آلمان با استقرار موشک‌های آمریکایی در خاک خود به دنبال چیست؟

وزیر خارجه آلمان مدعی شد که استقرار موشک‌های دوربرد آمریکایی در خاک این کشور یک عامل «بازدارنده معتبر» در مقابل روسیه خواهد بود .

به گزارش مشرق، آنالنا بربوک بر ضرورت استقرار سلاح های دوربرد آمریکایی همچون موشک تاماهاک، اس ام ۶ و توسعه جنگ افزارهای هایپرسونیک در خاک آلمان تاکید کرد.

بربوک به بهانه تهدید روسیه برای امنیت اروپا از توافق آلمان با واشنگتن درباره استقرار موشک های دوربرد آمریکایی در خاک کشورش دفاع کرد.

بربوک در بخش دیدگاه روزنامه بیلد ام سونتاگ نوشت: امروز مفهوم سیاست خارجی این نیست که به حفاظت از خود در برابر روسیه امیدوار باشیم. آنچه که از ما محافظت می کند سرمایه گذاری بر روی امنیت و قدرت خود در اتحادیه اروپا، ناتو و آلمان است و این شامل تصمیم گیری برای استقرار سامانه های تسلیحاتی دوربرد آمریکا می شود.

توافق بین واشنگتن و برلین برای اولین بار از اواخر دهه ۱۹۹۰ تاکنون، باعث بازگشت موشک های کروز دوربرد آمریکایی از جمله سامانه های موشکی مانند اس-ام ۶ و تاماهاک به آلمان خواهد شد.

وزیر خارجه آلمان مدعی شد، کشورش به «بازدارندگی معتبری» در مقابل روسیه نیاز دارد که همچنین از مردم لهستان، بالتیک و فنلاند که مرز مشترکی با روسیه دارند محافظت خواهد کرد.

وی در ادامه ادعاهایش گفت: مردم این کشورها در ماه های اخیر استفاده از اقدامات هیبریدی را تجربه کرده اند و رئیس جمهوری روسیه به هر طرح صلحی با تنش پاسخ داده است و فقط می خواهد اوکراین تسلیم شود.

آمریکا و آلمان در حاشیه اجلاس سران ناتو در ژوئیه (تیر) درباره استقرار موشک های دوربرد در خاک آلمان از سال ۲۰۲۶ توافق کردند.

این تصمیم با واکنش های ضد ونقیضی در برلین مواجه شده و برخی با آن موافق هستند و برخی دیگر از آن انتقاد می کنند.

برخی از احزاب آلمانی حتی در بین حزب چپ میانه سوسیال دموکرات متعلق به اولاف شولتس صدر اعظم این کشور، توافق اخیر مورد انتقاد قرار گرفته و آنها خواستار بحث درباره آن در پارلمان هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    1 0
    آلمان کشور مستقلی نیست و حق اتخاذ تصمیم هایی بسیار کم ارزشتر از این موضوع راهم ندارد. بربوک یک عروسکی است که حتی سه جمله به زبان مادریش راهم نمی تواند درست ادا کند. آلمان درس عبرت خوبی برای هموطنان عزیزم است. اگر استقلال فکری - شناختی نداشته باشیم، زیر دامنه استعمار آمریکا، هر قدر هم صنعتی شویم، بازهم یک بیشتر از یک برده خوب و گران قیمت نخواهیم شد.
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
      1 0
      14:12 احسنت، عالی بود، دقيقأ همینطوره!!
  • عمیر IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    1 2
    زنده باد المان و امریکا و لهستان و اوکراین عزیز
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
      0 0
      مرگ بر یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون و صهیونیست‌های حرامزاده و نوکراشون از جمله غربگداهای داخلی!!
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    1 0
    شما نوکرهای یانکی‌ها مگه میتونین بگین نه؟؟! ارباب دستور داده باید بگین چشششششم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس