کد خبر 1631773
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
سربازان آمریکایی تست شناختی می‌دهند

پنتاگون از وضع سیاست‌های جدید برای کنترل آسیب‌های مغزی به سربازان خود خبر داده و اعلام کرده است که از سال آینده از تمامی سربازان جدیدالورود به ارتش این کشور، تست شناختی پایه گرفته خواهد شد.

به گزارش مشرق، «کاتلین هیکس»، معاون وزیر دفاع ایالات متحده اعلام کرده است که برای افزایش مراقبت‌های مغزی از سربازان آمریکایی، از آن‌ها تست شناختی گرفته خواهد شد تا درمان آسیب‌های مغزی بعدی آن‌ها راحت‌تر انجام شود.

علاوه بر این، وی خواستار افزایش فاصله بین محل انفجارها با نیروهای ارتشی در حین آموزش‌های نظامی شده است تا مواجهه نیروها با این انفجارها کاهش یابد. این مقام آمریکایی افزوده است که امکانات محافظتی لازم نیز باید در اختیار همه افرادی قرار بگیرد که سلاح‌های خاصی را شلیک می‌کنند.

وضع سیاست‌های جدید توسط وزارت دفاع آمریکا در شرایطی انجام شده است که گزارش‌هایی مبنی بر آسیب‌های مغزی سربازان این ارتش مخابره شده است. ۹ ماه قبل، یکی از سربازان ذخیره آمریکایی با نام «رابرت کارد» در لوئیستون با شلیک گلوله، ۱۸ نفر را به قتل رسانده و ۱۳ نفر را نیز مجروح کرده بود. معاینات بعدی از صدمات مغزی به «کارد» بر اثر مواجهه با انفجارهای سطح پایین متعدد، خبر می‌داد.

بر اساس این سیاست جدید، تمامی سربازان جدیدالورود بعد از ۳۱ دسامبر، تحت تست های شناختی قرار می‌گیرند و همچنین سربازان حاضر نیز باید تا پایان ۲۰۲۵، این تست ها را انجام دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس