رئیس جمهور سلایق مختلف را در معرفی کابینه دیده است

نماینده موافق با برنامه‌های دولت چهاردهم در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بیان کرد: رئیس جمهور سلایق مختلف را در معرفی کابینه دیده است.

به گزارش مشرق، روح‌الله متفکر آزاد نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو به عنوان نماینده موافق نسبت به برنامه‌های دولت چهاردهم که رئیس جمهور در صحن علنی بخش‌هایی از برنامه دولت را قرائت کرد، بیان کرد: سلایق مختلف در جایگاه‌های متعدد متکثر حکمرانی نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی مستقر و مستحکم است آنهایی که تبلیغ می‌کنند نظام همیشه بر یک سلیقه در اداره کشور می‌چرخد، نشان می‌دهد این‌طور نیست.

وی افزود: با اشاره به اینکه در دوره‌های مختلف رؤسای جمهور با رویکردهای مدیریت داشتند، افزود: خطوط کلی نظام محکم، مستقر و پابرجا است است. در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی؛ و درمان، اقتصاد، سیاست خارجی و همه این مواردی که شاهد هستیم. آقای رئیس جمهور برنامه‌هایی را ارائه کردند که من بخشی از حرف‌هایم در رابطه با نکات این برنامه است.

متفکر آزاد گفت: همه ما به قاعده عقلانیت در حکمرانی ملتزم هستیم. علاوه بر سلایق سیاسی کارآمدی برای مردم موضوعیت دارد. لذا موفقیت رئیس جمهور و دولت که از مجلس رأی خواهد گرفت. موفقیت نظام جمهوری اسلامی، حتماً در این راستا ما کمک حال دولت خواهیم بود.

این نماینده موافق برنامه‌های دولت خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در معرفی کابینه، سلایق مختلف رو دیده است و این را مشاهده کردیم که او به این شعار خود که وفاق ملی بود عمل کرده است به من نوبه خودم از او تشکر می‌کنم و فهم حکمرانی مجلس ایجاب می‌کند که متوجه این موضوع باشد و پالس مثبت به او دهد.

متفکرآزاد ادامه داد: مجلس مؤلفه‌هایی که وزرای پیشنهادی در بررسی آنها رعایت خواهد کرد. اعتماد وزرای پیشنهادی یعنی ۴ سال بنا به فرموده مقام معظم رهبری مسئولیت مشترک و مجلس را مورد توجه قرار می‌دهد. یعنی چهار سال دولت در کدام ایده حکمرانی و نظام مسائل و راه حل‌ها پیش خواهد رفت و حتماً مهم است که ما این مؤلفه‌ها را رعایت کنیم.

وی گفت: این بار حضرت آقا در حوزه تشرع و اشتهار به صداقت و پاکدستی و نداشتن سابقه سو و برخورداری از نگرش ملی و حل نشدن در مسائل سیاسی و جناحی، ایمان و امید به آینده و نگاه مثبت به افق چشم انداز، امین، صادق بودن و از بن دندان معتقد به نظام جمهوری اسلامی بودن را جز ملاک‌هایی برشمردند که مجلس باید به آن پافشاری کند.

متفکر آزاد گفت: چون احراز مسئولیت اتفاق می‌افتد و مسئولیتی داده خواهد شد، موضوع برائت صدق نمی‌کند. لذا ما در بررسی وزرا با دقت به کارآمدی وزرا و مواردی که حضرت آقا اشاره کردند، دقت خواهیم کرد. اما رویکرد کلی دولت و نگاه مثبت آقای رئیس جمهور به تعامل با مجلس را حتماً لحاظ خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما شرعاً نمی‌توانیم رأی جناحی و سیاسی بدهیم. رأی ما کارآمدی و اعتقاد از بن دندان به نظام و انقلاب خواهد بود. کسانی که ساختارهای نظام را بپذیرند، آقای رئیس جمهور ما در مواردی همراه با جزئیات ممکن است با شما نباشیم اما در کلیت کاری که انجام شده را قدردانیم.

متفکر آزاد اصول ارائه شده توسط رئیس جمهور را حائز ویژگی ارزشمند در دفاع عنوان کرد و افزود: سیاست‌گذاری شما مبتنی بر اطلاعات و روش‌های علمی مطلوب است. حرکت به سمت امید به آینده با سیاست‌گذاری رو به جلوی رئیس جمهور مثبت و قابل دفاع است.

متفکر آزاد ادامه داد: وفاق و اجماع همگانی و تقویت اقتصاد ملی و رفع فقر موارد مورد توجه و حساسیت مجلس و رئیس جمهور است. رئیس جمهور شهید هم کارهایی را بنا نهادند که از دوران خسران اقتصادی کشور را خارج کند و امیدوارم در در دولت شما با این رویکردها اتفاق بیفتد و ما فرصت نداریم باید محکم دولت زیر بار کار برود و با سرعت و شتاب و بدون حاشیه مشغول کار شود.

وی گفت: هر کدام از وزرا که به حاشیه بپردازد مطلوب مجلس و دولت نخواهد بود ما به فکر این هستیم که چگونه می‌شود از یک کابینه کارآمد و مجلس قدرتمند بدون اینکه وکیل الدوله بشویم بتوانیم یک مجلس مردمی با یک دولت کارآمد داشته باشیم. گام اول این تعامل در رأی اعتماد است و ما انتظار داریم پس از شکل‌گیری دولت، فساد ستیزی را شاهد باشیم و توقع داریم احترام به آزادی و گفتگو را ببینیم.

متفکرآزاد تصریح کرد: توقع داریم آخرت اندیشی را ببینیم و اگر کسی به دفاتر من و شما مراجعه می‌کند که بابت پرداخت پول پیش مسکن می‌خواهند اسباب و وسایل زندگی او را بیرون بریزند، ما در روز قیامت باید این درد را بین دولت و مجلس به طور مشترک جواب بدهیم؛ لذا کارآمدی و سیاست‌های کلی برای ما مهم است و آنچه که گفته شد را اعتقاد داریم که باید شاهد باشیم.

وی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: آقای پزشکیان! از نگاه وفاق آمیز شما در دولت، قدردان هستیم و با همین نگاه به کابینه نگاه خواهیم کرد و در کلیات با شما هم نظر هستیم. احتمالاً برای اندک وزرایی حرف‌هایی داشته باشیم که بر اساس کارآمدی و پایبندی تا بن دندان به انقلاب، ممکن است حرف‌های خودمان را بزنیم و محکم پشت دولت خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    0 0
    سلیقه 50 درصدی که رای ندادند مورد توجه قرار نگرفته است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس