کد خبر 1631935
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین در مطلبی با عنوان تامین سرمایه و نوسان در قیمت؛ دو چالش اصلی در بخش معادن و فلزات به یادداشت وبگاه «اس اند پی گلوبال» که به مرور چالش‌های مهم که در حوزه‌های «سرمایه»‌ و «قیمت» پیش‌روی بخش معادن و فلزات در جهان قرار دارد، پرداختهه است نوشت:

در حوزه سرمایه‌ای، حفظ و توسعه فعالیت‌های استخراجی و فرآوری –بالاخص به سبب اتمام ذخایر مقرون به صرفه کشف شده- و همچنین اقدامات کاهش‌دهنده انتشار کربن نیازمند سرمایه‌گذاری بالایی است و «ادغام» نیز نمی‌تواند به کاهش هزینه‌های سرمایه‎ای بینجامد. در همین حال، عدم قطعیت در بازگشت‌پذیری سرمایه در این بخش موجب چالش در تامین اعتبار شده است.

دو چالش اصلی در بخش معادن و فلزات

در حوزه قیمتی، قیمت عمده فلزات 20 تا 30 درصد نسبت به رکورد دو سال قبل کاهش داشته است و دوره‌های طولانی رکود در قیمت‌ها حاکم می‌شود. رکود بازار مسکن چین به طور مشخص موجب عدم تعادل در عرضه و تقاضای فلزات –بالاخص فولاد- شده است که بخشی از این عدم تعادل با محدودیت‌های ساختاری در طرف عرضه جبران شده است. کماکان، تزریق مازاد تولیدی چین به بازارهای صادراتی، به قیمت جهانی فولاد فشار وارد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس