کد خبر 1629998
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
سرخابی ها - دربی - استقلال - پرسپولیس - استادیوم آزادی

نگاهی به شرایط میزبانی دو تیم پرسپولیس و استقلال به عنوان تیم‌های پرطرفدار پایتخت وضعیت نامشخصی را پیش روی آنها قرار می‌دهد.

سرویس ورزش مشرق - در آستانه شروع دوباره مسابقات لیگ برتر تیم‌های پرسپولیس و استقلال که به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر گذشته شدند نمی‌دانند در چه استادیومی باید دیدارهای خانگی شان را برگزار و پذیرای تماشاگران و تیم‌های مقابل باشند.

از جمله عجایب فدراسیون فوتبال کشورمان همزمان با مشکلات موجود در برگزاری مسابقات، اعم از نداشتن کمک داور ویدیویی (VAR) در فصل گذشته، بروز فساد و مطرح شدن پرونده‌های عجیب و غریب همچنین مشکلاتی که در کمیته داوران به وجود آمد تا منجر به برکناری رئیس آن شود، حالا دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس نیز با مشکل بازی خانگی مواجه شده‌اند.

فدراسیون فوتبال مهدی تاج که در طول فصل گذشته ایرادهای زیادی از سوی کارشناسان و متخصصان این امر به آن وارد بود حالا در شرایطی که باید فوتبال ما وارد فصل جدیدش اعم از مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و همچنین رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا و البته مسابقات لیگ برتر بیست و چهارم و رقابتهای جام حذفی شود، برخی تیم‌ها مانند استقلال و پرسپولیس که بخش اعظم طرفداران فوتبال در کشور را به خود اختصاص می‌دهند با مشکل میزبانی مواجه شده‌اند.

بی‌خانمان‌های پرطرفدار فوتبال!

بلافاصله پس از مسابقات لیگ برتر بیست و چهارم و شروع کار بازسازی استادیوم آزادی عنوان شد که ورزشگاه تختی تهران می‌تواند میزبان دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته‌های متوالی (یکی درمیان – مانند آزادی) باشد اما ظاهراً قارچ خوردگی چمن ورزشگاه تختی و عدم استقرار کمک داور ویدیویی (VAR) در این استادیوم همچنین وضعیت محیطی آن به لحاظ ترافیکی جهت تایید شورای تامین استان، همه و همه مسائلی را رقم زد که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به فکر برگزاری دیدارهای شان در شهر مشهد بیفتند.

مخالفت تماشاگران و طرفداران این دو تیم همچنین مصاحبه‌های پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال این موضوع را تا حدی دور از ذهن جلوه داد. اما حالا و با مطرح شدن اسامی دو استادیوم دیگر در منطقه غربی و حومه تهران یعنی شهید دستگردی و شهدای شهر قدس، این بحث مطرح شده که شاید دیدارهای تیم‌های استقلال و پرسپولیس به این دو استادیوم منتقل شوند و مادامی که ورزشگاه آزادی قابل بهره‌برداری نباشد هر دو تیم در یکی از این دو استادیوم به میدان بروند اما نکته مهم در این دو استادیوم شرایط شورای تامین و عدم حضور تماشاگران در آنها و البته نبود VAR است.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس فصل گذشته نیز برخی مسابقات خود را در ورزشگاه دستگری تهران برگزار می‌کردند اما این رقابت‌ها بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شد چرا که به لحاظ مکانی این ورزشگاه فاقد امکانات لازم برای تامین امنیت تماشاگران بود و شورای تامین مجوز حضور طرفداران دو تیم را صادر نمی‌کرد.

بی‌خانمان‌های پرطرفدار فوتبال!

به طور کلی و با وجود چندین استادیوم در تهران و اطراف آن هنوز شرایط دو باشگاه پرطرفدار پرسپولیس و استقلال برای میزبانی دیدارهای فصل جدیدشان به طور قطع مشخص نشده است. هم رضا درویش و هم فرشید سمیعی مدیران دو باشگاه در حال حاضر مشغول رایزنی با مسئولان مختلف در فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هستند تا سرانجام تیمشان را در بهترین شرایط و بهترین زمین با بهترین چمن به میدان بفرستند.

یادآور می شود؛ تاکید هر دو تیم ظاهراً بر این است که حتماً در محل برگزاری مسابقاتشان سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) مستقر باشد که این موضوع نیز یکی دیگر از موانع بزرگ بر سر راه هر دو تیم برای میزبانی در استادیوم‌های مورد نظرشان بوده است.

ناگفته نماند؛ دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال در فصل جدید لیگ برتر به ترتیب در روزهای پنجشنبه ۲۵ و جمعه ۲۶ مرداد ماه جاری در تهران و قزوین مقابل ذوب آهن و شمس آذر برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    2 4
    آخه کیسه هم دیگه برنامه میخواد؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    0 0
    باور کردنی نیست
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    2 0
    ول کنید استقلال و پرسپولیس رو. نصف بودجه ورزش مملکت رو دادین به این دو تیم. اینا باید خصوصی بشن و روی پای خودشون بایستن ربطی به فدراسیون نداره. طرفدار زیاد داره طرفداراش بخرنش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس