کد خبر 1630902
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
تذکر فنی وزیر ارتباطات به آذری جهرمی

عیسی زارع‌پور در واکنش به اظهارات آذری جهرمی در خصوص فیبرنوری، قواعد فنی حاکم بر موضوع طبق استانداردهای جهانی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، روز گذشته محمدجواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات در نشستی که با حضور فعالان و صاحب‌نظران حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت «در دولت سیزدهم حالا مدعی ۷ میلیون پوشش هستند. مفهموم پوشش مطابق استانداردهای بین‌المللی من‌درآوردی است. با تمام سرمایه‌گذاری که انجام شد، ۱۵۰ هزار پورت به پورت‌های ما اضافه شد.»

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به این اظهارات در ویراستی نوشت: اظهارات وزیر محترم سابق حاوی نکات ناصحیحی بود.

وی افزود: یکی از نکات عجیب این بود که گفته‌اند در پروژه فیبرنوری، بحث «پوشش» یک چیز «من درآوردی» است و در دنیا چنین چیزی نداریم.

زارع پور ادامه داد: در تصویر زیر، تعریف «انجمن فیبرنوری منازل اروپا» در مورد پوشش (home passed) و تفاوت آن با اتصال (Home connected) را ببینید.

تذکر فنی وزیر ارتباطات به آذری جهرمی

وزیر ارتباطات در ادامه تأکید کرد: این مؤسسه مرجع اروپایی، پوشش (home passed) را تعداد ساختمان‌هایی که امکان اتصال دارند تعریف کرده و تفاوتش را با اتصال (home connected) توضیح داده که دقیقاً منطبق بر شیوه‌ای است که وزارت ارتباطات دنبال می‌کند.

زارع پور خاطرنشان کرد: شاخص اصلی خود اتحادیه اروپا هم برای اعلام پیشرفت طرح فیبر نوری منازل، همان «پوشش» است.

تذکر فنی وزیر ارتباطات به آذری جهرمی

گفتنی است عیسی زارع‌پور دارای دکترای شبکه‌های کامپیوتری از دانشگاه نیوساوت‌ولز استرالیا و پسادکترا از دانشگاه صنعتی شریف است. آذری جهرمی که در دولت دوازدهم وزیر ارتباطات بود، لیسانس مهندسی برق قدرت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    5 0
    خلایق هرچه لایق لیاقت مردم تفکر غربگرا و وقیحه که هیچ کاری نکنه و به کارایی که دیگران میکنن هم حمله کنه. خودش هیچ کاری برای فیبر نوری نکرد، از طرف دیگه به دولت قبل برای پروژه فیبر خوری حمله میکنه. ملت تو دوره پزشکیان باید خواب ادامه پروژه ی فیبر نوری رو ببینن.
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
      2 0
      در بند آخر کاملا مشخص شد که در این مورد آقای زارع پور تخصص و سواد بیشتری دارند و حرف ایشان بیشتر قابل استناد است .
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    9 1
    این آذری همه جوره میخاد خودنمایی کنه
    • DE ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
      4 0
      باز این خوب بود. وزیر قبلش که بعدا شد ریس دفتر روحانی حتی واحد تبادل اطلاعات رو بجای بایت یا کیلیو بایت بر ثانیه٬ هرتز بیان کرد. نکته جالب اینه که چطور ادم هایی با این سطح سواد می تونن رای جمع کنند؟
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    6 4
    تمام مدعیان اصلاح طلب همینجوری هستند پرمدعای بی سواد پر سرو صدا
  • KiaSorouri IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    0 1
    اروپا و آمریکا دشمن ما هستند در نتیجه استناد به داده های آنان مصداق روشنی از غربزده گی میباشد، از دولت انقلابی و وزیر سیزدهم میخام با تکیه بر دادهای جمهوری اسلامی تعریفی از پوشش ارائه دهند. البته اگر حرفی برای گفتن داشته باشند.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    4 0
    آقای جهرمی شما سوادت در همان اندازه است که بری و برای لنگی ها توئیت بزنی سوادت در حد اظهار نظر در مورد فیبر نوری نیست
  • FR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    6 0
    آقای پزشکیان اگر استقلال داشت نود در صد وزرای دولت سیزدهم را حفظ می‌کرد چون از بهترین ها بودند
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    1 0
    گفته استانداردهای من در اوردی
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    0 1
    پسا دکتر خیلی خوبه.؟ مخصوصا اگر سهمیه باشد.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    2 0
    به قدری این آذری تواین هفتاد هشتاد روز گذشته چندش بازی درآورد که احتمالاً آقای آذری سخنگوی دولت سیزدهم بخاطر مشابهت شهرت وترس از اشتباه گرفتن خیلی از مردم برود از ثبت احوال درخواست تغییر شهرت بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس