنها دستکم در کوتاه مدت انرژی خواهد داد.

ناظر انتخاباتی ترامپ در عین حال به کارزار جمهوری خواهان این اطمینان را داد که «مبانی رقابت همچنان بدون تغییر باقی خواهد ماند»، حتی اگر هریس در برخی موارد پیشتاز شود.

وی سپس خاطرنشان کرد: «دموکرات‌ها با آوردن هریس باز هم نمی توانند نارضایتی رای‌دهندگان را از اقتصاد، تورم، جرم و جنایت، مرزهای باز و هزینه‌های مسکن تغییر ‌دهند. ماه عسل هریس خیلی زود به پایان می رسد و رای دهندگان دوباره بر نقش او به عنوان شریک و کمک خلبان بایدن تمرکز خواهند کرد».

به نوشته این نشریه، هریس اندکی پس از آنکه بایدن کناره‌گیری خود را از نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد، جانشین وی شد. این تغییر ناگهانی سبب افزایش کمک‌های مالی برای دموکرات‌ها گردید که از هفته‌ها پیش بر سر توانایی بایدن برای شکست ترامپ در انتخابات به ویژه پس از عملکرد نامطلوبش در مناظره ۲۷ ژوئن (۷ تیر) اختلاف نظر داشتند.

نیوزویک در ادامه به نتایج نظرسنجی رویترز-ایپسوس اشاره کرده است که دیروز سه‌شنبه و بلافاصله پس از ارسال یادداشت فابریزیو منتشر شد. براساس این نظرسنجی، هریس با ۴۴ درصد در مقابل ۴۲ درصد اکنون از ترامپ پیشی گرفته است. این نظرسنجی بین روزهای دوشنبه و سه شنبه از میان یک هزار و ۲۴۱ بزرگسال انجام شده است. این در حالی است که هفته گذشته و پیش از کناره گیری بایدن، ترامپ با اختلاف ۳ درصد از رئیس جمهوری آمریکا جلو افتاده بود.

نویسنده این مطلب در ادامه، ورود هریس را جرقه‌ای برای حزب دموکرات توصیف کرده و آورد است: نتایج نظرسنجی موسسه مورنینگ کانسالت که در ساعات پس از اعلام کناره گیری بایدن انجام شد نشان نیز نشان می دهد که تعداد فزاینده‌ای از دموکرات‌ها (۲۸ درصد) برای انتخابات «هیجان زده» هستند.

این نظرسنجی همچنین حاکی از کاهش نگرانی حزب دموکرات است. براساس نظرسنجی های پیش از کناره گیری بایدن بین تاریخ ۱۲ تا ۱۴ ژوئیه (۲۲ تا ۲۴ تیر) نزدیک به نیمی از دموکرات ها (۴۸ درصد) به موسسه نظرسنجی مورنینگ کانسالت اعلام کردند که درباره انتخابات ماه نوامبر (آبان) «نگران» هستند. اما در نظرسنجی جدید انجام گرفته بین تاریخ ۲۱ و ۲۲ ژوئیه (۳۱ تیر و ۱ مرداد)، تنها ۲۵ درصد از دموکرات ها احساس نگرانی کردند.

جو بایدن ۸۱ ساله آمریکا سرانجام پس از بحث‌های بسیار بر سر نامزدی در انتخابات ۵ نوامبر سال‌جاری میلادی (۲۰۲۴) برابر با ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳و توانایی رقابتش با دونالد ترامپ، روز یکشنبه ۲۴ تیر از این رقابت‌ها کنار کشید و از کاملا هریس به‌ عنوان نامزد حزب دموکرات حمایت کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    0 0
    پیشنهاد میکنم ترامپ برای اینکه عقب نمونه هاپو بگیره!! 🤣🤣🤣🤣🤣

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس