وزیر اسرائیلی: گرسنه نگه‌ داشتن مردم غزه اخلاقی است

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گرسنه نگه داشتن مردم غزه برای بازگردانی اسرای اسرائیلی را امری اخلاقی دانست.

به گزارش مشرق، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اسرائیل این اظهارات را امروز (دوشنبه) در نشستی تحت عنوان دعوت به شهرک‌سازی در غزه مطرح کرده است.

بر اساس گزارش وبگاه «سوا» به نقل از رسانه‌های اسرائیلی، اسموتریچ گفت: «کسی نمی‌خواهد که دو میلیون شهروند غزه کشته شوند یا گرسنه نگاه داشته شوند. اما با این حال، این کار می‌تواند تا زمان بازگشت ربوده‌شدگان ما، عادلانه و اخلاقی باشد.»

نوار غزه تحت محاصره ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد و این رژیم تنها به بخش محدودی از کمک‌ها اجازه ورود به نوار غزه را می‌دهد.

از پانزدهم مهر ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند که برخی از آن‌ها به علت سوءتغذیه و نبود ملزومات پزشکی جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در ادامه اضافه کرد: «همه می‌خواهیم که ربوده‌شدگان بازگردانده شودند. توافق تنها بخش کمی از ربوده‌شدگان را باز می‌گرداند و حکم مرگ اکثریت را صادر می‌کند. پس این توافق ظالمانه و غیراخلاقی است و امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد.»

او همچنین گفت: «در شیوه من فرصت بهتری برای بازگردانی همه هست. من این را از روی مسئولیت می‌گویم و همچنین فکر می‌کنم که تروریست‌ها نباید آزاد شوند، چون باز خواهند گشت و یهودیان را خواهند گشت.»

اسموتریچ همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: «حماس را از نظر نظامی و مدنی نمی‌توان بدون تسلط بر کمک‌های بشردوستانه از بین برد... ارتش نمی‌خواهد سلطه نظامی [بر غزه] پیدا کند؛ اما تسلط حماس بر کمک‌ها زمان جنگ را طولانی می‌کند، چون کمک‌ها اکسیژن و سوخت حماس هستند.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس