بایدن خواستار برگزاری انتخابات مجدد در ونزوئلا شد

بخش قابل توجهی از کارشناسان و مقامات صهیونیست بر این باورند که دولت بایدن، رویکرد چندان همراه و سازنده ای با منافع این رژیم نداشته و تلاش می‌کند تا کنش های آنها را مهار کند.

سرویس جهان مشرق - گادی تاوب، کارشناس و تحلیلگر سیاسی برجسته صهیونیست در مصاحبه خود دولت بایدن را شدیدا مورد حمله قرار داده و آن را دولتی متخاصم نسبت به اسرائیل خطاب کرد!

این کارشناس صهیونیست در مصاحبه خود گفت:

«من فکر می‌کنم توجه ما باید عمدتاً به این مسئله باشد که آمریکایی‌ها در مذاکرات دوحه برای ما تله‌ای پهن کرده اند و قصد آن پایان دادن به جنگ غزه، بدون پیروزی اسرائیل در چارچوب سیاست های آمریکایی است که ما می‌شناسیم و هدف آن دستیابی به توافق بزرگ با ایران و برخلاف منافع اسرائیل است.»


لازم به ذکر است که وب سایت خبری تحلیلی مشرق صرفاً جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه‌ی سیاسی کشور از محتوای گزارش مذکور این متن را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش لزوماً مورد تأیید مشرق نیست


«ترفند ترکیبی آمریکا اکنون یک توافق جزئی است که بقیه اسرای در دست حماس را بدون امکان اعمال فشار از سوی اسرائیل برای نجات آنها رها می کند، و در مقابل به آتش بس دست می یابد.»

«این به حزب الله و ایران اجازه می دهد تا از موضع خود کوتاه بیایند و بگویند که پاسخی نمی دهند، آن وقت همه خوشحال خواهند شد که از جنگ منطقه ای جلوگیری شده است، اما در واقع اسرائیل با ترکیبی از طرح ایالات متحده و شبکه ای که تهران در اطراف اسرائیل ایجاد کرد و متشکل از نیروهای متحده آن است و ادعای سران ما درباره پیروزی در این جنگ، تسلیم شد.»

آمریکا برای ما در دوحه تله پهن کرده است/ دولت بایدن متخاصم ترین دولت آمریکا در رابطه با اسرائیل است
«متخاصم ترین دولت تاریخ آمریکا نسبت به اسرائیل»: واقعاً آمریکا تا چه اندازه دوست اسرائیل است؟

«دولت بایدن، خصمانه ترین دولت آمریکا با اسرائیل در تاریخ روابط با این کشور است. درست است که بایدن پس از هفت اکتبر در اینجا حاضر شد و آنها می خواستند از شعله ور شدن تنش ها در منطقه جلوگیری کنند، اما پاسخ معروف "نکنید (Dont)" در واقع متوجه ما (اسرائیل) بود. آمدند تا جنگی با حزب الله شکل نگیرد، با ورود ارتش به غزه، خان یونس، رفح مخالفت کردند، با حالتی نکوهشی، صادرات تسلیحاتی به ما را تحریم کردند و در تمام طول جنگ ما را معطل کردند تا آنچه می گویند اتفاق بیفتد. در واقع آنها آمده اند تا سیاست خود را در قبال ایران حفظ کنند.»

«از همان لحظه ای که وارد کاخ سفید شدند، شیرهای پول را به روی به تهران باز کردند، رژیم تحریم ها را کم کردند، اجازه فروش نفت به چین را دادند، حدود ۱۰۰ میلیارد دلار به تهران دادند و با آن کل خاورمیانه از جمله نوار غزه را به آتش کشیدند. این نه تنها برای ما، بلکه برای عربستان سعودی نیز اتفاق می افتد. فلسفه دولت بایدن این است که چیزی که ایالات متحده را به جنگ های غیرضروری در خاورمیانه می کشاند،باید مهار شود.»

«به همین دلیل اولین کاری که بایدن انجام داد انصارالله یمن از لیست سازمان های تروریستی و محروم کردن عربستان از صادرات تسلیحات بود.خود دولت اوباما گفت که سنی‌ها باید یاد بگیرند که با ایرانی‌ها روابط همسایگی داشته باشند.»

«آنها با توافق هسته ای با ایران به گونه ای برخورد کردند که به این کشور امکان توسعه برنامه هسته ای و در پایان توافق نیز امکان توسعه برنامه نظامی هسته ای را بدهد. آیا همچنان چشمانمان را می بندیم؟»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس