کد خبر 1634918
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۴
دستگیری

پسر سابقه‌دار که به دنبال اختلافات خانوادگی پدر و مادرش را با چاقو مجروح کرده بود از سوی مأموران پلیس دستگیر شد.

به گزارش مشرق، ظهر روز یکشنبه ۲۸ مردادماه گزارش یک درگیری خونین به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد.

پس از آن مأموران کلانتری ۲۸ صدرا به محل حادثه در یکی از خیابان‌های شهر صدرا اعزام شدند.

در بررسی‌های اولیه مأموران مشخص شد درگیری میان پسری ۳۵ ساله با پدر و مادرش رخ داده که در جریان این درگیری پسر جوان که در حالت طبیعی نبوده با سلاح سرد پدر ۶۴ ساله و مادر ۵۱ ساله‌اش را بشدت مجروح کرده است.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان، فرمانده انتظامی شیراز در این‌باره گفت: مأموران پلیس با مجوز قضایی وارد خانه شدند و دریافتند ضارب در حالی که سلاح سرد به همراه داشته در یکی از اتاق‌های خانه مخفی شده است که با ترفندهای پلیسی و دعوت به آرامش به بیرون از اتاق هدایت و بلافاصله دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه در استعلام از مراکز درمانی مشخص شد حال مادر مساعد اما وضعیت پدرمتهم وخیم است، تصریح کرد: در بررسی‌های تکمیلی معلوم شد ضارب از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار بوده و علت و انگیزه درگیری نیز اختلافات خانوادگی بوده است.

توصیه پلیس

سرهنگ حمید افرامن

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس

کنار فرزندانمان باشیم

این حادثه تلخ اولین و آخرین پرونده‌ای نیست که با موضوع درگیری‌های خانوادگی بخصوص ضرب و جرح والدین از سوی فرزندان با آن مواجه می‌شویم. در بررسی کارشناسانه چنین پرونده‌هایی به این نتیجه می‌رسیم که مهم‌ترین عامل بروز چنین حوادثی آشنا نبودن افراد با مهارت‌های زندگی بویژه آموزش ندادن کنترل خشم از سوی والدین به فرزندانشان است.

همچنین پدر و مادرها علاوه بر آموزش این مهارت‌ها به فرزندانشان، باید آنها را از کودکی زیر نظر داشته باشند و بدانند با چه افرادی در ارتباط هستند. بدون تردید علل چنین حوادثی نتیجه یک روز و یک سال نیست، بلکه بسیاری از آنها محصول تربیت‌های غلط دوران کودکی است.

نکته بعدی مشکلات اقتصادی است که برخی از خانواده‌ها را با چالش و درگیری مواجه می‌کند و موضوع بعدی هم مصرف مواد مخدر است که باعث می‌شود افراد به خاطر ناتوانی در کنترل رفتارهایشان به خاطر سوء‌مصرف مواد، دست به جرم و جنایت بزنند.در پایان و بر اساس تجاربی که در مجموعه پلیس داشته‌ام باید تأکید کنم که خانواده‌ها بهتر است از همان ابتدا به جای اینکه مقابل فرزندانشان بایستند کنارشان باشند. اگر توصیه‌هایشان تأثیر لازم را نداشت از بزرگ‌ترهای فامیل کمک بگیرند و در نهایت به مشاوره مراجعه کنند. ما در همه کلانتری‌ها مرکز مشاوره داریم و تمام تلاش من و همکارانم این است که افراد را در موضوعات اجتماعی به این مرکز ارجاع دهیم که تاکنون هم نتیجه رضایتبخشی در این بخش داشته‌ایم.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    14 0
    مادربدبختش تو شونزده سالگی باردار شده با مردی که سیزده سال ازش بزرگتر بوده . بعد یه جونوری رو به دنیا آورده که همون جونور بعدها قاتل جونش شده. مصداق بارز خسرالدنیا و آالاخره...
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      0 0
      حال پدرش وخیمه
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      14 2
      عجب چه حسابی کردی, حالا چه ربطی داره به سن مادرش هنگام ازدواج آی کیو؟
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      4 0
      کاش همه فرزندان حداقل یک بار آیه 23 سوره اسرا را بخوانند تا بفهمند خداوند متعال حق پدر و مادر خوب و حتی معمولی را در کجای جهان قرار داده است . وای بر کسی که علاوه بر سابقه دار بودن ، عاق والدین هم بشود!!!!! خدایا توبه
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      1 1
      به سن مادرش خیلی ربط داره آی کیو! یه دختر پانزده ساله چه جوری می خواد بچه تربیت کنه؟! اون هنوز عقل خودش ناقصه هنوز به تعلیم و تربیت نیاز داره. بعد هم تجربه نشان داده مادرانی که سن بالاتر بچه دار می شوند خیلی بهتر بچه تربیت می کنند چون عاقل تر شده اند
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    7 0
    خدا نصیب نکنه
    • علی IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      0 0
      در زمانی که ایشان ازدواج کرده دختر ۱۵ ساله به اندازه یه دختر ۳۰ ساله اطلاعات لازم برای بزرگ کردن بچه داشته الانه نگاه نکن فقط بچه ها سرشون توگویی تازه اگر اهل مطالعه باشند یه سری اطلاعات غلط از فضای مجازی می‌گیرند که آنها را تو زندگی بکار نمی برند،مشکل اعتیاد،بیکاری ،مشکلات اقتصادی،دوستان ناباب والبته والدین هم مقصرند.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    5 0
    چقدر وحشیانه
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    2 0
    افغانی نبوده؟؟؟
  • حاجی رابط IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    4 0
    بختت خوفتیده که پدر مادرته مزنی وا چاقو ؟ آدم ایقذه پلید و نادرست آخه؟ تو آدم نیستی تو جانوری
  • DE ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    1 0
    چرا درزمان قدیم شاهد همچین حوادثی نبودیم، خیلی از جنايات امروزه را در آن زمان مردم حتی نشنیده بودند و نمی‌دانستند چیست، ایها از عوارض حمله ۱۶ میلیون اتباع بیگانه با انواع و اقسام بیماری های روانی و ناشناخته می‌باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس