کد خبر 1632309
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
روسیه: هندی‌ها را برای جنگ به اوکراین نفرستادیم

سخنان اخیر وزیر خارجه هند درباره حضور شماری از اتباع این کشور در جنگ روسیه با اوکراین، واکنش سفارت مسکو در دهلی نو را درپی داشت.

به گزارش مشرق، «روسیه هرگز سعی نکرده که شهروندان هند را برای جنگ با ارتش اوکراین به کار گیرد.» این حرف را سفارت مسکو در دهلی نو اعلام کرد.

این سفارتخانه در بیانیه‌ای در واکنش به سخنان وزیر خارجه هند و گزارش‌ برخی رسانه‌ها، حضور تعدادی از اتباع هندی‌ به عنوان سرباز در ارتش روسیه را تایید و اعلام کرد که شماری از آنها در جنگ اوکراین کشته شده‌اند.

سفارت روسیه تسلیت عمیق خود را به دولت هند و خانواده‌های متوفیان ابراز کرد و گفت که دو کشور از نزدیک برای بازگرداندن اتباع هندی که داوطلبانه برای خدمت در ارتش روسیه ثبت نام کرده‌اند، همکاری می‌کنند.

در این بیانیه تصریح شده که روسیه به تمام تعهدات قراردادی خود در قبال شهروندان هندی، از جمله پرداخت حقوق، عمل خواهد کرد.

سوبرهمانیام جایشانکار وزیر خارجه هند روز جمعه گفت که در مجموع ۹۱ هندی در ارتش روسیه جذب و هشت نفر از آنها تاکنون کشته شده‌اند.

به گفته او، ۶۹ هندی حاضر در جنگ اوکراین، هنوز در انتظار برای بازگشت از روسیه به هند هستند و نارندرا مودی نخست وزیر این کشور شخصا این موضوع را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی دیدار ماه گذشته آنها در میان گذاشته است.

سفارت روسیه در هند اعلام کرد که دولت روسیه «در هیچ مقطع زمانی، درگیر هیچ کارزار علنی یا مبهم برای استخدام اتباع هندی برای خدمت نظامی در روسیه نبوده است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس