استفاده از خزانه چمن ورزشگاه آزادی برای ورزشگاه تختی

نگاهی به شرایط میزبانی تیم‌های مختلف در لیگ برتر حکایت از اوضاع بد زمین‌های چمن کشورمان دارد .

سرویس ورزش مشرق - پس از انتشار تصاویر دیدار تیم‌های سپاهان و شباب الاهلی از تلویزیون - در چارچوب مسابقات پلی آف لیگ نخبگان آسیا - مشخص شد اوضاع و احوال زمین‌های چمن کشورمان این روزها به هیچ عنوان خوب نیست.

وقتی خبر می‌رسد تیم ذوب آهن در هفته دوم مسابقات لیگ برتر میزبانی‌اش را به ورزشگاه امام رضا مشهد منتقل کرده تا تیم ملی فوتبال کشورمان بتواند در یک زمین مطلوب پذیرای قرقیزستان در چهارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ باشد متوجه یک واقعیت اسفناک می‌شویم و آن این است که کمترین توجهی به حفظ و نگهداری از زمین‌های مسابقات فوتبالمان نمی‌شود.

تاج در فیفا سمت گرفت؛ فوتبال ایران همچنان دربه‌در یک زمین فوتبال!

این در حالی است که تیم استقلال و پرسپولیس نیز برای میزبانی قادر به استفاده از زمین استادیوم آزادی نیستند. زمینی که همواره در سال‌های گذشته میزبان اصلی مسابقات ملی کشورمان هم بوده است این ورزشگاه پیر این روزها حال اوضاع خوشی ندارد و به شدت تحت تاثیر بازسازی و مرمت است.

وقتی خبر می‌رسد تیم پرسپولیس در اراک باید میزبان تیم ذوب آهن باشد و استقلال در شهر قدس یا ورزشگاهی دیگر پذیرای حریف هفته دومش، (ملوان) باشد مشخص می‌شود اوضاع برهم ریخته‌ای در حول و حوش موضوع میزبانی تیم‌ها به خاطر نداشتن زمین مطلوب و استادیوم مناسب بر فوتبال حکم فرماست.

تاج در فیفا سمت گرفت؛ فوتبال ایران همچنان دربه‌در یک زمین فوتبال!

در این میان انتشار خبر عضویت مهدی تاج در فیفا به عنوان عضو "کمیته سازماندهی بر مسابقات فیفا" جالب توجه است. اینکه فدراسیون فوتبال ما پس از سالها و خیلی آرام و با طمأنینه در حال تجهیز هفتگی استادیوم‌های محل برگزاری مسابقاتش خود به VAR(کمک داور ویدیویی) است آن هم تنها با دو سیستم VAR موجود، حالا با یک معضل جدید روبرو شده و آن نبودن چمن مطلوب برای برگزاری مسابقات ملی و باشگاهی است.

اهالی فوتبال بر این موضوع واقفند که یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ابزار برگزاری مسابقات فوتبال در سطح باشگاهی و ملی داشتن زمین چمن مطلوب است. آنچه که این روزها در فوتبال کشورمان به ندرت می‌توان نمونه استاندارد و مطلوب فیفا را پیدا کرد.

از طرفی با توجه به حساسیت‌های شورای تامین امنیت در استان‌های مختلف با وجود شرایط نامطلوب جایگاه استقرار تماشاگران در برخی استادیوم‌ها این موضوع نیز به "قوز بالای قوز" فدراسیون تبدیل شده تا تیم‌هایی مثل استقلال یا پرسپولیس نتوانند در برخی استادیوم‌های مطلوب با چمن خوب(مانند دستگردی یا شهر قدس) میزبان تماشاگران‌شان باشند.

در چنین شرایطی قطعا فدراسیون فوتبال کشورمان می تواند با جذب سرمایه‌های مختلف از سوی اسپانسرها و مشارکت بخش خصوصی اقدام به احداث چند استادیوم و یا تجهیز هرچه سریعتر استادیوم‌های فعلی کرده و در نهایت این ابزار اولیه و بدیهی در فوتبال را از این حالت "خجالت‌آور" خارج کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    10 20
    آقای تاج لنگی هست و هیچ حرجی بهش نیست
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
      4 20
      تا حالا نشده تاج رئیس فدرزاسیون باشه و تیمی به جز تیم حکومتی قهرمان لیگ شده باشه
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
      20 4
      فعلا که واسه شما کیسه کشها سنگ تمام گذاشت
    • مسعود IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      46 1
      حالا هی لنگی و کیسه ی بکنید شما بازیچه یه مشت فوتبالیست بی سواد هستید که چند صد میلیارد میرزن به حسابشون تا پا و بدن تتو شده اشون رو بندازن بیرون برای خواراک رسانه ی دیده شدن برای بدست آوردن پول بیشتر حالا شما هی با این کل کل هاتون خوراک براشون درست کنید تا بیشتر دیده بشن و بیشتر با حرص دادن شما پول به جیب بزنند
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    1 14
    موفق باشند
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    1 22
    خیلی هم خوبه.
  • ادرین DE ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    10 1
    اگر حق پخش باشگاه ها داده میشد و تبلیغات دور زمین هم به باشگاهها سپرده میشد، اونوقت مث همه جای دنیا هر باشگاهی خودش بهترین زمین چمن را برای بازی هاش اماده میکرد. وقتی یه باشگاهی هزارملیارد سالانه خرج میکنه با بیست ملیارد بهترین زمین چمن میسازه. ولی خب مدیریت سیاسی گریبان ورزشه.
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      1 0
      حق پخش بخواد اصلا پخش نمیشه به مسابقات ملی یا فینال ها کی فوتبال از تلوزیون میبینه
  • علی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    12 3
    سیستم اداری در کشور.فساد چابلوسی و گل سرسبدش ریاکاری.رمز راز موفقیت
  • LU ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    15 0
    کسی که به زبان خارجی تسلط نداره چجوری «سازماندهی» می کنه؟!
  • LU ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    5 22
    یکی متنی چند روز پیش همین جا منتشر شد که مدال آوری تیم های ایران در المپیک مدیون «بسترسازی» دولت پیشین است! دولتی که توانایی نداشته مشکل زمین چمن باشگاه پایتخت رو که زیر چشم شون بوده رو حل کنه، چجوری برای بقیه رشته ها بسترسازی کرده؟!! 🤦🏻‍♂️
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
      3 12
      جالبیش اینجاست که برقا میره میگن تقصیر پزشکیانه مدال ها رو میگن مدیون دولت رئیسی هستیم
    • LU ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
      2 9
      کلا یک‌ مشت چاپلوس اول مقاله نویس، بعد تحلیل گر، بعد مشاور مسئولین و بعد پشت میز سر در میارند. وضعیت مملکت جای تعجب نداره.
    • تأمل IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      10 2
      حالا نمیخواد حرص جناحی بخوری 1. دولتی که باید بدهی های سرسام اور دولت قبلش رو بده باید پولش رو مدیریت کنه. 2. به علاوه ورزشگاه آزادی خیلی وقته شروع به بازسازی کرده که اگه دولت قبل تر به فکرش بود به موقع آماده شده بود
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    7 0
    گله رو بدین دست گرگ.اقا گرگه خودش فربه و فربه ترمیشه و گله هم روزبروز بیشتر اب میره.
  • !! IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    25 0
    ایشون ؛ بیشتر ، دنبال منافع خودشه ، تا ورزش کشور !!
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    5 10
    اگه شاه زمین آزادی رو نمی ساخت الان چه خاکی تو سرتون می ریختین ؟
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    7 19
    باور کردنی نیست توی 40 سال یک زمین فوتبال هم نتونستن بسازن
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    13 1
    اگر فیفا سازمانش مثل فدراسیون فوتبال ایران کثیف باشد وای به حال فوتبال دنیا البته تابلو فرش و پسته و..... کار خودش کرده در ایران یک ورزشگاه بدرد بخور نداریم تمام بودجه هپل هپلومیشد بعد یک فاسد در فیفا شغل میگیرد
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    7 0
    چینی ها رو بیارن باهاسون قرار داد ببندن خیلی زود برامون ورزشگاه های با کیفیت جهانی خواهند ساخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس