همتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دومین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی پرداختند

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صبح شنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت صبح امروز یکشنبه-۲۸ مرداد ۱۴۰۳ به بررسی صلاحیت عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی پرداختند.

در ابتدای این جلسه،‌ فاطمه مقصودی نظر کمیسیون اقتصادی درباره عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی را قرائت کرد و از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد خبر داد. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)

صمصامی: مدیریت ضعیف آقای همتی منجر به بحران های جدی در جامعه شده است
حسین صمصامی نماینده مخالف برنامه‌های عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی صبح امروز (یکشنبه) در صحن علنی مجلس اظهار داشت: نمایندگان محترم، ملت شریف ایران، آزموده را آزمودن خطاست. رهبر فرزانه انقلاب در دیدار نمایندگان ۱۲ ویژگی برای یک وزیر در جمهوری اسلامی نام بردند و کارآمدی یکی از آنها بود. آقای همتی در دوران تصدی بانک مرکزی نشان می‌دهد که نه تنها نمره قابل قبولی نمی‌گیرند بلکه مدیریت ضعیف ایشان منجر به بحران‌های جدی در جامعه شده است.


حسینی: همتی تخصص لازم در وزارت اقتصاد را دارد

سید شمس الدین حسینی نماینده موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: به لحاظ سوابق علمی و تجربی در کمیسیون به این جمع‌بندی رسیدیم که آقای همتی از تخصص و تجربه لازم برخوردار هستند. یکی از مسائل و مشکلاتی سبب شده این وضعیت را داشته باشیم این است که به تجربه بی‌تفاوت بوده‌ایم. وزارت‌خانه جای آزمایش و خطا نیست. ما با توجه به شرایط اقتصاد کشور نمی‌توانیم افراد بی‌تجربه را در این وزارتخانه حساس بگماریم. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)


زنگنه: همتی اعتقادی به نظام بندی نظام بانکی ندارند
محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه به عنوان مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در صحن علنی مجلس با اشاره به اینکه در اقتصاد عدد مهم نیست بلکه درصد ملاک است، بیان کرد: بی‌انضباطی بانک‌ها، عامل نرخ رشد نقدینگی است و آقای همتی اعتقادی به انضباط بخشی به نظام بانکی ندارد. او در سال ۹۹ بانک ملی را با ۷ هزار و ۴۴۵ میلیارد زیان انباشته تحویل می‌گیرد و بعد همین بانک را با ۱۶ هزار و ۹۴۳ میلیارد زیان انباشته تحویل می‌دهد؛ یعنی دو برابر. همینطور میزان تسهیلات‌دهی در بانک‌ها در سال‌های ۹۸ و ۹۹ کاهش قدرت وام‌دهی بانک‌ها را نشان می‌دهد و ۳۳۰ هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان از منابع ۱۷ بانک بورسی نه صرف اعطای تسهیلات شد و نه صرف سرمایه‌گذاری؛ و به بانک دیگری نیز قرض داده نشد. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)


محمدبیگی: آقای همتی در دوران مدیریتش عدم شفافیت داشته است

فاطمه محمدبیگی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه ۲۸ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: از رئیس جمهور برای تشکیل کابینه وفاق ملی تشکر می‌کنم اما انتقاداتی به معرفی همتی برای تصدی وزارت اقتصاد دارم.

وی با بیان اینکه همکارانم توضیحاتی درباره ترک فعل‌های همتی دادند که بنده از آن عبور می‌کنم، گفت: بالاترین رشد نقدینگی در دوره تصدی همتی در بانک مرکزی بوده است و باید الان بگوید که چه برنامه‌ای برای کنترل رشد نقدینگی و تورم دارد. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)

موسوی: آقای همتی چهره‌ای آشنا برای جامعه دانشگاهی و اقتصادی کشور هستند.
سید فرید موسوی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی گفت: آقای همتی چهره‌ای آشنا برای جامعه دانشگاهی و اقتصادی کشور هستند. 

موسوی اظهار کرد: همتی اقدامات مثبتی انجام داد و مانع نوسانات شدید نرخ ارز شد که یکی از اقدامات مهم همتی برای این موضوع مداخله درست بانک مرکزی در حاشیه بازار بود. برنامه همتی برای وزارت اقتصاد گویای شناخت خوب وی از این وزارتخانه است. همتی برنامه ای جامع، مدون و نگاهی همه جانبه به حوزه ماموریتی خود دارد و به اهم تکالیف وزارت اقتصاد اشراف دارد. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)

همتی: همه همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور به کار خواهم گرفت
وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی در دفاع از برنامه‌هایش گفت: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری فرمودند که امروز اولویت با مسائل اقتصادی است. با توجه به توصیه‌های معظم له خود را موظف می دانم که با قبول این مسئولیت تجربیات خود را در مسیر خدمت به مردم کشورم به کار برم. بایستی با تمام قوا برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور و حل مشکلات معیشتی مردم قدم برداشت.

وی ادامه داد: برنامه پیشنهادی خود برای وزارت اقتصاد با رویکرد جدید تدوین کرده و به مجلس عرضه کردم، امیدوارم دوران جدیدی برای ایران زمین رقم بخورد. همه همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور با حکمرانی درست به کار خواهم گرفت.

همتی گفت: هدف برنامه‌ها عملکرد موفق اقتصاد با کمک بانک مرکزی و سازمان برنامه بودجه در شکل ثبات اقتصادی و تورم پایین در جهت کاهش فقر است. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسن IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    16 7
    موضوع من با اقای همتی این نیست که ایشان صلاحیت وتوان اداره اقتصاد را دارد یا ندارد موضوع تمسخر های شهید رییسی است توسط این شخص چند نکته که بماند
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
      3 0
      رأی اعتماد مجلس به همتی یعنی این مجلس حتی لیاقت اسم انقلابی بودن رو هم نداره
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
      2 0
      توان رو هم نداره عادل آذر خدا بیامرز سال 98 تو مجلس گفت 80 میلیارد دلار ارز 4200 تخصیص داده شده که هنوز رفع تعهئ نشده
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
      0 1
      موضع شما برای خودت است پشیزی هم ارزش ندارد همتی آینده ملت و فلاکت ملت را دیده بود ولی کاسبان تحریم نگران آینده جیب خودشان بودند همتی درست گفته بود خدا جای حق نشسته جوانان مجرد چهل ساله نابودی دین خدا و ازدواج و سنت پیامبر دست آورد سعید جلیلی امیر حسین ثابتی و حمید رسایی و ووووو است مشت محکم ملت بر این اشخاص بود
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
      0 1
      رئیسی میگفت اولویت اول من بورس است ولی با 70 درصد زیان مردم را رها کرد
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    1 0
    رای به همتی به عنوان وزیر اقتصاد یعنی رای به دلار 500 هزار تومنی است.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    0 0
    ایکاش نمایندگان مجلس به توصیه ها و رهنمود های مقام معظم رهبری در انتخاب وزرا دقت و توجّه کنند ! ترسم اینست که معاملات ، رانت ها و توافقات پشت پرده ، اوضاع مملکت رو وخیم تر از این که هست بکند !!!!
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    0 0
    تف به این جوهر استامپ
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    1 1
    فرد بی ادبی مانند همتی شایسته وزارت نیست
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    0 0
    راننده رفسنجانی میخواد بشه وزیرلابی بازی در این حد
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    1 0
    ایشون جایی گفته دلار را تا جایی که امکان داشت اجازه دادم بالا بره و در بالاترین قیمت مداخله کردم و در کف قیمت 11 میلیارد دلار جمع کردم!!! این یعنی پدر تولید کننده و مصرف کننده را درآوردن ،یعنی بی ثباتی ، یعنی تورم و .... این نوسانگیر اعظم دوباره قراره بیاد
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    2 1
    همتی نوچه و نوکر خانواده هاشمی است همین یک نکته برای رد صلاحیت او کافی است
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
    2 0
    مملکتی که قراره وزیر اقتصادش این باشه باید درش و گل گرفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس