کد خبر 1628149
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی امریکانا در مطلبی به دکترین کامالا هریس و نگاه و دیدگاه‌های این نامزد دموکرات‌ها به سیاست خارجی و سیاست بازرگانی پرداخت:

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، اگرچه در دوره حضور خود در سنا و کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 به عنوان متخصص تجارت شناخته نمی‌شد، اما همواره از سیاست‌های تجاری حمایت کرده که تمرکز آن‌ها بر کارگران، محیط زیست و هوشمندی اقتصادی است.

این سیاست‌ها در تقابل با سیاست‌های تجاری ترامپ و معاون او سناتور جی.دی ونس قرار دارند. هریس همواره از تعرفه‌های ترامپ انتقاد کرده و آن‌ها را به عنوان مالیات‌های اضافی بر دوش کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی معرفی نموده است که به فشار اقتصادی و تلافی شرکای تجاری منجر می‌شود. اما با وجود این انتقادات، جو بایدن بسیاری از تعرفه‌های ترامپ را حفظ کرده و تعرفه‌های جدیدی را برای حمایت از بخش‌های حیاتی اقتصاد اعمال نموده.

هریس در زمینه توافق‌های تجاری مواضع پیچیده‌ای دارد؛ او مخالف نفتا (NAFTA) و نسخه بازبینی شده آن توسط ترامپ بود و دلیل آن را عدم وجود ضمانت‌های کافی برای کارگران و محیط زیست اعلام کرده بود. همچنین او با توافقنامه تجاری ترانس پاسیفیک که توسط باراک اوباما امضا و توسط ترامپ لغو شد، مخالف بود.

مانند بسیاری از سیاستمداران آمریکایی، هریس نیز چین را به سرقت مالکیت معنوی و اقدامات تجاری ناعادلانه متهم می‌کند، اما در عین حال به ضرورت همکاری با پکن در مسائل منطقه‌ای و جهانی مانند بحران کره شمالی و تغییرات اقلیمی اذعان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس