تظاهرات حامیان فلسطین در کارزار هریس

تظاهرات حامیان فلسطین در محل کارزار انتخاباتی هریس در «هارلم» منهتن، به دخالت پلیس آمریکا و دستگیری شماری از تظاهرات‌کنندگان انجامید.

به گزارش مشرق، فعالان و حامیان فلسطین با تجمع در خیابان‌های هارلم نیویورک و کمپین کامالا هریس، حمایت خود از فلسطین را اعلام کردند.

این تظاهرات‌کنندگان همچنین استعفای رئیس دانشگاه کلمبیا را که پیش از این موجب دستگیری دانشجویان حامی فلسطین شده بود؛ جشن گرفتند. این تجمع به دخالت پلیس ایالات متحده آمریکا منجر شده و در نتیجه آن، ده‌ها نفر از تظاهرات‌کنندگان، دستگیر شدند.

روز گذشته، مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا از سمت خود استعفا کرد. وی به دلیل سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در این دانشگاه، مورد انتقادات فراوانی قرار گرفته بود. شفیق با درخواست از پلیس نیویورک برای ورود به دانشگاه کلمبیا، موجب دستگیری ده‌ها دانشجوی حامی فلسطین شده بود. او در آخرین اقدام در ۳۰ آوریل نیز خواستار دخالت پلیس نیویورک در تظاهرات حامیان فلسطین در این دانشگاه شده بود. در پی این اقدام، در مجموع، ۱۱۲ دانشجوی دانشگاه کلمبیا توسط پلیس دستگیر شدند.

از سوی دیگر، کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات، سیاستی دوگانه در قبال فلسطین در پیش گرفته است. وی در کلام اذعان می‌کند که «باید هر چه زودتر آتش‌بس در غزه برقرار شود و مصیبت‌های مردم غزه پایان یابد»، اما در عمل، حاضر نیست حمایت‌های خود از اسرائیل را متوقف کند.

پیش از این، حامیان فلسطین خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی توسط هریس شده بودند اما «فیل گوردون»، مشاور امنیت ملی هریس در پستی در شبکه ایکس تصریح کرده بود که «هریس از تحریم تسلیحاتی اسرائیل حمایت نمی‌کند».

وی گفته بود که «هریس همیشه از قابلیت دفاعی اسرائیل در مواجهه با ایران و نیروهایی که توسط ایران پشتیبانی می‌شوند؛ اطمینان حاصل خواهد کرد».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس