تحلیلگر روس: اوکراین، شبه‌نظامیان آفریقا را آموزش می‌دهد

ادمین کانال تلگرام نظامی روسیه «گری زون» که گمان می‌رود وابسته به شرکت نظامی خصوصی «واگنر» باشد، شواهدی مبنی بر دخالت اوکراین در کشور مالی و آموزش شبه‌نظامیان این کشور کشف کرده است.

به گزارش مشرق، عکس‌هایی که توسط تحلیلگر گری‌زون (GRAY ZONE) به دست آمده، نشان می‌دهد مربیان اوکراینی که ظاهرا با آژانس اطلاعات نظامی کی‌یف مرتبط هستند، در این کشور آفریقایی کار می‌کنند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، گفته می‌شود که مربیان اوکراینی به شبه‌نظامیان جدایی‌طلب محلی طوارق آموزش می‌دهند و همچنین حداقل ۲ گروه از آنها را به طور مخفیانه به اوکراین آورده‌اند تا به آنها استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین نوع FPV را آموزش دهند.

این تحلیلگر به نام «نیکیتا فدیانین»که بیشتر با نام مستعار «سفید» شناخته می‌شد، حین تهیه گزارشی برای روشن کردن این ماجرا توسط طوارق کشته شد.

بنا بر گزارش‌ها، فدیانین با یک شرکت نظامی خصوصی و کاروان ارتش مالی در مجاورت روستای «تینزاواتن» نزدیک مرز این کشور با الجزایر، در سفر بود. این منطقه اخیرا شاهد درگیری‌هایی بین شورشیان طوارق و ارتش کشور مالی بوده که طبق گزارش‌ها، ارتش این کشور توسط گروه واگنر حمایت می‌شود.

فیلم خوفناک و رعب‌آوری که در فضای مجازی منتشر شده، تعداد زیادی جسد و چندین خودرو سوخته را پس از کمین شبه‌نظامیان طوارق نشان می‌دهد، در حالی که این شبه‌نظامیان در حال جشن گرفتن موفقیت خود دیده می‌شوند.

گروه واگنر سال‌هاست در چندین کشور آفریقایی فعال است. مسکو قبلا ادعا کرده بود که اقدامات این گروه در قاره سیاه «تجارت خصوصی» واگنر بوده و این گروه نماینده دولت روسیه نیست.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 2
    واگنر سالهاست که تو آفریقا خونریزی و کشتار میکنه!
    • عمیر IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      0 1
      ارباب روسوفیلا حتی به پریگوژین که متحد خودشم بود رحم نکرد 😉
  • عمیر IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 1
    از تعداد مزدورای روسی که بخش عمده اش برای افریقا و نیجر و حتی نوچه های کوبایی معذرت 😉

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس