مردمی سازی اقتصاد شعار نیست؛ یک راهبرد اساسی است

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: مردمی سازی اقتصاد شعار نیست بلکه یک راهبرد اساسی و قطعی و راهگشاست.

به گزارش مشرق، «روح الله ایزدخواه» نماینده مخالف کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، اظهار داشت: نگاه مرحوم شهید رئیسی مردمی سازی اقتصاد بود اما دولت او اخیراً به این موضوع رسیده بود و شورای اقتصاد مردمی تشکیل دادند. آقای پزشکیان شما از روز اول این کار را انجام دهید.

وی ادامه داد: مردمی سازی اقتصاد شعار نیست بلکه یک راهبرد اساسی و قطعی و راهگشاست.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: تبعیض‌ها را به نفع مردم بشکنید و منابع قفل شده تولید در کشور را به نفع مردم احیا کنید و دست تولید کننده را باز بکنید و دست دلال و قاچاقچی را ببندید و شرکت‌های شبه دولتی را یک بار برای همیشه مهار کنید، در این صورت اقتصاد به سمت اصلاح حرکت خواهد کرد.

ایزدخواه با اشاره به مسئله جوان گرایی، افزود: متأسفانه در فضای مدیریتی کشور به آن توجهی نمی‌شود لذا امیدواریم در برنامه‌ها به این مهم توجه شود.

ایزدخواه با بیان اینکه موضع اینجانب سیاسی نیست بلکه در مورد اعتراض برخی در جریان اصلاحات است که گفتند چرا از افراد سیاسی‌تر و تندروتر در کابینه استفاده نشده است، افزود: این موضوع نقطه قوت رئیس جمهور است.

وی افزود: مسئولیت در جمهوری اسلامی کاسبی نیست. امروز در هر دو جناح چوب تندروی‌ها و افراطی‌ها را خورده‌ایم در حالی که رهبر معظم انقلاب به صراحت فرمودند دسته‌بندی اصولگرا و اصلاح طلب را قبول ندارند و این را مبنای قبیله‌گرایی دانستند و در سال جاری نیز تأکید کردند که از دو قطبی‌سازی پرهیز کنید و نقد اینجانب به جهت‌گیری‌های فرابخشی است که باید معیار انسجام در دولت باشد.

ایزدخواه با اشاره به مسئله عدالت اجتماعی اظهار کرد: علت اصلی نارضایتی مردم بی‌عدالتی، تبعیض و فقر است و رهبر معظم انقلاب ۲۰ سال گذشته در مورد مبارزه بی‌امان با این مسائل تأکید کردند اما برخی مسئولان دولتی و مجلس به این موضوع توجه نکردند و با تعارف با این فرمان برخورد کردند.

وی ادامه داد: امروز اگر به عدالت برگردیم باید حقوق کارگر را پرداخت کنیم و اگر به دنبال توجه به کشاورزان هستیم باید کشاورزمحوری را به جای کشاورزی‌محوری مدنظر قرار دهیم.

ایزدخواه با بیان اینکه تورم در ایران طبیعی نیست، عنوان کرد: این تورم ناشی از تبعیض‌های ساختاری است. اگر به دنبال مهار نظام یاغی بانکی به نفع مردم هستیم و می‌خواهیم نظام توزیع محصولات عادلانه شود باید عدالت را مدنظر قرار دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: کشور ثروتمند ایران که ۷ برابر جمعیتش منابع دارد، نباید دچار کمبود در تولید باشد و انتظار داریم این مهم محور اساسی در برنامه‌های دولت باشد. نمی‌شود یک وزیر رویکرد خود را کاهش شکاف نابرابری‌ها در حوزه بهداشت و آموزش اعلام کرده و وزیر دیگری گسترش بیمارستان‌های خصوصی را اعلام کند و به طور قطع این موضوع در کابینه ایجاد تعارض و تناقض می‌کند و امیدواریم رئیس جمهور همان روحیه عدالت‌محوری را که در اظهاراتشان تأکید کرد، داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه جزوه مندرج در سامانه توسط دولت جزوه خوبی است، گفت: توانمندسازی مردم موضوع مهمی است که مدنظر قرار گرفته اما جهت‌گیری‌هایی که عمدتاً در برنامه‌های وزرا مشاهده کردیم اینگونه نبوده و رئیس جمهور باید آن را مدنظر قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    1 0
    دلار چنده؟
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    1 0
    پاشو برو دو کیلو میوه بخر قیمتا رو ببین و از این ارزانی اقتصادی لذت ببر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس