کد خبر 1632652
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
عارف

معاون اول رئیس‌جمهور با طرح این سؤال که جایگاه زنان باید کجا باشد؟ اظهار کرد: اگر بخواهم در یک جمله بگویم، تبدیل نظام حکمرانی مردسالار به شایسته‌سالار است و هیچ چیز دیگر نمی‌خواهیم.

به گزارش مشرق، محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در آیین تکریم و معارفه معاونان قدیم و جدید امور زنان رئیس‌جمهور، در سخنانی، گفت: به خواهر گرامی سرکار خانم بهروز آذر تبریک می‌گویم که بانشاط جوانی و عقبه علمی وارد این عرصه شدند.

وی افزود: برای ما مایه افتخار است که در دولت در خدمت خانمی جوان، متعهد و پرتلاش هستیم. به دختران جوان و ورزشکاران قهرمانمان در رقابت‌های المپیک تبریک می‌گویم که هم در عرصه رقابت و هم در عرصه اخلاق پیروز شدند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین تصریح کرد: از همه زحمات ۲۰ سال گذشته تشکر می‌کنم، در سال ۸۳ یک سوال از خانم زهرا شجاعی پرسیدم که این سؤال را از خانم بهروزآذر هم می‌پرسم که اگر این معاونت نبود، چه اتفاقی می‌افتاد و به دنبال آن مطرح کردم که با چه جامعه‌ای کار می‌کنیم.

عارف با بیان اینکه زنان در هشت سال دفاع مقدس در دو جبهه جنگیدند و آن خط مقدم و در پشتیبانی از جنگ بوده است.

وی با تأکید بر اینکه زنان ما در دانشگاه‌ها درخشیدند، اظهار کرد: نرخ باسوادی زنان ما از ۱۵ درصد اوایل انقلاب به بالای ۸۵ درصد امروز رسیده است.

معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به معاون جدید امور زنان ریاست‌جمهوری، ادامه داد: خانم بهروز آذر به ما پاسخ دهند که زنان کجای کار هستند، آیا با اهداف بلند و شعاری می‌توانیم به کمک نیمی از جمعیت کشورمان برسیم؟ شاخص‌های پیشرفت علمی دختران در مقابل پسران را دنبال کنید، مطمئن هستم که در اکثر شاخص‌ها، دختران ما بهتر هستند.

عارف با طرح این سؤال که جایگاه زنان باید کجا باشد؟ اظهار کرد: اگر بخواهم در یک جمله بگویم، تبدیل نظام حکمرانی مردسالار به شایسته‌سالار است و هیچ چیز دیگر نمی‌خواهیم.

وی اضافه کرد: خانم‌ها نیازی به تبعیض ندارند؛ نیازی به سهمیه‌ای که گاهی خودمان دادیم و در مجلس دهم ۳۰ درصد لیست نمایندگان تهران را به زنان سهمیه دادیم که موفق هم بود و عملکرد ۹ نماینده تهران نسبت به عملکرد نمایندگان ۲۱ مرد در مجلس دهم می‌چربد؛ این واقعیت است، من کمتر شعار می‌دهم، می‌توانید بررسی کنید.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه می‌خواهیم نظام شایسته‌سالار داشته باشیم، اما امروز نظام مردسالار است، گفت: در جلسات گاهی از خانم‌ها تعریف می‌کنیم، چون می‌خواهیم شب در خانه دعوا نداشته باشیم، این راهش نیست، این رفتار یک حکومت مردمی نیست.

عارف تصریح کرد: دنبال شرایطی هستیم که هیچ تبعیضی بین زن و مرد در حکمرانی و پذیرفتن مدیریت‌ها و مسئولیت‌ها نباشد؛ ارتقای جایگاه زن در نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری یک اصل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    همین که تو شدی معاون اول معلوم شد تکلیف بقیه وزرا
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      نگو ترو خدا
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    بابا کدوم شایسته یک مشت پیر پاتال از خود تا بقیه کابینه فقط ریا سر مردم گول مالیدن بعد بیایید دم از علی ع زدن ما که به جلیلی رای دادیم
  • DE ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    چجور شایسته سلاری هست که برای زن ها ۳۰ درصد حق جدا درنظر گرفتید؟ ژن خوب و باقی دیگر هیچ
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    باشه
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    فک کنم منظورشون هست اسم شون شایسته باشه ،
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    جمع کن عمو!! فرق معدن و دره و مکان گردشگری را نمیدونی بعد قمپز در میکنی!!؟
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    ماازاصلاح طلبان هیچ شایسته سالاری ندیدیم هرچی بوده اصلاحات سالاری بوده وتخریب ودروغگویی واتهام زنی وفتوشاپ کاری
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    1 0
    معلومه😅همین تو هم نتیجه ی نظام شایسته سالاری هستی
  • محمدایوب IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    1 0
    پس چرا شهیندخت وابتکار وفائزه هاشمی. مهدی هاشمی مهدی جهانگیری دختر نعمت زاده دختر محمد شریعتمداری ودامادش را نیاورده ژن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس