۲ کشته و ۵ مجروح بر اثر تیراندازی در یک پارک در نیویورک

مقامات آمریکایی روز دوشنبه اعلام کردند که بر اثر تیراندازی در پارکی در شمال ایالت نیویورک، دو زن کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق از "آسوشیتد پرس", به گفته پلیس، هنگام وقوع این تیراندازی که در حوالی ساعت ۶:۲۰ بعد از ظهر(به وقت محلی) روز یکشنبه اتفاق افتاد، صدها نفر در پارک ماپل وود در روچستر حضور داشتند تا در یک جشن محلی شرکت کنند.

دیوید اسمیت، رئیس پلیس روچستر، در یک کنفرانس خبری گفت: در میان این جشن، چندین سلاح تیراندازی کرده و گلوله ها به افراد برخورد کردند.

به گفته مقامات، نیروهای پلیس پس از دریافت گذاشته به سرعت در محل پارک حاضر شدند اما هنوز کسی در ارتباط با این تیراندازی بازداشت نشده است.

خشونت‌های مسلحانه در آمریکا مساله نگرانی‌کننده و معمول بوده و تعداد سلاح در این کشور بیشتر از جمعیت آن است.

سازمان «آرشیو خشونت مسلحانه» سال گذشته میلادی بیش از ۴۰ هزار مورد مرگ بر اثر سلاح گرم را ثبت کرده است. تلاش برای محدود کردن سلاح در این کشور همواره با مخالفت‌های در میان سیاستمداران و لابی‌های سلاح روبرو بوده است.

این در حالی است که دیوان عالی آمریکا اخیرا با صدور حکمی یک قانون فدرال را که مالکیت سلاح گرم را برای عاملان خشونت‌های خانگی منع می‌کند، تایید کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از تصمیم دیوان عالی استقبال کرد و گفت: بر اساس این رای، بازماندگان خشونت‌های خانگی می‌توانند همچون سه دهه گذشته از حمایت‌های حیاتی برخوردار باشند.

وی افزود که همچنان «قاطعانه متعهد است» که به خشونت علیه زنان پایان دهد و کنگره را بر آن خواهد داشت تا «همه‌گیری خشونت مسلحانه را که جامعه ما را از هم گسیخته است، پایان دهد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس