به گزارش مشرق، سرهنگ رامین پاشایی در خصوص مرکز فوریتها و امداد پلیس فتا گفت: مرکز امداد و فوریتهای سایبری در ۲ بخش به مخاطبان خدمات ارائه میدهد که دسته نخست مردم و دسته دوم صاحبان و کسب و کارها هستند.
وی ادامه داد: در این مرکز از طریق سامانههایی که در اختیار داریم آسیب پذیری ها و مشکلات در دسته کسب و کارها و سازمانهای سرویس دهنده در بخش عمومی را رصد و اگر به هر دلیلی مشاهده شد که اتفاقی در حال رخ دادن است و یا سایت در حال هک شدن است اعلام میکنیم که مراقب باشند و بعضاً که شیوه هک جدیدی میخواهد اتفاق بیفتند اطلاع رسانی میشود که سرورها را را طوری تنظیم کنند تا در امان باشند.
سرهنگ پاشایی بیان کرد: همچنین در مرکز فوریتها و امداد یک سری کارگاههایی برای مخاطبین خاص که همان کسب و کار هستند ارائه میکنیم و آموزشهایی برای پیشگیری از هک شدن داده میشود.
رئیس مرکز امداد و فوریتهای سایبری پلیس فتا با بیان اینکه این مرکز نخستین مرکز ارائه خدمات سایبری تخصصی است گفت: بخش بزرگ و اصلی کار ما ارائه خدمات فوریتهای سایبری به هموطنان است این مرکز یک مرکز موازی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ است که خدمات تخصصیتر ارائه میدهد به همین منظور هم تأسیس شده است.
وی با اشاره به اینکه عمده تماسهایی که از شهروندان دریافت میشود لحظهای است که وجهی سرقت شده یا اخاذی صورت گرفته و نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند گفت: راه ارتباطی هموطنان با مرکز امداد و فوریتهای سایبری ۰۹۳۳۸۰ است که در پلیس فتاهای سراسر کشور این مرکز برای ارائه خدمات به شهروندان راه اندازی شده است.
وی درباره ارائه مشاوره و راهنمایی والدین در فضای مجازی گفت: خانوادهها میتوانند با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گیرند و در خصوص اعیاد به اینترنت و یا رخ دادن اتفاقی در فضای مجازی برای کودک و یا نوجوانشان در هر بازه سنی مشاوره تخصصی دریافت کنند.
رئیس مرکز امداد و فوریتهای سایبری پلیس فتا از خدمات چت آنلاین خبر داد و گفت: خدمات چت آنلاین که بر روی سایت رسمی پلیس فتا «سایبر پلیس» وجود دارد؛ اولویت کارشناسان در مرکز امداد و فوریت در سراسر کشور پاسخگویی آنلاین است.