صعود به فینال با شوک ضربه فنی؛اسماعیلی یک گام تا طلای المپیک

چلنج صحیح کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، سعید اسماعیلی را به کشتی نیمه نهایی بازگرداند تا بتواند حریف چغر ارمنستانی را شکست داده و فینالیست المپیک ۲۰۲۴ پاریس شود.

به گزارش مشرق،‌ سعید اسماعیلی در اولین سال رسیدن به تیم ملی بزرگسالان، طی مبارزه‌ای سخت با حریف باهوش ارمنی،‌ به فینال المپیک رسید.

او که صبح امروز با نتیجه ۱۰ بر صفر اسحاق قایوی الجزایری را شکست داده بود و در ادامه در مصاف انتقامی با قهرمان وزن ۶۰ کیلوگرم المپیک ۲۰۲۰ توکیو و قهرمان وزن ۶۷ کیلوگرم جهان در سال ۲۰۲۳، ۹ بر صفر لوئیز اورتا سانچز کوبایی را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید،‌ در مصاف با اسلاویک گالستیان ارمنی درحالیکه در وقت اول ۵ صفر از حریف پیش افتاده بود، طی یک غافلگیری مقابل گالستیان ضربه فنی شد، اما درخواست چلنج کادر فنی با این توضیح که کشتی‌گیر ارمنی از پا استفاده کرده است، نتیجه را به ۷ بر صفر تغییر داد.

کشتی‌گیر ارمنی بار دیگر اسماعیلی را با فن کمر غافلگیر کرد و در آستانه پل بردن حریف، این بار اسماعیلی توانست از این وضعیت خود را خارج کرده و نتیجه ۹ بر ۴ به سود اسماعیلی شود.

کشتی‌گیر ایران در وقت دوم با خروج پای حریف از تشک، صاحب یک امتیاز دیگر شد،‌درحالیکه گالستیان کشتی‌گیر بسیار خطرناکی نشان داد که می‌تواند در ثانیه‌ای با بدلکاری نتیجه را تغییر دهد.

اسماعیلی که بعد از شوک ضربه فنی هوشیارتر کشتی می‌گرفت، ثانیه‌های پایانی را اداره کرد و درنهایت با همان نتیجه ۱۰ بر ۴ به پیروزی رسید و فینالیست شد.

او دومین فینالیست کشتی فرنگی ایران در پاریس است.

قهرمان جوانان جهان که پیش از این قهرمان آسیا شده و سپس در تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان توانست قهرمان وزن ۶۷ کیلوگرم المپیک ۲۰۲۰ توکیو را طی دو مبارزه انتخابی شکست داده و صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک ۲۰۲۴ شود.

حریف فینال اسماعیلی،‌ پرویز نصیبوف نایب قهرمان المپیک از اوکراین خواهد بود که در نیمه‌نهایی موفق به شکست حسرت جعفروف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • طالب عباسی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    0 1
    انشاالله خدا خواسته سعید جان امسال طلایی اولمپیک بگیره وخواهد گرفت
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    1 0
    امیدوارم به اوکراین ببازه تا ملت مظلوم اوکراین خوشحال بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس