کد خبر 1627754
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶
غلامرضا صادقیان

گمان می‌کنم اگر رئیس‌جمهور همین یک فقره یعنی کوچک‌کردن و چابک‌کردن دولت را به پیش ببرد، کاری کارستان و انقلابی بزرگ در موفقیت دولت‌های پس از انقلاب کرده است.

به گزارش مشرق، غلامرضا صادقیان طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: در جایگاه یکی از حاضران مراسم تنفیذ و یک روزنامه‌نگار که به دنبال دریچه‌های خاص برای نگریستن به وضع واقع است، گمان می‌کنم اشاره رهبر انقلاب به گفت‌وگوی اخیر خود با رئیس‌جمهور که در آن دکتر پزشکیان به ایشان درباره حضور بی‌ثمر برخی افراد در نظام بروکراتیک کشور سخنانی گفته‌اند، گرانیگاه این مراسم بود.

مهم آن است که بدانیم وقتی یک رئیس‌جمهور دقایقی را با رهبری می‌گذراند، از میان تمامی آنچه می‌تواند به آن فکر کند و دغدغه‌اش باشد، چه چیز در ذهن دارد و چه‌چیزی را بر زبان می‌آورد.

معتقدم دکتر پزشکیان به مسئله مهمی اشاره کرده است و شاهد این اهمیت، یادآوری آن در کلام رهبری‌معظم در مراسم تاریخی و پرنفوذ تنفیذ است.

اگر مستمع دست‌کم سه دهه سخنان رهبر انقلاب باشید، از ایشان فراوان شنیده‌اید که نسبت به تنبلی و کمی ساعت کار مفید در کشور گله کرده‌اند و البته این گله‌گذاری با نهایت نجابتی که در تمامیت سخنان ایشان درباره عامه ملت ایران دیده می‌شود، همراه بوده است.

در مقابل، تأکید همیشگی رهبری‌معظم به کار جهادی که نقطه مقابل تنبلی و بی‌کاری و بی‌ثمری است، جلوه پررنگی دارد. چند سال پیش در مجلس شورای اسلامی گفته شد که در ستاد یکی از خودروسازان ۲۰ هزار مدیر و کارمند اضافه خیمه زده‌اند که یکی از دلایلی است که خودروی ایرانی به‌جای ۱۰۰ میلیون، ۸۰۰ میلیون تومان می‌شود، آن‌هم با این کیفیت واویلا.

گمان می‌کنم اگر رئیس‌جمهور همین یک فقره یعنی کوچک‌کردن و چابک‌کردن دولت را به پیش ببرد، کاری کارستان و انقلابی بزرگ در موفقیت دولت‌های پس از انقلاب کرده است.

با تأکید زیاد ایشان بر «حق و عدل» به‌نظر می‌رسد که تاب تحمل این ناحقی و بی‌عدالتی را در دولتی‌های بی‌کار و بی‌ثمر نداشته باشد. بسیاری از نهادها و سازمان‌های دولتی عملاً بی‌ثمر و بدون خروجی مفید هستند. عصر هوش مصنوعی است و جهان به‌سرعت به سمت حذف‌های بزرگ حرکت می‌کند. امید آنکه گزینش افراد کابینه با این دغدغه رئیس‌جمهور هماهنگ باشد و یک دولت جهادی و ضد تنبلی و بی‌کاری و بی‌ثمری را شاهد باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمد حسن IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    7 0
    کاملا موافقم اما این رو هم در نظر بگیرید که حقوق برخی از همین کارمندان تنبل 50 میلیون به بالاست ولی حقوق کارمندانی که با وجدان و آبرو زندگی می کنند 12 تومان هست با 17 سال سابقه مدرک لیسانس و 2 تا بچه خلاصه اگر دولت کا می خواهد باید عدالت در پرداخت مزد و تامین کارمندان رو هم در نظر بگیرد
  • حامد IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    14 11
    آقای پزشکیان کاملا ولایت مدار و تابع دستورات و فرمایشات رهبر معظم هستند و باعث پیشرفت و آسایش ملت شریف ایران خواهند شد .
    • DE ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      0 0
      بله، کاملاً صحیح می فرمایید. با دعوت از محمد خاتمی و پذیرایی از ایشان در نهاد ریاست جمهوری، در یک روز قبل از تنفیذ.
    • DE ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      0 0
      رهبری واردات کالا های مشابه داخلی رو کار اشتباه می دونن. همین امروز دولت جدید واردات کالاهای مشابه تولید داخل رو آزاد کرد. لعنت به منافق
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      1 2
      کاملاً از دولتی که داده ظریف با مشورت خاتمی فتنه‌گر و روحانی غربگدا براش جور کنه مشخصه‌
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    2 9
    خیلی استخدامی درس و حسابی دارین حالا بیایین با هوش مصنوعی اون چند تا کارمنداتونو هم حذف کنید
    • پرویز IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      6 0
      هوش مصنوعی باعث بیکاری نمیشود . رهبری هم تاکید کرد در این موضع کار بشود و عقب نمانیم. هوش مصنوعی باعث افزایش بهره وری میشود. لطفا در سخنان رهبری بیشتر دقت کنید.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 0
    بسیاری از ادارات اگر کلا تعطیل و پرسنلشان منزل بشینند و حقوق بگیرند خیلی به نفع مردم و مملکت میشه
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    3 0
    حقوق مردم رو درست بدن اشکال نداره کوچیک بشه.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 4
    مگر‌نیازی به کوچک‌تر شدن‌هست؟
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 0
    وجدان کاری و اخلاقی با عوض شدن دولت ها بدست نمیاد، از ۷ تا ۱۴ سالگی شکل می گیره زمانی که رعایت قانون و مقررات مدرسه شروع میشه
  • US ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 0
    امیدواریم مجلس در پیگیری حق مردم ذره ای در هیچ موردی اغماض نداشته باشد.زندگی مردم بازیچه رفیق بازی نبست
  • حمید IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    2 1
    موشک نقطه زن اقتصاد مقاومتی و غیره هر کس به صحبت آقا گوش داد هم خودش رستگار شود مثل رییسی وکشور پیشرفت کرد
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      0 0
      الان قله ایم منم از ارتفاع خیلی میترسم
  • عبدالله(غیر قابل انتشار معروف در مشرق) IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    1 1
    بسم الله. یک احتمال هم بدهی بد نیست که غرض ذکر تفاوت امثال شهید رئیسی و روحانی در مدیریت دوار شهید و نظارت گهگاهی آن هم با دوربین از دور افتتاح کنفرانس ویدئوی شیخ حسن بود که جناب نویسنده با سویچ به تعدیل نیرو در بدنه کارمندان در ادامه توئیت آقازاده جناب پناهیان که فتوا بر گران کردن بنزین دادند تریبون اعلام شروع مشی انقباض اقتصادی دولت 14ام شدند و از این دست پیشنهادات من بعد زیاد خواهیم شنید کمر بند ها را سفت ببندید که مدیران الیگارشی تابع دستورات نئو لیبرال جهانی همیشه چربی را از دنده لاغر اقشار مستضعف خواهند کند در انتخابات رئیس ستاد اصلاحات آقای عبدالعلی گفت اول کار رسانه ای میکنیم. این هم کار رسانه ای البته ایشان اخیرا سه علت در پیروزی خود نام بردند. 1- شاخصه فردی خود آقای پزشکیان 2- احزاب اصلاحاتی 3-آقای قالیباف. باید مراقب خط تخریب قالیباف برای 1407 از این فرافکنی ها بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس