کد خبر 1631339
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی موثر و غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی است که علاوه بر جوانسازی، برای برطرف کردن سلولیت، بهبود لک و جای زخم، درمان ریزش مو و حتی لاغری موضعی انجام می‌شود. این روش به علت آنکه عوارض کمتری نسبت به روش‌های جراحی دارد، به عنوان یک تکنیک محبوب درمانی برای پوست و مو شناخته می‌شود. در این مطلب اطلاعات کلیدی و مفیدی دربارۀ مزایا، هزینه مزوتراپی و همچنین سوالات متداول گردآوری کرده‌ایم تا با این روش نوین جوانسازی و درمانی پوست و مو آشنا شوید.

مزوتراپی: راز جوانی و زیبایی با قیمتی مناسب

مزوتراپی راه حلی ایده‌آل برای جوانسازی پوست با قیمتی مناسب

در روش مزوتراپی، مواد مغذی و دارویی مانند عصاره گیاهان دارویی، آنزیم‌ها، انواع ویتامین‌، هورمون‌ها، داروهای خاص، مواد ضد پیری و هیالورونیک اسید به شکل مستقیم در لایه میانی پوست یا زیرپوستی تزریق می‌شوند. با تزریق این مزودرم‌ها یا اصطلاحا کوکتل‌های جوانسازی و درمانی، چین و چروک، جای زخم‌ و آکنه، لک و همچنین افتادگی و شلی پوست تا حد قابل توجهی برطرف می‌شود. همچنین کوکتل‌های مخصوص مزوتراپی با تقویت پیاز مو، از ریزش غیرعادی آن جلوگیری کرده و کیفیت، ضخامت و پرپشتی موها را بهبود می‌بخشند. بنابراین در این بخش به معرفی انواع مزوتراپی می‌پردازیم تا با مزایای این روش آشنا شوید. به طور کلی درمان با روش مزوتراپی شامل موارد زیر است:

مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت برای کاهش چین و چروک، رفع شلی و افتادگی پوست، رفع مشکلات رنگدانه، حذف موضعی چربی اضافی از بعضی نواحی صورت مانند غبغب، رفع کم آبی پوست، درمان لک‌های پوستی و رفع جای زخم‌ و آکنه استفاده می‌شود.

مزوتراپی دور چشم

از مزوتراپی دور چشم برای درمان پف، تیرگی و سیاهی دور و زیر چشم استفاده می‌شود. اما در بعضی موارد که مشکلات پوست ناحیه دور چشم بیش از حد است به طوری که با مزوتراپی قابل درمان نیست، باید از طریق روش‌های دیگر از جمله تزریق فیلر و چربی و یا جراحی، برای رفع مشکل اقدام کرد.

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو برای افزایش سرعت رشد موها، رفع ضعف ساقه مو، جلوگیری و توقف ریزش غیرعادی مو، درمان طاسی و ریزش سکه‌ای مو استفاده می‌شود. انواع مواد موجود در مزوتراپی باعث تقویت فولیکول‌های مو، رشد دوباره موهای از دست رفته و تنظیم ترشح چربی از غدد موجود در پوست سر می‌شوند. بنابراین مزوتراپی یکی از روش‌های محبوب درمان مشکلات مو به شمار می‌رود.

مزوتراپی: راز جوانی و زیبایی با قیمتی مناسب

مزوتراپی ابرو

مزوتراپی ابرو برای درمان ریزش موضعی یا رشد ناقص موهای ابرو استفاده می‌شود. پزشک متخصص برای مزوتراپی ابرو از کوکتل ویژه‌ای با ترکیباتی از ویتامین‌های مغذی، مواد معدنی، پروتئین‌ها و داروهای تقویت کننده گردش خون موضعی استفاده می‌کند. تزریق این مواد به زیر پوست ناحیه ابروها، باعث تقویت ریشه و رشد ابرو می‌شود.

مزوتراپی لاغری

یکی از کاربردهای موثر کوکتل‌های مزوتراپی، برای ایجاد لاغری موضعی در نواحی مختلف بدن از جمله ران، پهلو، شکم، بازو و باسن است. در این روش، پزشک متخصص با توجه به حجم و تراکم چربی ناحیه مورد نظر تشخیص می‌دهد که مزوتراپی برای لاغری موضعی چقدر تاثیر خواهد داشت. بنابراین جهت انجام این روش لاغری و اطلاع از هزینه مزوتراپی، حتما با پزشک متخصص با تجربه در مرکز درمانی معتبر مشورت کنید.

هزینه مزوتراپی

هزینه مزوتراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله محل درمان، تعداد جلسات مورد نیاز، وسعت محل درمان، وضعیت ناحیه درمان، دستمزد پزشک و از همه مهمتر نوع مواد و برند مورد استفاده؛ زیرا هر چه مواد مزوتراپی مرغوب‌تر باشد، در نتیجه قیمت بالاتری دارد.

عوارض مزوتراپی

اگرچه مزوتراپی یک روش ایمن و غیرتهاجمی است، اما در بعضی موارد نادر ممکن است عوارض جانبی داشته باشد که شامل التهاب موضعی، قرمزی، تورم و درد است. معمولا این عوارض موقتی هستند و بعد از چند روز بهبود پیدا می‌کنند. اما در صورتیکه همراه با علائم حساسیت مانند خارش، قرمزی و تورم شدید همراه با تحریک پذیری پوست باشد، باید حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

همچنین در صورت عدم رعایت بهداشت فردی و یا ضدعفونی نبودن تجهیزات پزشکی، خطر ایجاد عفونت وجود دارد. بنابراین برای مزوتراپی حتماً به یک متخصص معتبر و با تجربه مراجعه کنید و صرف پایین‌تر بودن هزینه مزوتراپی در بعضی آگهی‌های تبلیغاتی، به هر مرکز زیبایی اعتماد نکنید.

مزوتراپی: راز جوانی و زیبایی با قیمتی مناسب

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی

این روش درمانی بعد از انجام، غیر از رعایت نکات استحمام به مراقبت‌ خاصی نیاز ندارد و می‌توانید بعد از تزریق به کارهای عادی و روزمره خود مشغول شوید. اما قبل از انجام باید این موارد را رعایت کنید:

  1. تا یک هفته قبل از مزوتراپی، داروهای ایبوپروفن و آسپرین مصرف نکنید و اگر از داروهای انعقاد خون استفاده می‌کنید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  2. تا یک روز بعد از مزوتراپی از مصرف داروهای ضد التهاب خودداری کنید و فقط با مشورت پزشک مسکن مصرف کنید.
  3. برای مزوتراپی مو حتما شب قبل از مراجعه به کلینیک موهای خود را بشویید. تا ۲۴ ساعت قبل از مزوتراپی از حالت دهنده‌ها و ماسک‌های مو استفاده نکنید.
  4. هشت ساعت قبل از مزوتراپی به هیچ عنوان دوش نگیرید. بعد از مزوتراپی تا ۳ روز حمام نکنید و بعد از ۳ روز، بیش از ۱۵ دقیقه در حمام نمانید. همچنین با آب خیلی گرم استحمام نکنید، زیرا باعث کبودی پوست می‌شود.
  5. تا سه روز بعد از مزوتراپی ورزش نکنید زیرا عرق باعث خروج مزودرم‌ها می‌شود.
  6. بلافاصله بعد از مزوتراپی از مواد آرایشی بر روی نواحی تزریق شده استفاده نکنید.
  7. آب و مایعات فراوان بنوشید.
  8. اگر در محل درمان تورم مشاهده کردید با پزشک خود تماس بگیرید.

سخن پایانی

بدون شک مزوتراپی یکی از راحت‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین روش‌های جوانسازی و درمانی پوست و مو محسوب می‌شود. به ویژه اگر برای رفع مشکلات کم پشتی مو و طاسی سر، به روش‌های جراحی مانند کاشت مو تمایل ندارید مزوتراپی بهترین روش غیر تهاجمی و غیر جراحی است که علاوه بر ترمیم ریشه مو، به افزایش حجم مو کمک می‌کند. همچنین سریع‌ترین روش تقویت و زیبایی پوست است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه مزوتراپی، انواع برندهای معتبر کوکتل‌های مزوتراپی و مشاوره رایگان، با راه‌های ارتباطی دکترتو کلینیک تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

1. در چه مواردی نباید مزوتراپی انجام داد؟

ابتلا به دیابت کنترل نشده، زنان باردار یا شیرده، درمان همزمان جوش‌های صورت با قرص راکوتان، درمان همزمان با لیزر، داشتن پوست آفتاب سوخته یا برنزه، ابتلا به بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس، شیمی درمانی، وجود زخم تازه روی پوست، ابتلا به بیماری قلبی، ابتلا به انواع سرطان، ابتلا به مشکلات انعقاد خون، ابتلا به بیماری‌های سیستم ایمنی.

۲. آیا مزوتراپی درد دارد؟

خیر مزوتراپی هیچ دردی ندارد زیرا سوزن‌های مزوگان بسیار ظریف هستند و در محل تزریق نیز پماد بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. اگر از سوزن‌های مزوتراپی می‌ترسید روش‌های درمانی غیر سوزنی هم وجود دارد، اما اثر آن ضعیف‌تر است.

۳. برای مزوتراپی به چند جلسه نیاز است؟

تعداد جلسات مزوتراپی به شرایط پوست و یا موی شما بستگی دارد که تشخیص آن با پزشک متخصص است. مثلا جلسات مزوتراپی مو بین ۶ تا ۱۲ جلسه و فواصل بین جلسات متغیر است.

منبع:

https://doctoreto.com/offer

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس