‌

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم صبح امروز پنجشنبه یکم شهریور در محل کار خود در وزارت ارتباطات حاضر شد.

به گزارش مشرق، صبح امروز، پنجشنبه، سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات دولت چهاردهم همراه با «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات دولت سیزدهم با حضور در این وزارتخانه ابتدا با حضور در مزار شهید گمنام وزارت ارتباطات به روان پاک این شهید درود فرستاد و سپس دفتر کار خود در این وزارتخانه را تحویل گرفت.

وی پس از این دیدار، به سرعت با معاونان وزارتخانه تشکیل جلسه داد تا درباره مسائل پیش رو با آنها صحبت کند.

«ستار هاشمی» وزارت ارتباطات را تحویل گرفت/تشکیل جلسه با معاونان

در این مراسم معاونت‌های مختلف وزارت ارتباطات به تشریح عملکرد بخش‌های زیرمجموعه خود پرداختند.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات دولت سیزدهم در جلسه هاشمی با معاونان وزارتخانه گفت: معرفی ستار هاشمی به عنوان وزیر ارتباطات امیدبخش بود و امیدوار بودیم که نمایندگان مجلس با رای اعتماد حضور ایشان را فراهم کنم.

وی تصریح کرد:‌ هاشمی، رکورد آرای وزارت ارتباطات را شکست،‌ از صمیم قلب خوشحالم و برای وی و همکاران او آرزوی توفیق دارم. هر کمکی که از دست ما بر بیاید انجام می‌دهیم. باعث خوشحالی است که شخصیتی فرزانه، دانشمند و با اخلاق سکان وزارتخانه را برعهده می‌گیرد.

تبدیل وزارت ارتباطات به یک دستگاه راهبر

زارع‌پوریادآور شد: در دولت سیزدهم سعی کردیم کارهای زیرساختی انجام دهیم که در آینده ما را به موفقیت برساند. از جمله این امور ساخت پایگاه فضایی داخلی و فیبرنوری بود که نتیجه آن به زودی و در دولت چهاردهم برای مردم ملموس خواهد شد.

وی تاکید کرد: راهبرد دیگری که دنبال کردیم این بود که نقش وزارتخانه را از یک مرکز تامین کننده زیرساخت‌ها به بخش راهبری تبدیل کنیم. در بخش‌های مختلف ایستادگی کردیم تا بتوانیم زیرساخت‌های ارتباطی را وارد دستگاه‌ها کنیم. این کار با همکاری وزارت بهداشت در قالب الکترونیکی شدن نسخ دنبال شد.

وزیر ارتباطات دولت سیزدهم افزود: وزارت ارتباطات تبدیل به راهبر اقتصاد دیجیتال و دولت هوشمند شد و اکنون یکی از بازیگران اصلی دولت است. تلاش ما این بود که از حواشی دوری کنیم. موضوعات زیادی به وزارت ارتباطات مربوط نبود اما انگشت اتهام به سمت ما بود. مانند مسئله فیلترینگ که تصمیم گیری برای آن برعهده ما نبود اما همیشه چالش‌های آن همراه ما بود. سعی کردیم خودمان را در این بخش مستهلک نکنیم و تلاش کنیم تا مشکلات رفع شود.

«ستار هاشمی» وزارت ارتباطات را تحویل گرفت/تشکیل جلسه با معاونان

افزایش اختیارات وزارت ارتباطات

وزیر ارتباطات دولت سیزدهم تاکید کرد: در موضوع شبکه ملی اطلاعات کار به خوبی جلو رفته است و اکنون در میانه راه قرار داریم. تلاش ما این بود که اتفاقات خوبی که در این دوره رخ داده است در ادامه تبدیل به قانون شود.

زارع پور به اجرای قانون برنامه هفتم اشاره کرد و افزود: یکی از نقاط عطف وزارت ارتباطات قانون هفتم است. وزارت ارتباطات قبل برنامه هفتم و بعد از آن کاملا متفاوت است. ما ابزارهای تنظیم‌گری جدیدی پیدا کردیم و در قانون برنامه هفتم اختیار تعرفه گذاری تا ابلاغ جریمه را دریافت کردیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در پایان بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی با اکثریت آرا با تصدی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت چهاردهم از سوی سید ستار هاشمی موافقت کردند، هاشمی ۲۶۴ رای از ۲۸۸ نماینده حاضر کسب کرد.

ستار هاشمی، متولد ۱۳۵۵ در یاسوج است. او دکترای مهندسی کامپیوتر دارد و استاد تمام گروه مهندسی کامپیوتر شیراز است. همچنین مدرک کارشناسی سخت‌افزار را از دانشگاه اصفهان، کارشناسی‌ارشد هوش مصنوعی را از دانشگاه علم و صنعت و دکترای هوش مصنوعی‌ را از دانشگاه علم و صنعت و موناش استرالیا گرفته است.

ستار هاشمی که در وزارت ارتباطات دولت دوازدهم معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰) بود بعد از پایان این دولت به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رفت و معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی در این سازمان شد.

از دیگر سوابق اجرایی که در کارنامه کارای او دیده می‌شود رئیس هیات مدیره شرکت ایرانسل (‌۱۴۰۲ تاکنون، معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت (۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸)، عضو شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان فناوری اطلاعات کشور (۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸)، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس (۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶)، رئیس دانشکده آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شیراز (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴)، رئیس بخش کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲) و دبیر کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان فارس (۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
    1 0
    آدم ها علمی باید کار کنند نه مدیریت
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
    0 1
    آرزوی موفقیت دارم برای استاد خوب و با اخلاق دانشگاه شیراز.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
    1 0
    موفق باشند
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
    0 1
    بله قربانگو‌ زارع پور رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس