هشدار کشورهای مختلف به شهروندان خود برای سفر به انگلیس

امارات، کنیا و هند و چندین کشور دیگر به اتباع خود در مورد شورش های راست افراطی در سراسر انگلیس هشدار دادند.

به گزارش مشرق از "تی آر تی ترکیه", سفارت کنیا در لندن روز سه‌شنبه اعلام کرد که از نزدیک «ناآرامی‌های اجتماعی» که در چندین شهر انگلیس در جریان است را زیر نظر دارد.

در این بیانیه آمده است: «سفارت کنیا از کنیایی‌هایی که در انگلیس و جزیره شمالی زندگی می‌کنند تشویق می کند تا مراقب سفرهای خود باشند و از راهنمایی‌های ارائه‌شده توسط مقامات محلی پیروی کنند.»

هند همچنین توصیه‌ای برای شهروندانی که در میان شورش‌ها و اعتراض‌ها به انگلیس سفر می‌کنند، صادر کرد و از آن‌ها خواست در پی اعتراض‌ها و شورش‌های خشونت‌آمیز ضد مهاجرتی هوشیار باشند و احتیاط کنند.

در بیانیه سفارت هند در لندن آمده است: «توصیه می‌شود اخبار و توصیه‌های محلی صادر شده توسط آژانس‌های امنیتی محلی را دنبال کنید و از مناطقی که در آن اعتراضات در جریان است اجتناب کنید.»

امارات نیز هشدار مشابهی صادر کرد که از اتباع این کشور خواست تا به دلیل مسائل امنیتی احتیاط کنند.

پیش از این، نیجریه، مالزی، استرالیا و اندونزی نسبت به سفر به انگلیس به دلیل شورش ها هشدار داده بودند.

ناآرامی‌ها در بریتانیا که جرقه آن را چاقوکشی یک نوجوان ۱۷ ساله به نام اکسل روداکوبانا زد؛ پسر بچه‌ای که به گفته پلیس این کشور در انگلیس و از والدینی رواندایی متولد شده و اکنون اعتراض‌های خیابانی را در این کشور به هفتمین روز کشانده است.

ماجرا از هفته گذشته و روز هشتم مرداد آغاز شد؛ زمانی که «اکسل» به یک کلاس یوگا و باله در شهر «ساوت پورت» حمله کرد و سه دختربچه خردسال را با ضربات چاقو کشت و تعدادی دیگر از جمله ۸ کودک و دو بزرگسال را زخمی کرد.

در پی این رویداد، معترضان ضد مهاجرت و ضد اسلامی به خیابان ها آمده و خواستار اخراج مهاجران شدند، به گونه‌ای که در چندین مورد و در شهرهای گوناگون انگلیس، معترضان حتی به هتل‌های محل اقامات پناهجویان حمله ور و با سردادن شعارهایی خواستار اخراج آنها شدند. از جمله در شهر هال که معترضان شیشه‌های هتل محل اسکان مهاجران را شکستند و با پلیس درگیر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ای ایران US ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    0 0
    انگلیسی ها حالا که همه پول ها را بالا کشیده اند طلا ها دزدیده شده و به انگلیس اورده شده حالا مهاجرین را نمی خواهد تا وقتی دوباره نیاز به پول نیاز باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس