ادعای آمریکا درباره نابودی لانچر موشک و شهپاد یمن

با گذشت حدود یک ماه از هشدار محرمانه سنتکام درباره شکست آمریکا در برابر یمن، واشنگتن مدعی شد که یک سکوی پرتاب موشک، دو پهپاد و یک شهپاد یمنی‌ها را هدف قرار داد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین با حمایت‌های آمریکا ادامه دارد، واشنگتن حمایت یمن از غزه را «تهدیدی برای منطقه» خواند.

همزمان با خبرساز شدن دومین سفر رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مایکل کوریلا به فلسطین اشغالی طی یک هفته اخیر، واشنگتن اعلام کرد که حملات «موفقی» را علیه یمن انجام داده است.

سنتکام مدعی شد که طی ۲۴ ساعت گذشته، «با موفقیت» یک سکوی پرتاب موشک و یک شهپاد (شناور بدون سرنشین) را در یمن از بین بردند و در دریای سرخ هم دو پهپاد یمنی را ساقط کرد.

کوریلا که دوشنبه هفته گذشته به فلسطین اشغالی رفته بود، پنجشنبه بار دیگر به تل‌آویو رفت و با رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی دیدار کرد. به گفته صهیونیست‌ها، آنها «مسائل راهبردی و آمادگی‌ها برای مقابله با تهدیدها» را بررسی کردند.

واشنگتن در توجیه حملات خود به یمن گفته که تسلیحات آنها، «تهدیدی آشکار و قریب‌الوقوع برای نیروهای ایالات متحده و کشتی‌های تجاری در منطقه بود.»

آمریکا به بهانه تامین امنیت کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ، یک ائتلاف دریایی با تعدادی از متحدان و شرکای خود علیه یمن ایجاد کرد.

یمن در اعتراض به نسل‌کُشی در غزه، در ابتدا حملات به کشتی‌های اسرائیلی و به مقصد رژیم صهیونیستی را در دستورکار قرار داد و سپس به سراغ حملات به عمق خاک فلسطین اشغالی رفته است.

اواخر تیر ماه بود که روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از نامه محرمانه کوریلا به وزیر دفاع و هشدار او درباره شکست عملیات آمریکا علیه یمن خبر داد.

سنتکام در بیانیه تازه خود، بدون اشاره به تداوم جنایات جنگی اسرائیل و اقدامات تروریستی آن در کشورهای مختلف منطقه، حمایت‌های یمن از مردم غزه را «رفتار بی پروا و خطرناک» توصیف و ادعا کرد که «حوثی‌های مورد حمایت ایران ثبات و امنیت منطقه را تهدید می‌کنند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس