آمریکا عراق

آنتونی بلینکن، در راستای تلاش‌های خود برای جلوگیری از حمله احتمالی ایران به اسرائیل در تماس تلفنی‌ با نخست‌وزیر عراق در مورد آخرین تحولات منطقه و کاهش تنش در خاورمیانه گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا از تماس وزیر خارجه این کشور با نخست‌وزیر عراق خبر داده است. به اذعان این وزارت‌خانه، بلینکن در این گفتگوی تلفنی بر «اهمیت نقش تمام طرف‌های درگیر برای آرام‌کردن تنش‌ها و جلوگیری از تنش بیشتر» و همچنین «گسترش ثبات» در منطقه تأکید کرده است.

مسئولان آمریکایی در حالی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از حمله ایران به اسرائیل انجام می‌دهند که این، رژیم صهیونیستی بوده است که با به‌شهادت‌رساندن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در هنگام حضور او در تهران؛ منطقه را بیش‌ازپیش به آشوب کشانده است.

اسرائیل در حالی هنیه را در تهران به شهادت رساند که هم‌زمان مذاکرات آتش‌بس با حماس در جریان بود و رهبر سیاسی حماس، نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در این مذاکرات ایفا می‌کرد.

وزیر خارجه آمریکا در این دیدار اعلام کرده است که این کشور به «روند کمیسیون عالی نظامی در مورد زمان و چگونگی انتقال نیروهای ائتلافی حاضر در عراق پایبند است».

بلینکن همچنین به روابط دو کشور اشاره و تصریح کرده است که «آمریکا به روابط بین دو کشور برای ایجاد فرصت‌های اقتصادی و سعادت برای همه عراقی‌ها متعهد است».

دست‌کم ۲۵۰۰ نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند. نیروهای آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش، در عراق مستقر شده بودند. عراق خواستار خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش از منطقه شده است. قرار است این انتقال تا پایان سپتامبر ۲۰۲۵ به طور کامل انجام شده و پایان یابد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    0 0
    این بلینکن عوضی برای این دوره افتاده که میدونه با اجرای عملیات وعده صادق 2 هزینه همه خسارتها و خرابیهای درون خاک فلسطین اشغالی رو باید واشنگتن ابله پرداخت کنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس