کد خبر 1628012
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
بایدن

طبق نتایج یک نظرسنجی جدید اکثریت مردم آمریکا خواهان استعفای بایدن از سمت ریاست‌جمهوری این کشور هستند.

به گزارش مشرق،‌ طبق جدیدترین نظرسنجی انجام گرفته شده،‌ اکثر مردم آمریکا خواستار استعفای جو بایدن،‌رئیس‌جمهور آمریکا از سمت ریاست‌جمهوری‌اش هستند.

بر اساس نتایج نظرسنجی راسموسن ریپورتز، اکثر رای‌دهندگان آمریکایی با این ایده که بایدن اکنون از سمت ریاست‌جمهوری‌اش استعفا دهد،‌موافق هستند و در عین حال،‌اکثریت قریب به اتفاق مردم این کشور تصمیمش برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا را هم تایید می‌کنند.

بر اساس نتایج نظرسنجی انجام گرفته شده،‌۵۲ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی با این پیشنهاد که بایدن پیش از به پایان رسیدن دوره ریاست‌جمهوری‌اش از سمت خود استعفا دهد،‌موافق هستند.

علاوه بر این،‌طبق بررسی‌های انجام گرفته شده،‌۷۶ درصد از مردم آمریکا نیز،‌تصمیم وی جهت کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی را مورد حمایت قرار داده‌اند.

در این میان،‌تنها ۱۸ درصد از پاسخ‌دهندگان با پایان دادن به مبارزات انتخاباتی جو بایدن مخالفت کرده‌اند. این نظرسنجی از تاریخ ۲۲ تا ۲۴ جولای انجام گرفت و حدود ۱ هزار و ۷۴ رای‌دهنده در آن شرکت کردند.

جدا از آمار مربوط به نظرسنجی‌ها،‌ایده کناره‌گیری بایدن از سمت ریاست‌جمهوری‌اش، پیش از پایان دوره آن،‌ اولین بار از سوی جمهوری‌خواهانی مطرح شد که پس از کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی،‌علنا در کنگره موضوع استعفای وی را هم مطرح کردند.

مایک جانسون،‌رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا، اوایل ماه جاری مدعی شد که اگر بایدن برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مناسب نباشد،‌او شایسته ریاست‌جمهوری نیز نخواهد بود،از این رو ایده استعفای بایدن را مطرح کرد.

علاوه بر این،‌نانسی میس،‌نماینده جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی نیز با طرح این سوال که اگر بایدن توانایی شناختی لازم برای حضور در یک کمپین سیاسی را ندارد،‌چطور قصد دارد شش ماه دیگر به عنوان رئیس‌جمهور به کشور خدمت کند،‌ خواستار استعفای او شد.

سناتور ریک اسکات،‌فرماندار سابق ایالت فلوریدا نیز همین موضوع را مطرح کرده است. اسکات در اظهاراتی مشابه اینطور بیان کرد:‌ اگر بایدن توانایی نامزدی مجدد حزب دموکرات را ندارد قطعا نمی تواند برای شش ماه آینده نیز به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به مردم خدمت کند.

گزینه استعفای بایدن از سمت ریاست‌جمهوری در حالی مطرح می‌شود که وی به تازگی‌، آنطور که ادعا می‌شود، مهم‌ترین برنامه‌هایش برای مدت باقی مانده در کاخ سفید را تشریح کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    0 0
    ۱۵ میلیون از مرز وارد کشور شدند و پیر خرفت اهمیت نمی دهد
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      0 0
      تو نگران 10 میلیون افغانی باش که غیر قانونی وارد مرز ایران شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس