کد خبر 1634959
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
شولتس قول داد به حمایت از اوکراین ادامه دهد

به‌رغم انتشار گزارش‌هایی مبنی بر کاهش کمک‌های مالی برلین به کی‌یف، صدراعظم آلمان تاکید کرد که کشورش همچنان در راستای کمک به اوکراین در برابر جنگ با روسیه ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در صفحه ایکس نوشت: «آلمان قوی‌ترین حامی اوکراین در اروپاست و همچنان باقی می‌ماند.»

«کریستین لیندر» وزیر دارایی آلمان اخیرا با اشاره به برنامه‌های کنونی بودجه این کشور صراحتا اعلام کرد آلمان برنامه‌ای برای ارسال کمک‌های مالی جدید به کی‌یف ندارد.

منابعی می‌گویند تقریبا ۸ میلیارد یورو در سال جاری میلادی برای اوکراین در نظر گرفته شده و این حد تعیین‌شده برای سال آینده ۴ میلیارد یورو است.

هم‌چنین رهبران گروه هفت در ماه ژوئن با وامی به مبلغ ۵۰ میلیارد دلار برای اوکراین با استفاده از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه موافقت کردند.

شولتس در ادامه تاکید کرد: «اوکراین قادر خواهد بود تسلیحاتی را در مقیاس بالا با استفاده از این بودجه خریداری کرده و کی‌یف می‌تواند بر این کمک‌ها تکیه کند.»

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، کشورهای غربی از جمله آلمان به عنوان دومین حامی کی‌یف پس از ایالات متحده کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است.

روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا «پمپاژ» تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و تاکید دارد که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها میان روسیه و اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 1
    بی غیرتهای که طرفدار روس شدن اینها نه ایرانی هستند و نه وجدان و شرف و نه دین و مذهب شیعه دارند چون می دانند که روس نصف حاصلخیزترین مناطق ایران را تصرف و مردم ایران را قتل و عام کرد حتی مجلس و حرم امام رضا را هم به توپ بست الان هم چون ده برابر اکراین بمب و‌ موشک دارد یک منطقه را می سوزاند بعد چند سرباز می فرستد و می گوید ما خاک اکراین تصرف کردیم همینکار بر سر ایران و دیگر کشورهای ضعیف آورده است
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
    0 1
    درود بر اوکراین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس