1

بازگشت جواد ظریف به سیاست ایران بار دیگر پای موسسات شبکه شده به آمریکایی‌ها را به سیاست ایران باز کرده است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

**********

روزنامه های امروز سه شنبه ۱۶ مردادماه در حالی چاپ و منتشر شدند که گمانه زنی هایی در مورد سکاندار دستگاه دیپلماسی، رایزنی دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه و چرا موضع صریح رئیس‌جمهور در دیدار وزیر خارجه اردن درباره پاسخ به صهیونیست‌ها مهم بود؟ در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

طیف رادیکال جبهه اصلاحات تلاش می کنند که در گزارش هایی با برجسته سازی آنچه که خطر وقوع جنگ و تله رژیم صهونیستی می نامند، تلاش می کنند تا تصریح کنند چون اسرائیل به طور رسمی مسئولیتی در قبال ترور شهید هنیه قبول نکرده، پس ایران در پاسخ به این رژیم دارای محدودیت است!

روزنامه هم‌میهن در گزارشی به نقل از گروه بین‌المللی بحران توصیه کرده است که ایرن به جای انتقام به سراغ مذاکره با آمریکا برود، انتشار این گزارش از این نهاد بدنام جای تعجب دارد، به نظر می‌رسد بازگشت جواد ظریف به سیاست ایران بار دیگر پای این دست موسسات شبکه شده را به سیاست ایران باز کرده است، در بخشی از این گزارش آمده است:

اوه بر این، بازیگران اصلی نشان داده‌اند که ابزارهای دیپلماتیک برای مدیریت بحرانی با این ماهیت را دارند. تجربه آوریل نشان می‌دهد که پیام‌های مستقیم بین ایالات متحده و اسرائیل، همراه با دیپلماسی قوی پشت پرده بین ایالات متحده و ایران، می‌تواند موثر باشد. نتیجه حمله ۱۳ آوریل ایران می‌توانست بسیار بدتر باشد اگر تهران از قبل آن را تلگراف نمی‌کرد، و اگر اسرائیل و متحدانش دفاعی قوی و عمدتاً موفق را پیش‌بینی نمی‌کردند. اسرائیل نیز می‌توانست با شدت بیشتری به این رگبار پاسخ دهد، اگر دولت بایدن در گفت‌وگوهای فشرده علیه آن رایزنی نمی‌کرد. با وجود همه این ملاحظات، خطر فراگیری آتش وجود دارد.

گروه بحران در روزنامه اصلاح‌طلب نوشته است:

این وظیفه کاخ سفید است که عواقب انحراف از خطوط قرمز را روشن کند. واشنگتن باید به تهران اطلاع دهد که هرچه جلوتر می‌رود، کمتر می‌تواند انتقام‌جویی اجتناب‌ناپذیر اسرائیل را محدود کند و خارج از برخی خطوط، خطرات غیرقابل کنترل خواهند شد. به اسرائیل نیز باید پیام سختی بدهد.

انتشار مانیفست یک شبکه جاسوسی در روزنامه‌ اصلاح‌طلب/ احیای برجام بهتر از انتقام خون شهدا است!

گروه بین‌المللی بحران(International Crisis Group)، یک سازمان ظاهرا غیردولتی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۹۹۵ با هدف فعالیت در زمینه مطالعه مناقشات خشونت‌بار و تدوین راه حل برای آن‌ها تشکیل شد. با این حال، افراد حاضر در هیات امناء این سازمان که همه از سیاستمداران و سرمایه‌داران و چهره‌های آکادمیک متنفذ هستند، نفوذ بسیار عمیق و محکم آن در ساختار حکومتی ایالات متحده و سایر کشورهای غربی، دسترسی‌های گسترده آن به حلقه‌های تاثیرگذار سیاست و اقتصاد و منابع مالی تامین کننده فعالیت آن، نشان می دهد که این سازمان که مقر اصلی آن در بروکسل بلژیک است، در همکاری تنگاتنگ با دولت ایالات متحده و متحدان غربی آن کار می کند.

چهره اصلی و تامین‌کننده مالی اصلی این سازمان هم کسی نیست جز کسی که نام او با فتنه ۸۸ برای ایرانی‌ها هم به نامی آشنا تبدیل شد: جرج سوروس

جرج سوروس، سرمایه‌دار یهودی صهیونیست، با اصالت مجارستانی، در دنیا به «پدر انقلاب‌های رنگی» معروف است، چرا که وقتی اولین بار در ۲۰۰۴ در اوکراین ماجرای «انقلاب نارنجی» پیش آمد و ویکتور یوشچنکو، مهره طرفدار آمریکا به واسطه آن اعتراضات خیابانی روی کار آمد، معلوم شد که پول و فرماندهی این سرمایه‌دار صهیونیست، از طریق بنیاد زیر نظر او «بنیاد جامعه باز» هدایت‌کننده ماجرا بوده، و او همین روند را در سایر انقلاب‌های رنگی در منطقه قفقاز و آسیای مرکزی ادامه داد.

نام سوروس در فتنه سال ۸۸ هم به میان آمد و بسیاری از تحلیل‌گران داخلی و تحلیل‌گران رسانه‌های آلترناتیو غربی درباره حضور سوروس به عنوان یکی از نقش‌آفرینان آن غائله قلم زدند. بازگشت دوباره تحلیل‌های این گروه به رسانه‌های ایرانی در این بازه زمانی جای تامل و تحقیق دارد!

انتشار مانیفست یک شبکه جاسوسی در روزنامه‌ اصلاح‌طلب/ احیای برجام بهتر از انتقام خون شهدا است!

روزنامه آرمان امروز دیگر روزنامه اصلاح‌طلب پشت پرده این دست بیانیه‌های آمریکایی در رسانه‌های ایرانی را فاش ساخته و نوشته است:

در بحبوحه ترس از تشدید تنش نظامی بین ایران و متحدانش با اسرائیل، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن با ابراز نگرانی «بسیار عمیق» نسبت به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به ویژه میان ایران و اسرائیل از همه طرف‌ها خواستند که «منطق انتقام‌جویی» را کنار بگذارند!

انتشار مانیفست یک شبکه جاسوسی در روزنامه‌ اصلاح‌طلب/ احیای برجام بهتر از انتقام خون شهدا است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 16
  • DE ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    8 2
    لطفا از اصلاح طلب های رادیکال که عکس یادگاری با موگینی میگرفتند ،بپرسید ، تو هشت سال مذاکره حتی نتونستید یک حساب بانکی از موگینی دریافت کنید! شر نرسایند به خیر شما امیدی نیست! سرمایه اسقاطیلی ها برای نجات قصاب ها چه جنب و جوش و تلاشی میکنه!
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    4 1
    چه جالبه خودشون میان امنیت ملی ایران رو تخریب می کنند و ما رو در نقطه ضعف قرار می دن بعد میان می گن خود پاسخ ندید و تسلیم شرایطی که ما بهتون تحمیل کردیم ، بشید. یعنی فقط یه احمق می تونن تو همچین معادله ای بازی کنه و قبولش کنه.
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    4 1
    هرچه به زمان خونخواهی شهید هنیه نزدیک تر می شویم سرمایه های اسقاطیل در ایران موجودیت خودشان و اربابشان رو بیشتر در خطر می بینند و احتمال حرکتی رذالت بار از آنها می رود تا فشار ها و حواس ها از اسقاطیل برداشته شود مخصوصا که دولتی اصلاح طلب بر سر کار است امیدواریم دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی در این مورد کاملاً هوشیار باشند
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 0
    اگر خب بمب اتم باشد بهتر است
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    3 0
    عدم انتقام یعنی ما هر وقت خواستیم به شما حمله می کنیم و شما پاسخی ندین
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 2
    نه صبر کنید
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 0
    بزنید
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    1 2
    وحدت ملی زورکی نمیشه ...
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    3 0
    از قدیم گفتن خودکرده را تدبیر نیست ،از مااااااست که بر ماااست.
  • صنعتگر IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    2 0
    بهترین راه دفع شر سر بر برف کردن و پذیرش جنایت نیست تا جنایت بعدی هم تکرار شود بلکه پاسخ جنگ نشان‌دادن آمادگی کامل برای جنگ است و پشیمان کردن متجاوز صدام را بنی صدر خائن تا ناف خوزستان کشاند تا کم شور را فدای مطامع غرب کند و بسیج ملی برای تعقیب متجاوز باعث پیروزی و حفظ کشور شد. بیشرف و نادان کسانی هستند که از پول بیت‌المال ارتزاق می‌کنند و آب در آسیاب دشمن من میریزند روزنامه ذلیل ، ملت به این حد از رذالت رای نداده
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 0
    خب ایالات متحده دارای پادشاهی مشروطه است
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 2
    جریان اصولگرایی بداند با این دولت ده برابر از روحانی بدتر هیچ رابطه ای نداره و به هم مربوط نستید خودشو وارد این دولت نکنه
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 0
    یک فرهنگ یک حکومت
  • DE ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    2 0
    فقط می تونم بگم دم شورای محترم نگهبان گرم
  • US ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 0
    با سلام " تئوریزه کردن واکنش ها". جنگ غزه جنگ تمام عیار نظام سلطه بر علیه فلسطین مقاوم و مقاومت فلسطینیان است.
  • US ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    3 1
    بازگشت جواد ظریف به سیاست ایران بار دیگر پای موسسات شبکه شده به آمریکایی‌ها را به.........
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    4 0
    هر مدل جاسوس میخواهی تو اس ال طلبان هست حرام خور نزول خور خائن به کشور منافق .......
  • طلبه قم IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    2 1
    بزارید جلوی چشم اژه ای شاید از املاک تفکیکی خارج شد کمی هم به اوضاع جاسوس ها بپردازه
  • DE ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 0
    خب چرا اینو به قوه قضاییه نمیگید؟ فقط می خواهید رو اعصاب مخاطب راه برید
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    1 2
    اینقدر پیازداغ نزن مشرق جان!
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    1 0
    نگارند مطلب در هم میهن با مدیرانش همگی صبحانه خورده اند
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    3 0
    سلام اگر ظریف در دولت مسول سیاست خارجی باشید بدانید ایشان به هیچ عنوان دوستار ایران نیست ودولت وایران ویران می کنند
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    4 0
    بازگشت ظریف برابر با ترور کسانی هست که دلسوز ایران هستند و مفید برای مردم ،ترور سردار سلیمانی و فخری زاده حاصل دولت روحانی با وزارت خارجه ظریف بود ،این ترور هم حاصل معاونت ظریف،چرا واقعا !
  • سید IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    3 0
    اصلاح طلبان بزدل و تهوع آور پزشکیان را دوره کرده اند که باید با عملیات انتقام جویانه ضد صهیونی ها مخالفت کند به طوری که یا اساساً انجام نشود و یا این که یک عملیات بی خاصیت صورت بگیرد تا غربی ها نرنجند و ظریف الممالک ملعون بتواند مثلاً دوباره باب مذاکره با یانکیستان را بگشاید و با یانکی ها عکس بیندازد و قدم بزند !!
  • FI ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    3 0
    واژه فارسی برای مانیفست نبود؟ کی می خواهید دست از رواج زبان دشمت بردارید؟ تا کی؟
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    0 0
    شیاطین خارجی ونوکران داخلیش درتلاطم انتقام ایران . البته این داخلیها زبان درازها منافع نوکریشان درخطر است
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
    0 0
    کارگردانان دولت همه درحال تکمیل هستند مانده چند بازیگر کهازکانال مجلس البته بافرش قرمز وارد شوند مجلس بداند اگر همکاری نکند جیزشان میکنیم
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
    0 0
    بخدا نظام بیهوده میترسه .شر این مفسدین دنیا طلب بایک محاکمه ورفتن سینه دیوار مفسدان ارشد کنده میشود اینه وهوادارانشان مرد میدان نیستند ماتاوان باج دادن رامیدهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس