تکذیب ناایمن بودن استادیوم آزادی/ محل‌ استقرار تماشاگران ایمن است

مدیر اسبق استقلال گفت: حرف درباره وضعیت فوتبال و نداشتن کمک داور ویدیویی همچنین استادیوم آزادی که آن را درست در حساس‌ترین ماه های سال بازسازی می‌کنند، زیاد و خنده دار است.

سرویس ورزش مشرق - جواد قراب بازیکن و مدیر اسبق باشگاه استقلال در گفتگو با مشرق، درباره شرایط استقلال در فصل نقل و انتقالات و همچنین انتخاب مدیریت جدید برای این باشگاه، امور اقتصادی و مسائل مربوط به درآمدزایی برای این تیم در فصل آینده، همچنین قرعه کشی رقابت‌های لیگ برتر در فصل بیست و چهارم صحبت‌هایی انجام داد که آن را در ادامه می‌خوانید :

استقلال بالاخره مدیرعامل خودش را شناخت. شرایط این تیم در وضعیت جدید را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم همین که استقلال توانست برای خودش مدیر داشته باشد خیلی خوب است. در طول سال گذشته بعد از جابجایی‌های متعدد در کادر مدیریتی باشگاه استقلال شرایط خوبی در این باشگاه حاکم نبود که این اصلاً به نفع تیمی به بزرگی استقلال با میلیون‌ها هوادار نیست. از وقتی که آقای آجرلو با مشکلاتی مواجه شد و تصمیم گرفت از این سمت کناره‌گیری کند مشخص بود که یک سری مسائل برای برهم زدن آرامش در راس باشگاه استقلال در حال شکل گرفتن است.

فکر می‌کنید این مشکلات از کجا به وجود آمد؟

اگر می‌دانستیم که مستقیماً به این افراد حمله می‌کردیم و آنها را متهم می‌ساختیم. ولی متاسفانه همه چیز پشت پرده اتفاق می‌افتد و هیچکس این قضایا را گردن نمی‌گیرد. آنهایی هم که کنار می‌روند با اینکه می‌دانند مشکل از کجاست ولی بنابر صلاح دید و اتفاقات پشت پرده نمی‌توانند این مسائل را رو کنند و یا نمی‌خواهند بگویند. شاید این فکر را می‌کنند که بخواهند روزی برگردند.

منظورتان آقایان فتح الله زاده یا حجت کریمی و از این دست افراد است؟

می‌خواهم این را بگویم که در وضعیت مدیریتی باشگاه استقلال شرایط اصلاً در طول یک سال و خورده‌ای قبل خوب نبود. هر کسی می‌آمد تا می‌خواست جان بگیرد و جای پای خودش را سفت کند او را کنار می‌زند. این وضعیت برای آقای فتح الله زاده، کریمی و حتی علی خطیر که من فکر می‌کردم حالا حالاها به عنوان مدیر در باشگاه استقلال بماند به وجود آمد. باید دید مشکل از کجاست. من قطعاً اگر بدانم بدون تعارف با کسی این مسائل را در رسانه ها عنوان می‌کنم .

حالا که فرشید سمیعی مدیریت باشگاه را در دست گرفته فکر می‌کنید بتواند از پس اداره باشگاه بزرگی مثل استقلال بر بیاید؟

ما تا امروز ایشان را در چنین جایگاهی ندیده‌ایم. او هرچه بوده تا امروز معاون حقوقی یا معاون اجرایی باشگاه بوده باید دید آیا این توانایی را دارد یا نه. قطعاً با شروع فصل و ورود به جریان مسابقات و تورنمنت داخلی و خارجی این موضوع می‌تواند برای هواداران بیشتر واضح شود که آیا چنین توانایی دارد یا نه. فعلاً ما به او کمک می‌کنیم. یعنی سعی می‌کنیم شرایط آرام باشد. خودش هم باید کمک کند. البته این به وضعیت اقتصادی باشگاه ارتباط مستقیم دارد.

با وجود فروش باشگاه به گروه قدرتمند هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس فکر می‌کنید این موضوع بتواند به استقلال کمک کند که دغدغه مالی نداشته باشد؟

امیدوارم اینگونه باشد. تا الان که وضعیت مالی بد نبوده. هر بازیکن خارجی یا داخلی را خواستند گرفتند و یا بازیکنان مورد نظر نکونام را تمدید کردند. این نشان می‌دهد که باشگاه به لحاظ مالی مشکل چندانی ندارد یا لااقل فعلاً مشکلی حس نشده است. امیدوارم در طول فصل هم اینگونه باشد. هر زمان باشگاه استقلال به لحاظ مالی در شرایط خوبی بوده تیم هم قهرمانی آورده است. فکر می‌کنم این حق استقلال و هوادارانش باشد که این فصل قهرمان شوند. ما فصل قبل هم با اختلاف خیلی کم و آن اشتباهات در بحث داوری در هفته پایانی قهرمانی را دادیم. باید این فصل جبران کنیم.

وضعیت نقل و انتقالات استقلال در تابستان جاری را چطور دیدید؟

همانطور که بالاتر گفتم به نظرم استقلال یارگیری بدی نداشت. تا اینجا تقریبا همه نفراتی که کادر فنی خواسته‌اند گرفته شده‌اند و قرار است یک خارجی دیگر هم بیاید که در فرانسه و کشورهایی مثل ایتالیا و انگلیس و اسپانیا توپ زده. این بازیکن قطعاً می‌تواند به استقلال کمک کند. کسی که در کوران مسابقات لالیگا و لیگ برتر انگلیس حضور داشته و توانسته از آنجا تجربیات بالایی به دست بیاورد می‌تواند در لیگ ایران و در خاورمیانه حتی با وجود ۳۴ یا ۳۵ سال سن از پس مسائل این چنینی بر بیاید.

درباره قرعه کشی مسابقات لیگ برتر چه صحبتی دارید؟ می‌دانید که استقلال در هفته‌های اول به تیم‌های گردن کلفت لیگ برتر برخورد نکرده است؟

بله ما تا هفته ششم حریف گردن کلفتی پیش روی تیم مان نمی‌بینیم. این می‌تواند فرصت خوبی باشد تا بتوانیم امتیازات مطلوب را بگیریم و از این ۵ هفته حداکثر امتیاز را برای خودمان ذخیره کنیم. البته تیم‌های پایین جدولی فصل قبل و یا تیم‌هایی که میان جدول بودند هم خطرناک هستند. آنها مقابل استقلال انگیزه خیلی زیادی دارند چون هم می‌خواهند خودشان را به کادر فنی استقلال نشان بدهند هم به فکر تیم ملی هستند و هم فصل‌های آینده که بخواهند برای تیم‌های بزرگتر با دستمزد بیشتر منتقل شوند. ولی به هر حال استقلال بازیکنان با تجربه و بزرگی دارد که می‌تواند از آنها نهایت استفاده را ببرد.

حرف پایانی؟

صحبت خاصی باقی نمی‌ماند. البته حرف درباره وضعیت فوتبال و نداشتن کمک داور ویدیویی همچنین استادیوم آزادی که آن را درست در حساس‌ترین ماه سال زیر بازسازی می‌برند خنده‌دار است. ما نمی‌دانیم دیگر چه بگوییم از بس که این مشکلات در فوتبال ما بروز می‌کند و همه نگران هستند که چه وضعیتی برای تیم استقلال و تیم‌های پرطرفدار به وجود می‌آید. این چه بلایی استکه بر سر استقلال و پرسپولیس می‌آورید؟ دیگر زبان‌مان مو درآورد از بس درباره مسائل مختلف انتقاد کردیم و راهکار دادیم. ظاهراً هیچ عزمی برای از بین بردن این مشکلات وجود ندارد و همه می‌خواهند اوضاع به همین شکل باقی بماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    3 5
    بلا ها رو سر استقلال میارن جام ها رو میدن به لنگ
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      3 2
      سوختیا
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      2 2
      ساکت بابا
  • کشورایران صومعه سرا IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    1 1
    درودبرشرفت آقاقراب عزیزمتاسفانه تمام این مشکلات بخاطراینکه فدراسیون وعواملش فوتبالی نیستندچه مسئولی هستندکه نمیدانستندکی مسابقات برگزارمیشی.تازه یادشان افتاده زمین مسابقات آماده نیست.اینهاجلوی چهارتاخارجی بنجول آبروی ایران رومیبرندچون هدفشان فقط برگزاری مسابقه وجریمه گردن عوامل تیمهاست.حتی جرآت ندارند۳امتیازازیی تیم کم کنندهنوزمسابقه شروع نشده بعضی تیمهابرای تیمی جبهه گرفتندحتمآبایدطرف گوربشی یابمیری تافدراسیون وعواملش ازخواب غفلت بیدارشوندفدراسیون بایدبخشنامه سریع صادرکنی هم کسرامتیاروهم جریمه.مردم میخوان ازفوتبال لذت ببرندحالاهرتیمی خوب بازی کردمیبری
  • یا الله IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    2 3
    لعنت به هرچی سرخکی لجنخواره
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
      0 0
      لعنت به خودت با این تربیت ات
  • یزدان IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    1 0
    الان مشکل فقط استقلال پرسپولیسه ؟؟
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      0 1
      استقلال و پیروزی.لطفا اسم استقلالو کنار اون اسم جعلی نیارید
  • یزدان IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    3 0
    اوضاع کشور خنده داره سر نخ تمام این ناکامیها و ناهنجاریها به فساد و دروغگویی ختم میشه
  • ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    1 0
    به شیخ گفتند موقع غذا خوردن کی است ؟ گفت برای توانگر آنگاه که گرسنه شود و برای فقیر آنگاه که بیابد
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    1 0
    واکنش ورزشگاه ازادی به تعمیرات همشگی . . بابا بسه دیگه خسته شدیم دیگه ما باید بریم موزه بشیم از ما بکشید بیرون
  • کاظم IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 0
    استقلال کلمه ای عربی است. چرا در ترکیه استقلالی ها اذیت نشدند؟؟؟؟؟!!!!! پرسپولیس آریایی پارسی تاریخ ایران است. چرا با بودن VAR در بازی رفت و برگشت پرسپولیس استقلال داورها نگذاشتند پرسپولیس برنده بشود؟؟؟؟؟!!!
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 0
    این فوتبال و مسخره بازی ها باید جمع بشه آقا ما به هیچ وجه از خرج شدن پولمون تو فوتبال و به خصوص پرسپولیس و استقلال راضی نیستیم و نخواهیم گذشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس