دبیر: طلایی‌های المپیک بالای صد میلیارد گیرشان می‌آید/ می‌شد رنگ‌ مدال‌های‌مان بهتر باشد

رییس فدراسیون کشتی با بیان این که می‌توانستیم ۹ یا ۱۰ مدال در المپیک بگیریم، گفت: ارزیابی کمیته المپیک ۴ یا ۵ مدال برای کشتی بود.

به گزارش مشرق، علیرضا دبیر درباره ۸ مدال کشتی آزاد و فرنگی ایران در المپیک پاریس، گفت: رنگ مدال‌ها می‌شد بهتر باشد. ما می‌توانستیم ۹ یا ۱۰ مدال بگیریم و رنگ مدال‌های‌مان هم بهتر باشد اما الحمدلله راضی هستیم.

رییس فدراسیون کشتی،‌ در پاسخ به این سوال که ارزیابی کمیته ملی المپیک درباره کشتی چند مدال بود؟ خاطرنشان کرد: ارزیابی آن‌ها در مجموع ۴ یا ۵ مدال برای کشتی آزاد و فرنگی بود.

وی درباره دلایل نتایج خوب کشتی در المپیک، اظهار کرد: من روزی که آمدم فقط ۵۰ تا ۶۰ پرسنل اینجا را برداشتم. فدراسیون کشتی بالای ۸۰ تا ۹۰ پرسنل داشت. احتیاجی به این تعداد پرسنل نداشت. من نمی‌توانم پولی که باید بابت توسعه کشتی بگذارم را حقوق بدهم. همه برادرزاده یا خواهرزاده این و آن بودند. من حتما دارم هزینه می‌دهم. من خیلی از روسای هیات‌های کشتی را برداشتم که کاسب بودند و کار بلد نبودند. فقط یکی از آن‌ها ۱۸ تا ۲۰ بار من را به دادگاه برد. نمی‌شود مدیر باشی و هرینه ندهی. دوم این که باید وقت بگذاری و سوم هم فحش بخوری.

دبیر ادامه داد: ما روز اولی که آمدیم به بچه‌های تیم ملی گفتم شما حق ورود به مسائل سیاسی را ندارید. آخر این‌ها کارشان کشتی است و هیچ چیز از سیاست بلد نیستند و نمی‌دانند پشت پرده چه خبر است‌. من واقعا بچه‌ها را از این فضا دور کردم.

رییس فدراسیون کشتی تصریح کرد: دومین مورد مهم تامین زندگی آن‌هاست. من خودم این راه را رفته‌ام. من اگر غذای خوب به آن‌ها ندهم یا کارشان را دنبال نکنم این‌ها من را باور نمی‌کنند. خیلی از کشتی‌گیرها کارمند رسمی شدند و در ادارات مختلف هستند. خود ما،‌ کمیته المپیک و چند جای دیگر حقوق می‌دهیم. الحمدالله درآمدشان خوب است. خودم حواسم هست.

وی خاطرنشان کرد: کی این طور بوده که فدراسیون کشتی جایزه بدهد؟ خود ما ۶ میلیارد به طلایی‌های المپیک جایزه می‌دهیم.

دبیر در پاسخ به این سوال که طلایی‌های کشتی در المپیک چقدر پاداش می‌گیرند؟ گفت: فقط ۲۴ میلیارد تومان نقد از فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته المپیک می‌گیرند. حتما در استان‌های‌شان نیز پاداش می‌گیرند و بخش خصوصی هم می‌دهد. در مجموع بالای صد میلیارد تومان گیرشان می‌آید. البته باز هم کم است.

رییس فدراسیون کشتی درباره میزان بودجه فدراسیون کشتی، گفت: آنچه وزات ورزش سال گذشته داد صد میلیارد تومان بود اما عملکرد ما ۴۳۰ میلیارد تومان بود.

او در پاسخ به این سوال که باقی این هزینه‌ها را از کجا تامین می‌کند؟ خاطرنشان کرد: از اسپانسرها گرفتیم، از مسابقات‌مان درآمدزایی کردیم. از هر کجا که فکرش را بکنید گیر می‌آوریم. رفقای من دیگر سلام علیک نمی‌کنند و وقتی من را می‌بینند جیب‌شان را می‌بندند.

دبیر که در یک‌ گفت‌وگوی تلویزیونی حضور داشت، در پایان گفت: من این روزها را می‌دیدم. از روز اول که علیرضا دبیر را می‌زدند می‌خواستد این اتفاقات نیفتد. من می‌دانستم چه کار می‌کنیم. معتقدم اگر قرار است موفق شویم باید زیر ساخت درست شود. امکانات کمپ تیم‌های ملی کشتی از آمریکا و روسیه هم بهتر است. ما به‌روزترین امکانات فیزیوتراپی را داریم. اتاق پزشکی، سونا،‌ استخر، بازی‌های‌ کامپیوتری و ... را مهیا کردیم. سالن همایش‌ها داریم که نزدیک ۱۱۰۰ نفر گنجایش دارد. هم خودمان از آن استفاده می‌کنیم و هم از آن درآمدزایی داریم. از همه جای دنیا می‌آیند با ما اردو بگذارند. از هر کشتی‌گیر خارجی برای اسکان در کمپ هر شب ۱۵۰ دلار می‌گیریم.

دبیر در پایان گفت: ما هنوز خیلی عقبیم. به من می‌گویند راضی هستی؟ خیلی رک می گویم نه. این فقط ۳۰ تا ۳۵ درصد توانایی ماست. نمی‌دانم باشم یا نباشم و خدا چه می‌خواهد اما پتانسیل کشتی خیلی بیش‌تر از این‌هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    13 0
    این چه تیتریه
    • حسن IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
      5 0
      سلام آره اون گفته در مجموع کل کشتی گیرها حدود صد میلیارد پاداش اونهم شاید بگیرند، اما تنظیم کننده ی این خبر زرد طوری نوشته که گویا هر طلایی صد میلیارد میگیره! و این یعنی بی تقوایی!! لطفاً چاپ بفرمایید.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    7 8
    مهم اینه که تو راضی هستی !
    • حرف حساب IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
      0 1
      و منافقان وطنفروش ناراضی!! ؟ مگه نه
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    5 8
    دوصد گفته چون نیم کردار نیست
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    15 5
    حقشونه، نون بازوشونو میخورن
  • نادر شاه IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    14 4
    مدیریت خوبی داره
  • سینا IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    3 2
    چه خبره دیگه جوگیر نشین گندش دربیاد
  • یوسف IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    7 0
    هر جا افراد متخصص و متعهد که هدفشان کار برای خدا باشد، سر کار باشند، حتما حتما حتما یاری خدا هم خواهد بود و نتیجه کار هم خوب خواهد شد. وجود توأمان این سه شاخص یعنی تخصص، تعهد و کار برای خدا در جامعه کمرنگ شده است که در اقتصاد و امثالهم داریم، می لنگیم.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    9 4
    دبیر خوب کارکرده
  • شهروند IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    5 2
    تیتر خوب نبود .ولی از کار آقای دبیر راضی هستم .بنظرم .بهترین رییس فدراسیون در المپیک و بهترین رییس فدراسیون کشتی تاکنون هست .
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    3 2
    دمت آقای دکتر دبیر کارت عالی بود
  • Farhad US ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    5 1
    پهلوان دبیر کار بلده، خدا حفظش کند، کشتی گیرهای ما نتنها سرمایه های ملی ما بحساب میایند بلکه آبروی و غرور ملی ایران عزیزمان هستند، خداوند خودشان و خانواده های گرامی آنها را برای ما حفظ کنند که باعث سربلندی ما در جهان هستند
  • محسن IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    4 3
    دلم به حال اون سرباز بیچاره ای میسوزه که تو مرز شهید میشه و یا در درگیری با اشرار و ارازل جون خودش رو فدای مردم میکنه ولی خونواده ش که یه حقوق ابتدایی بنیاد شهید که میگیرن، چش نا اهلان به دنبالشونه، ولی شوتبالیست ها و کشتی گیر و ... صد ملیارد صد ملیارد پول بهشون میدن
    • حرف حساب IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
      0 0
      تو دلت به حال خودت بسوزه و این افکار داغونی که توی وجودت هست !!! دکتر لازمی شدید!!
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
      0 0
      جون دادن با شرایط سخت و بدون انکانات و تسلیحات و در مقابل کشتی با بهترین امکانات و فیزوتراپی اف به بی عدالتی
  • هادی IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    2 1
    زیادی هم بهشون بدید اشباع میشن. پاداش دادن اندازه داره.
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    2 0
    ورزشکاران سرمایه هستند برای کشور ولی اینقدر بها دادن هم درست نیست
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    0 0
    پاداشهای میلیاردی اگر از پول عمومی است اتلاف است و اگر از پول شخصی است اسراف. تمومش کنید این بساط بی ملات را
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    1 0
    سلطان مدیریت ورزشی علی رضا دبیر
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    0 1
    پول پاشی مسخره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس